Креативність: сутність, структура, закономірності формування і розвиток

Автор(и)

  • Віта Віталіївна Павленко Житомирський державний університет імені Івана Франка, кандидат педагогічних наук, доцент

Ключові слова:

професійна підготовка, креативність, модель креативності, структура креативності, педагогічні умови розвитку креативності, креативна особистість

Анотація

У статті представлено погляди науковців у галузі педагогіки та психології щодо структури креативності особистості, розглянуто існуючі структурні моделі креативності. Обґрунтовано науково-методичні рекомендації щодо можливого творчого використання прогресивних ідей польського досвіду стосовно розвитку креативності вчителів задля модернізації системи освіти
України. Теоретичне узагальнення, здійснене на основі аналізу численних поглядів на структуру креативності, дозволило дійти висновків: на сьогодні серед педагогів і психологів немає узгодженої, єдиної думки щодо структури креативності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Віта Віталіївна Павленко, Житомирський державний університет імені Івана Франка, кандидат педагогічних наук, доцент

доцент кафедри педагогіки Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Барышева Т.А. Психологическая структура и развитие креативности у взрослых: автореф. … д-ра пед. наук: 19.00.13 / Т.А. Барышева. — Санкт-Петербург, 2005. — 40 с.

Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта / Дж. Гилфорд; пер. с англ. Э.А. Голубевой // Психология мышления [зб. / ред. А.М. Матюшкина]. — М. : Прогресс, 1965. — С. 443–456.

Гриненко І.В. Педагогічні умови розвитку креативності майбутніх учителів гуманітарного профілю у процесі фахової підготовки : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Гриненко. — Т., 2008. — 192 с.

Добровольська Н. Структура креативності майбутніх менеджерів невиробничої сфери [Электронний ресурс]. — Режим доступу : vuzlib.com/Педагогіка/

Дунаєва О.М. Формування педагогічної креативності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки: автореф. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.М. Дунаєва. — Вінниця, 2008. — 23 с.

Завалишина Д.Н. Творческий аспект практического мышления / Д.Н. Завалишина // Психологический журнал. — 1991. — № 2. — С. 16–26.

Куцевол О.М. Теоретико-методичні основи розвитку креативності майбутніх учителів літератури: автореф. … д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.М. Куцевол. — К., 2007. — 46 с.

Матюшкин А.М. Одаренные и талантливые дети / А.М. Матюшкин, Д.А. Снек // Вопросы психологии. — 1982. — № 4. — С. 88–97.

Олах А. Творческий потенциал и личностные перемены / А. Олах // Общественные науки за рубежом. Серия: Науковедение. — 1968. — № 4. — С. 69–73.

Перкинс Д.Н. Творча обдарованість як психологічне поняття / Д.Н. Перкинс // Общественные науки за рубежом. Серия: Науковедение. — 1988. — № 4. — С. 88–92.

Подорожна В. Структура креативності майбутніх учителів природничого профілю [Электронний ресурс]. — Режим доступу : vuzlib.com/Педагогіка/

Урбан К.К. Поощрение и поддержка креативности в школе / К.К. Урбан // Иностранная психология. — 1999. — № 1. — С. 41–51.

Фрицюк В.А. Формування креативності майбутніх учителів музики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.А. Фрицюк. — Вінниця, 2004. — 219 с.

Amabile Т.М. Th e Social Psychology of Creativity / Т.M. Amabile. — N.Y., 1983. — 415 s.

Assessing creativity: a guide for educators / D. Treffi nger, G. Young, E. Selby, С. Shepardson. — Storrs: Th e National Research Center on the Gift ed and Talented, 2002.

Kozielecki J. Człowiek wielowymiarowy / J. Kozielecki. — Wydawnictwo «Żak», Warszawa 1996. — S. 32–43.

Sternberg R.J. Beyond IQ: A triarchic theory of human intelligence / R.J. Sternberg. — New York: Cambridge University Press, 1985.

Downloads


Переглядів анотації: 805

Опубліковано

2016-04-11

Як цитувати

Павленко, В. В. (2016). Креативність: сутність, структура, закономірності формування і розвиток. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (23). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/64