ФЕНОМЕН «ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ» В УКРАЇНСЬКІЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Н. І. Мельник Київський університет імені Бориса Грінченка

Ключові слова:

компетентність, компетенції, професійна компетентність, професійний розвиток, професійна освіта

Анотація

У статті проаналізовано особливості тлумачення термінологічного словосполучення «про-
фесійна компетентність» у контексті наукових пошуків сучасних вітчизняних та європейських дослідників. Здійснено аналітичний та функціональний аналіз до визначення досліджуваного феномену, виокремлено європейські та вітчизняні підходи до тлумачення «професійної компетентності», а також висвітлено сутнісну відмінність у розумінні цього поняття українськими та європейськими дослідниками.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бахов І.С. Проблема формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх пере-

кладачів / І.С. Бахов // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. — 2009. — Вип. 47. — С. 56–60. —

(Серія «Педагогічні науки»).

Бібік Н.М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / під заг. ред. О.В. Овчарук. — К. :

К.І.С., 2004. — 112 с. — С. 47–52. — (Бібліотека з освітньої політики).

Введенский В.Н. Моделирование профессиональной компетентности педагога / В.Н. Введенский //Педагогика. — 2003. — № 10. — С. 51–55.

Волосенко А. Формування професійної компетентності як важливий чинник творчої самореалізації майбутнього вчителя /А. Волосенко // Проблеми підготовки сучасного вчителя : зб. наук.

пр. / Уман. держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини ; [ред. кол.: Побірченко Н.С. (гол. ред.) та ін.]. — Умань : ПП Жовтий О.О., 2012. — Вип. 6., ч. 1. — С. 140–150.

Докторович М.О. Професійна компетентність соціального педагога / О.М. Докторович // Вісник Глухівського ДПУ. — 2010. — Вип. 15. — С. 64–69.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; голов. ред. В.Г. Кремень. — К. : Юрінком Інтер, 2008. — 1040 с.

Кубенко І.М. Що таке компетентність і як її розуміють в освіті [Електронний ресурс] / І.М. Кубенко // Додаток до електронного журналу «Теорія та методика управління освітою». —

— Вип. № 1. — Режим доступу : tme.umo.edu.ua/docs/Dod/1.../kubenko.pdf (дата звернення:

08.2017).

Литвинова Н.В. Поняття «компетенція» і «компетентність» у працях сучасних педагогів

[Електронний ресурс] / Н.В. Литвинова. — Режим доступу : http://gnpu.–edu.ua/fi les/VIDANNIY/

Visnik_19/V19_102_106.pdf

Лозовецька В.Т. Професійна компетентність / В.Т. Лозовецька // Енциклопедія освіти / Акад. пед.

наук України ; голов. ред. В.Г. Кремень. — К. : Юрінком Інтер, 2008. — 1040 с.

Маковецька Н.В. Підвищення професійної компетентності як умова професійного розвитку

фахівців дошкільних навчальних закладів: [Електронний ресурс] / Н.В. Маковецька. — Режим доступу : www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc.../Makov.pdf

Маркова А.К. Психологические проблемы повышения квалификации / А.К. Маркова //

Педагогика. — 1992. — № 9–10. — С. 65–67.

Молчанов С.Г. Теоретическая и практическая аттестация педагогических руководящих ра-

ботников образовательного учреждения / С.Г. Молчанов. — Челябинск : Изд-во Челяб. гос. ун-та,

— 255 с.

Овчарук О.В. Компетентність як ключ до оновлення змісту освіти [Електронний ресурс] /

О.В. Овчарук // Освітній портал «Освіта». — Режим доступу : http://ru.osvita.ua/school/method/381/

(дата звернення: 06.08.2014)

Педагогічна майстерність : підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос та ін. ;

за ред. І.А. Зязюна. — К. : Вища шк., 2004. — 286 с.

Професійна освіта: Словник : навч. посіб. / Уклад. С.У. Гончаренко та ін. ; за ред. Н.Г. Ничкало. — К. : Вища шк., 2000. — 380 с.

Профессиональное образование. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика / под ред.

С.М. Вишняковой. — М. : НМЦСПО, 1999. — 538 с.

Пуховська Л.П. Тенденції в розвитку професійної підготовки вчителів у країнах Західної

Європи (кінець ХХ ст.) / Л.П. Пуховська // Педагогіка і психологія професійної освіти. — 1998. —

№ 5. — С. 253–261.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация /

Дж. Равен. — М. : Когито-Центр, 2002. — 256 с.

Радионова Н.Ф. Профессиональная компетентность как результат педагогического образования / Н.Ф. Радионова, А.П. Тряпицына // Постдипломное образование: проблемы, опыт

и перспективы : матер. IV Международной науч.-практич. конф. кафедры педагогики и андрогогики «». — СПб., 2004. — С. 17–19.

Савченко О.П. Компетентнісний підхід у сучасній вищій школі [Електронний ресурс] /

О.П. Савченко // Педагогічні видання / е-журнал «Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку» / Поточні номери журналу та їх автори. — 2010. — Вип. № 3. — Режим доступу :

http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n3_2010_st_16/

Скворцова С.О. Професійна компетентність вчителя: зміст поняття / С.О. Скворцова // Наука і освіта. — 2009. — № 4. — С. 93–94.

Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы исследования / М.А. Холодная. — Томск : Изд-во Томск. ун-та, 1997. — 397 с.

Cordis.europa.eu [Еlectronic resource]. — URL : http://cordis.europa.eu/result/rcn/182126_en.html

Len Holmes. Understanding Professional Competence: Beyond the Limits of Functional Analysis

[Еlectronic resource]. http://www.re-skill.org.uk/relskill/profcomp.htm

Mansfi eld, R. (1989). Functional Analysis — A Personal Approach, ‘Competence and Assessment’

(quarterly bulletin of Employment Department’s Occupational Standards Branch), Special Issue.

Mitchell, L. (1989). Defi nition of Standards and their Assessment, in Burke.

Training Agency (1988). Development of Assessable Standards for National Certifi cation: Guidance

Note 3 — Th e Defi nition of Competence and Performance Criteria, Sheffi eld, Training Agency.

Walters, M. (1979). A Guide to Supervisory Training, London, Hotel and Catering Industry Training Board.

Downloads


Переглядів анотації: 612

Опубліковано

2018-02-04

Як цитувати

Мельник, Н. І. (2018). ФЕНОМЕН «ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ» В УКРАЇНСЬКІЙ ТА ЄВРОПЕЙСЬКІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (28). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/189

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ