Інформаційно-комунікаційна компетентність науково-педагогічних працівників університету. Історичний розвиток формування понятійного апарату

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Морзе Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Артур Борисович Кочарян Київський університет імені Бориса Грінченка

Ключові слова:

компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, інформаційно-комунікаційна компетентність

Анотація

У статті подано узагальнений аналіз розвитку понятійного апарату інформаційно-комунікаційної компетентності науково-педагогічного працівника університету. У контексті статті проаналізовані міжнародні документи, які сприяли розвитку концептуальних засад формування змісту інформаційно-комунікаційної компетентності науково-педагогічного працівника. Описана експериментальна модель корпоративного стандарту інформаційно-комунікаційної компетентності науково-педагогічного працівника Київського університету імені Бориса Грінченка.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Вікторівна Морзе, Київський університет імені Бориса Грінченка

проректор з інформатизації навчально-наукової та управлінської діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України.

Артур Борисович Кочарян, Київський університет імені Бориса Грінченка

методист центру ІКТ-компетенцій науково-дослідної лабораторії інформатизації освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.

Посилання

Биков В.Ю. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : методичні рекомендації / В.Ю. Биков, О.В. Білоус, Ю.М. Богачков та ін. ; за заг. ред. В.Ю. Бикова, О.М. Спіріна, О.В. Овчарук ; М-во науки і освіти України, Націонал. академія пед. наук України; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання. — К. : Атіка, ТОВ ВПФ «МЕГА», 2010. — 88 с.

Іванова С.М. Модель розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності наукових працівників у галузі педагогічних наук / С.М. Іванова // Вісник Житомирського державного університету ім. Івана Франка. — Вип. № 3(69), 2013 — С. 171–179.

Морзе Н. Модель стандарту ІКТ-компетентності викладачів університетів в контексті підвищення якості освіти / Наталія Морзе, Артур Кочарян // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2014. — Т. 43 — № 5. — С. 27–39.

Морзе Н.В. Информационно-коммуникационная компетенция преподавателей современного университета. Корпоративные стандарты / Н.В. Морзе, А.Б. Кочарян // Современные информационные технологи и ИТ-образование. Сборник изданных трудов VIII Международной научно-практической конференции / Под ред. проф. В.А. Сухомлина. — М. : ИНТУИТ. РУ, 2013. — С. 142–151.

Про затвердження Національної рамки кваліфікацій [Електронний ресурс] // Верховна Рада України. — 2011. — Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF. — Загол. з титулу екрану.

Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации [Електронний ресурс] // Вісник ЛНУ ім. Тараса Шевченка. — № 20(279), 2013. — ЮНЕСКО. Версия 2.0 UNESCO, 2011. — Режим доступу : http:// iite.unesco.org/pics/publications/ru/fi les/3214694.pdf. — Загол. з титулу екрану.

Уваров А.Ю. Структура ИКТ-компетентности учителей и требования к их подготовке: Рекомендации ЮНЕСКО. Версия 2.0 / А.Ю Уваров // Информатика и образование, 2013. — № 1(240). — С. 26–40.

European Qualifi cations Framework for Lifelong Learning [Електронний ресурс] // European Quality Assurance, 2010. — Режим доступу : http://www.eqavet.eu/gns/policy-context/european-vet-initiatives/european-qualifi cations-framework.aspx. — Загол. з титулу екрану.

Європейська система підвищення кваліфікації протягом життя [Електронний ресурс] // Європейська якість у професійній освіті та навчанні, 2010. — Режим доступу : http://www.eqavet.eu/gns/policy-context/european-vet-initiatives/european-qualifi cations-framework.aspx. — Загол. з титулу екрану.

Qualifi cations Frameworks in the EHEA [Електронний ресурс] // Th e European Higher Education Area (EHEA), 2007. — Режим доступу : http://www.ehea.info/article-details.aspx?ArticleId=65. — Загол. з титулу екрану.

Рамка кваліфікації у європейському просторі вищої освіти [Електронний ресурс] // Європейський простір вищої освіти, 2010. — Режим доступу : http://www.ehea.info/article-details.aspx?ArticleId=65. — Загол. з титулу екрану.

ICT Competency Standards for Teachers: Implementation Guidelines, version 1.0 UNESCO [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://unesdoc. unesco.org/images/0015/001562/156209E.pdf — Загол. з титулу екрану.

Стандарти ІКТ компетентності для учителів: Рекомендації по впровадженню, версія 1.0 ЮНЕСКО, 2008 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://unesdoc. unesco.org/images/0015/001562/156209E.pdf. — Загол. з титулу екрану.

Natalia Morze. Сreation of the University’s Information and Education Space as a Catalyst for the Formation of Teachers’ IC Competence // E-learning & Lifelong Learning. Monograph. Scientific editor : E. Smyrnova-Trybulska. — Katowice, University of Silesia, Cieszyn, 2013. — pр 39–54

Downloads


Переглядів анотації: 397

Опубліковано

2016-04-13

Як цитувати

Морзе, Н. В., & Кочарян, А. Б. (2016). Інформаційно-комунікаційна компетентність науково-педагогічних працівників університету. Історичний розвиток формування понятійного апарату. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (24). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/67