СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗМІСТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Людмила Хоружа завідувачка кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, професорка https://orcid.org/0000-0003-4405-4847

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.1

Анотація

У статті актуалізовано проблему трансформації змісту педагогічної освіті відповідно до нових викликів розвитку суспільства. Відзначено, що зміна сутності педагогічної освіти має відбутися у змісті педагогічної науки, адже педагогіка здатна виконувати функцію системоутворювальної категорії. Визначено та охарактеризовано деякі сучасні стратегії оновлення змісту педагогічної освіти, які суголосні європейським освітнім трендам та тенденціям, а саме: аксіологічну, акмеологічну, андрагогічну та технологічну. Єдність й інтеграція цих стратегій у змісті педагогічної науки уможливлює її оновлення, сприяє підвищенню якості професійної підготовки педагога.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Андрущенко В.П. Проблема підготовки нового учителя для объединенной Европы ХХІ столетия. Современное образование как открытая система: коллективная монографія / под. ред. Н.Г. Ничкало, Г.Н. Филонова,О.В. Суходольской—Кулешовой. М.: Институт научной и педагогической информации РАО, издательство «ЮНИТИ-ДАНА», издательство «ЮРКОМПАНИ», 2012. 516 с.

Вакуленко В. Педагогічна акмеологія: досягнення й проблеми. Філософія освіти № 3(5). 2006. С. 124—133.

Вершинина Н.А. Структура педагогики: Методология исследования: монографія. СПб.: Лема, 2008. 313 с.

Гузий Н.В. Аксиологические основания педагогического профессионализма: опыт теоретического исследования. Современное образование: Смыслы и стратегии духовного развития человека / под ред. Б.П. Мартиросяна, Г.Н. Филонова, О.В. Суходольской-Кулешовой. М.: ЛЕНАНД, 2013. 616 с.

Змеев С.И. Становление андрагогики: развитие теории та технологии обучения взрослых: дис…д-ра пед. наук: 13.00.01. Москов. гос. лингвистический ун-т. М., 2000. 179 с.

Концепція розвитку педагогічної освіти. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/17105

Левовицький Т. Професійна підготовка і праця вчителів:наукове видання / Тадеуш Левовицький; переклад з польскої А. Івашко. Маріуполь: Рената, 2011. 119 с.

Модернізація педагогічної освіти в європейському та євроантлактичному освітньому просторі: монографія / авт. кол. Н.М. Авшенюк, В.О. Кудін, О.І. Огієнко та ін. К.: Пед. думка, 2011. 231 с.

Огієнко О.І., Чугай О.Ю. Професійна підготовка фахівців у галузі освіти дорослих: американський досвід: монографія. К.: Центр учбової літератури, 2017. 224 с.

Паламарчук В.Ф, Барановська О.В. Педагогічні технології навчання в умовах Нової української школи: вектор розвитку. Український педагогічний журнал. № 3. 2018. С. 60—66.

Пуховська Л.П. Європейський вимір педагогічної освіти:нові компетентності вчителів. Порівняльно-педагогічні студії. 2009. С. 63—70.

Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової школи: посіб. для вчителів і методистів початкового навчання. К.: Богданова А.М., 2009. 226 с.

Сидоренко В.В. Розвиток педагогічного акмепрофесіогенезу в умовах формальної і неформальної післядипломної освіти. Теорія і методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти. К.: Видав. НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. 516 с .

Knowles M.S. The Adult Learner: Sixth Edition: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development / M.S. Knowles, E.F. Holton, R.A. Swanson; 6 ed.-Houston, TX: Butterworth—Heinemann, 2005. 390 p.

Pobirchenko N.A. Transformatsiia psykholohichnykh protsesiv v osvitolohii N.A. Pobirchenko. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/2823/1/N_Pobirchenko_NPOTP_III-IV_IS.pdf

Downloads


Переглядів анотації: 797

Опубліковано

2020-06-06

Як цитувати

Хоружа, Л. (2020). СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗМІСТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (33), 8–16. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.1

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ