ТИПОЛОГІЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ КОМПЕТЕНТНІСНО-ЗОРІЄНТОВАНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Ольга Іллівна Шапран ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний університет імені Григорія Сковороди»
  • Юрій Петрович Шапран ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний університет імені Григорія Сковороди»

Ключові слова:

освітнє середовище, типологія освітнього середовища, функції освітнього середовища, структура освітнього середовища, професійна компетентність учителя

Анотація

У статті розглядається проблема створення освітнього середовища з метою формування професійної компетентності студентів педагогічного університету, запропоновано у складі його структури виокремити матеріально-технічний, технологічний і суб’єктно-соціальний компоненти, які узгоджуються з компонентним складом професійної компетентності майбутніх учителів: мотиваційно-ціннісним, когнітивно-діяльнісним і особистісно-рефлексивним. Запропоновано авторську типологію освітнього середовища, що диференціюється за впровадженням нововведень, видами діяльності, особливостями оточення, специфікою впливу на особистість і виконують відповідні функції. Доведено, що освітнє середовище вищого навчального закладу є сукупністю духовно-матеріальних умов його функціонування, що забезпечують саморозвиток активної і творчої особистості, формування професійно-значущих якостей та реалізацію її інноваційного потенціалу. Пропонується оцінку ефективності  функціонування освітнього середовища здійснювати за визначеними показниками, що віддзеркалюють рівень сформованості професійної компетентності майбутніх учителів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ольга Іллівна Шапран, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний університет імені Григорія Сковороди»

завідувач кафедри педагогіки, доктор педагогічних наук, професор

Юрій Петрович Шапран, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний університет імені Григорія Сковороди»

професор кафедри біології та методики навчання, доктор педагогічних наук, доцент.

Посилання

Артюхина А.И. Образовательная среда высшего учебного заведения как педагогический феномен (на материале проектирования образовательной среды медицинского университета) : автореф. дисс. ... доктора пед. наук : сп. 13.00.08 — теория и методика профессионального образования / А.И. Артюхина. — Волгоград, 2007. — 40 с.

Гущина Т.Н. Педагогическая сущность феномена «образовательная среда»: по материалам исследования / Т.Н. Гущина // Общество. Среда. Развитие (Terra Humana) — 2011. — № 4. — С. 187–190.

Лактионова Е.Б. Образовательная среда как условие развития личности ее субъектов / Е.Б. Лактионова // Известия Российского государственного педагогического ун-та им. А.И. Герцена. — 2010. — № 128. — С. 40–54.

Тарасов С.В. Образовательная среда: понятие, структура, типология / С.В. Тарасов // Вестник Ленинградского гос. ун-та им. А.С. Пушкина. — 2011. — № 3. — Т. 3. — С. 133–138.

Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию / В.А. Ясвин. — М. :

Смысл, 2001. — 365 с.

Downloads


Переглядів анотації: 228

Опубліковано

2016-03-31

Як цитувати

Шапран, О. І., & Шапран, Ю. П. (2016). ТИПОЛОГІЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ КОМПЕТЕНТНІСНО-ЗОРІЄНТОВАНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (23). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/62