ТИПОЛОГІЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ КОМПЕТЕНТНІСНО-ЗОРІЄНТОВАНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
освітнє середовище, типологія освітнього середовища, функції освітнього середовища, структура освітнього середовища, професійна компетентність учителяАнотація
У статті розглядається проблема створення освітнього середовища з метою формування професійної компетентності студентів педагогічного університету, запропоновано у складі його структури виокремити матеріально-технічний, технологічний і суб’єктно-соціальний компоненти, які узгоджуються з компонентним складом професійної компетентності майбутніх учителів: мотиваційно-ціннісним, когнітивно-діяльнісним і особистісно-рефлексивним. Запропоновано авторську типологію освітнього середовища, що диференціюється за впровадженням нововведень, видами діяльності, особливостями оточення, специфікою впливу на особистість і виконують відповідні функції. Доведено, що освітнє середовище вищого навчального закладу є сукупністю духовно-матеріальних умов його функціонування, що забезпечують саморозвиток активної і творчої особистості, формування професійно-значущих якостей та реалізацію її інноваційного потенціалу. Пропонується оцінку ефективності функціонування освітнього середовища здійснювати за визначеними показниками, що віддзеркалюють рівень сформованості професійної компетентності майбутніх учителів.Завантаження
Посилання
Артюхина А.И. Образовательная среда высшего учебного заведения как педагогический феномен (на материале проектирования образовательной среды медицинского университета) : автореф. дисс. ... доктора пед. наук : сп. 13.00.08 — теория и методика профессионального образования / А.И. Артюхина. — Волгоград, 2007. — 40 с.
Гущина Т.Н. Педагогическая сущность феномена «образовательная среда»: по материалам исследования / Т.Н. Гущина // Общество. Среда. Развитие (Terra Humana) — 2011. — № 4. — С. 187–190.
Лактионова Е.Б. Образовательная среда как условие развития личности ее субъектов / Е.Б. Лактионова // Известия Российского государственного педагогического ун-та им. А.И. Герцена. — 2010. — № 128. — С. 40–54.
Тарасов С.В. Образовательная среда: понятие, структура, типология / С.В. Тарасов // Вестник Ленинградского гос. ун-та им. А.С. Пушкина. — 2011. — № 3. — Т. 3. — С. 133–138.
Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию / В.А. Ясвин. — М. :
Смысл, 2001. — 365 с.