АНДРАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.3Анотація
Стаття присвячена розвитку освіти дорослих, її андрагогічним принципам та впливу на якість неперервної педагогічної освіти. Розглядаються механізми підвищення якості неперервної педагогічної освіти через оновлення змісту, розробку та впровадження інноваційних технологій навчання відповідно до нових європейських освітніх орієнтирів та концепцій, з урахуванням національних освітніх традицій. У статті досліджується специфіка андрагогічних процесів, світовий досвід в освіті дорослих, розглядаються основні поняття андрагогіки. Автор аналізує значення розвитку андрагогіки як науки, що дозволяє формулювати і реалізовувати основні цілі освіти дорослихв контексті життєвого шляху людини. Зазначається, що освіта дорослих сьогодні базується на неперервній освіті, самоосвіті та саморозвитку. В статті підкреслюється важливість підготовки майбутніх вчителів для навчання дорослих, значення логічно побудованої програми і принципів, які ставлять за мету практикоорієнтоване навчання та є невід’ємною частиною якості навчання.
Ключові слова: андрагогіка, андрагогічні принципи, освіта дорослих, неперервна освіта, якість освіти, самоосвіта, саморозвиток.
Завантаження
Посилання
Сучасні технології освіти дорослих: посібник / [О.В. Аніщенко, Л.Б. Лук’янова, С.В. Зінченко та інші]. Київ, 2013. 251 с.
Knowles M. Andragogy in Action. Applying Modern Principles of Adult Learning. — SanFrancisco: Jossey - Bass, 1985. 144 p.
Освіта дорослих: теоретичні та методологічні засади: монографія / [авторський колектив Л.Б. Лук’янова, Л.Є. Сігаєва, О.В. Аніщенко та інші]. Київ, 2012. 272 с.
Jarvis P. Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice / Peter Jarvis; 3rd ed. London: Routledge Falmer, 2004. 320 p.
Knowles M. The Adult Learner: A Neglected Species (3rd Ed.). Houston, TX: Gulf Publishing, 1984, 232 p.
Дубасенюк О.А. Андрагогічні принципи навчання дорослих крізь призму соціально-особистісного досвіду та компетентності. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2013. Вип.7. С. 89-100.
Лук’янова Л.Б., Аніщенко О.В. Освіта дорослих: короткий термінологічний словник. К: Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2014. 108 с.
REFERENCES
Suchasni tekhnolohii osvity doroslykh: [Modern technologies of adult education] posibnyk / [O.V. Anishchenko, L.B. Lukianova, S.V. Zinchenko ta inshi]. Kyiv, 2013. 251 s. (in Ukrainian)
Knowles, M. (1985). Andragogy in Action. Applying Modern Principles of Adult Learning. San Francisco: Jossey-Bass. 144 p. (in English)
Osvita doroslykh: teoretychni ta metodolohichni zasady: [Adult education: theoretical and methodological principles] monohrafiia / [avtorskyi kolektyv L.B. Lukianova, L.Ie. Sihaieva, O.V. Anishchenko ta inshi]. Kyiv, 2012. 272 s. (in Ukrainian)
Jarvis, P. (2004). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. London: Routledge Falmer, 2004. 320 p. (in English)
Knowles, M. (1984). The Adult Learner: A Neglected Species (3rd Ed.). Houston, TX: Gulf Publishing, 1984, 232 p. (in English)
Dubaseniuk, O.A. (2013). Andrahohichni pryntsypy navchannia doroslykh kriz pryzmu sotsialno-osobystisnoho dosvidu ta kompetentnosti. [Andragogical principles of adult learning through the prism of socio-personal experience and competence.] Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy. Vyp.7. S. 89—100. (in Ukrainian)
Lukianova, L.B., Anishchenko, O.V. (2014). Osvita doroslykh: korotkyi terminolohichnyi slovnyk. [Adult education: a short glossary.] K: Nizhyn: PP Lysenko M.M., 2014. 108 s. (in Ukrainian)