Комунікативна компетентність майбутнього вчителя початкової школи: актуалізація проблеми

Автор(и)

  • Надія Вікторівна Стаднік Київський університет імені Бориса Грінченка

Ключові слова:

компетентнісний підхід, компетентність, комунікативна компетентність, вища педагогічна освіта, майбутній учитель початкової школи, «навчання в дії»

Анотація

У статті обґрунтовується важливість запровадження компетентнісного підходу у навчальному процесі вищої школи. Розкрито сутність компетентнісного підходу, показано його відмінності від традиційного навчання. Розглянуто основні характеристики комунікативної компетентності як здатності визначати мету комунікації, обирати та використовувати найбільш ефективну модель її реалізації залежно від ситуації, здатність обирати емоційний тон у процесі взаємодії з іншими, реалізовувати цю взаємодію, регулювати міжособистісні відносини; доведено необхідність її формування у майбутнього вчителя початкової школи. Запропоновано можливі напрями застосування моделі «навчання в дії» для формування у майбутнього вчителя початкової школи комунікативної компетентності, що передбачає широке застосування різноманітних активних та інтерактивних методів навчання, внесення відповідних додаткових завдань у зміст педагогічної практики.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Надія Вікторівна Стаднік, Київський університет імені Бориса Грінченка

доцент кафедри початкової освіти та методик природничо-математичних дисциплін Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук.

Посилання

Авво Б.В. Методология компетентностного подхода в высшем образовании [Электронный ресурс] / Борис Вольдемарович Авво. — Режим доступа : http://www.emissia.org/offl ine/2005/978htm

Волкова Н.П. Комунікативна компетентність як основа професіоналізму майбутнього соціального педагога / Н.П. Волкова // Вісник Запорізького національного університету. — 2012. — № 1(17). — С. 148–152.

Вторнікова Ю.С. Формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів у процесі вивчення фахових дисциплін : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.04 / Юлія Сергіївна Вторнікова. — Одеса, 2013. — 322 с.

Ермаков Д.С. Педагогическая концепция формирования экологической компетентности учащихся : дис. ... доктора пед наук : 13.00.01 / Дмитрий Сергеевич Ермаков. — М., 2009. — 405 с.

Зеер Д.Ф. Компетентностный подход к образованию / Д.Ф. Зеер // Педагогика. — 2003. — № 3. — С. 23–30.

Коваль Л.В. Технологічні карти у професійній підготовці майбутнього вчителя початкової школи / Л.В. Коваль // Початкова школа. — 2005. — № 5. — С. 37–42.

Лебедев О.Е. Компетентностный поход в образовании / О.Е. Лебедев // Школьные технологи. — 2004. — № 5. — С. 3–12.

Митина М.Л. Психология профессионального развития / М.Л. Митина. — М. : Флинта, 1998. — 200 с.

Мусатов С.О. Педагогічна комунікація: психологічні витоки та особливості / С.О. Мусатов // Освіта і управління. — 1999. Т. 3. — № 3. — С. 47–52.

Пільчук Т.В. Формування самоосвітньої компетентності. Методи та проблеми / Т.В. Пільчук // Управління школою. — 2008. — № 6. — С. 11–14.

Савченко О.П. Компетентнісний підхід у сучасній вищій школі [Електронний ресурс] / О.П. Савченко // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. — 2010. — № 3. — Режим доступу : http://www.intellect-invest.org.ua

Сисоєва С.О. Педагогічні технології: проблеми, пошуки, перспективи впровадження / С.О. Сисоєва // Педагогіка і психологія професійної освіти. — 2002. — № 6. — С. 15–26.

Хуторской А.В. Развитие одаренности школьников: методика продуктивного обучения : пособие для учителя / Андрей Викторович Хуторской. — М. : ВЛАДОС, 2000. — 320 с.

Downloads


Переглядів анотації: 233

Опубліковано

2016-04-21

Як цитувати

Стаднік, Н. В. (2016). Комунікативна компетентність майбутнього вчителя початкової школи: актуалізація проблеми. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (24). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/83

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ