Професійна компетентність експертів у галузі освіти
Ключові слова:
експерт у галузі освіти, компетентність, компетентнісний підхід, освіта, професійна компетентністьАнотація
Автором статті наведено визначення понять: «компетентність», «професійна компетентність», «компетентнісний підхід у навчанні»; проаналізовано зарубіжну модель компетентності фахівця з питань розвитку системи освіти; згруповано компетентності фахівця з питань розвитку системи освіти; визначено загальні вимоги, що висуваються до професійної компетентності експерта у галузі освіти: особисті якості експерта, комунікативна компетентність, методологічна і методична грамотність, професійна підготовка експерта, практичний досвід.Завантаження
Посилання
Гуревич Р.С. Компетентнісний підхід у професійно-педагогічній освіті / Р.С. Гуревич // Компетентнісний підхід в освіті : теоретичні засади і практика реалізації: матеріали методол. семінару 3 квіт. 2014 р., м. Київ : [у 2 ч.]. Ч. 2 / Нац. акад. пед. наук України; [редкол. : В.Г. Кремень (голова), В.І. Луговий (заст. голови), О.І. Ляшенко (заст. голови) та ін.]. — К. : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014 — 292 с. — С. 137–142.
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014; №1556-VII [Текст] / М-во оборони України, ХУПС ім. І. Кожедуба. — Х., 2014. — 95 с.
Иванов Д.А. Экспертиза в образовании: учеб. пособ. для студ. высших учебных заведений / Д.А. Иванов. — М. : Изд. центр «Академия», 2008. — 336 с.
Марцева Л.А. Реалізація компетентнісного підходу в професійній освіті / Л.А. Марцева // Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації: матеріали методол. семінару 3 квіт. 2014 р., м. Київ : [у 2 ч.]. Ч. 2 / Нац. акад. пед. наук України; [редкол.: В.Г. Кремень (голова), В.І. Луговий (заст. голови), О.І. Ляшенко (заст. голови) та ін.]. — К. : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014 — 292 с. — С. 17–22.
Никитина Л.А. Экспертиза как условие становления исследовательской компетентности будущего педагога / Л.А. Никитина // Экспертиза образовательных инноваций / Под ред. Г. Н. Прозументовой. — Томск : Томский государственный университет, 2007. — 156 с. — C. 115–122.
Огнев’юк В. Освітологія — науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти / В. Огнев’юк, С. Сисоєва // Рідна школа : щомісяч. науково-пед. журн. — 2012. — № 4/5. — С. 44–51.
Проведение исследований по выявлению актуальных направлений подготовки ведущих консультантов по вопросам образования (к Отчету по исполнению Государственного контракта № 03.р.20.11.0026 от 12.08.2011) [Электронный ресурс] // Министерство образования и науки РФ, Муждународный институт менджмента ЛИНК. — Том № 1.3. — 223 с. — Режим доступа : http://www.ou-link.ru/projects/fi les/research.doc
Рекомендации по организации, методическому сопровождению и системе оценивания результатов освоения программы обучения специалистов по вопросам развития системы образования Электронный ресурс] // Министерство образования и науки РФ, Международный институт менеджмента ЛИНК. — М., 2011. — 37 с. — Режим доступа : http://pandiaweb.ru/text/77/391/77173.php
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированного образования / А.В. Хуторской // Народное образование. — 2003. № 2. — С. 58–64.
Чечель И.Д. Эксперт-консультант по вопросам образования: особенности подготовки и направления деятельности [Электронный ресурс] // Сетевой научно-методический журнал «Управление образованием: теория и практика». — Режим доступа : http://iuorao.ru/20120930/222-2012-10-02-08-55-39