СУЧАСНІ СТРАТЕГІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЗМІСТУ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.1Анотація
У статті актуалізовано проблему трансформації змісту педагогічної освіті відповідно до нових викликів розвитку суспільства. Відзначено, що зміна сутності педагогічної освіти має відбутися у змісті педагогічної науки, адже педагогіка здатна виконувати функцію системоутворювальної категорії. Визначено та охарактеризовано деякі сучасні стратегії оновлення змісту педагогічної освіти, які суголосні європейським освітнім трендам та тенденціям, а саме: аксіологічну, акмеологічну, андрагогічну та технологічну. Єдність й інтеграція цих стратегій у змісті педагогічної науки уможливлює її оновлення, сприяє підвищенню якості професійної підготовки педагога.
Завантаження
Посилання
Андрущенко В.П. Проблема підготовки нового учителя для объединенной Европы ХХІ столетия. Современное образование как открытая система: коллективная монографія / под. ред. Н.Г. Ничкало, Г.Н. Филонова,О.В. Суходольской—Кулешовой. М.: Институт научной и педагогической информации РАО, издательство «ЮНИТИ-ДАНА», издательство «ЮРКОМПАНИ», 2012. 516 с.
Вакуленко В. Педагогічна акмеологія: досягнення й проблеми. Філософія освіти № 3(5). 2006. С. 124—133.
Вершинина Н.А. Структура педагогики: Методология исследования: монографія. СПб.: Лема, 2008. 313 с.
Гузий Н.В. Аксиологические основания педагогического профессионализма: опыт теоретического исследования. Современное образование: Смыслы и стратегии духовного развития человека / под ред. Б.П. Мартиросяна, Г.Н. Филонова, О.В. Суходольской-Кулешовой. М.: ЛЕНАНД, 2013. 616 с.
Змеев С.И. Становление андрагогики: развитие теории та технологии обучения взрослых: дис…д-ра пед. наук: 13.00.01. Москов. гос. лингвистический ун-т. М., 2000. 179 с.
Концепція розвитку педагогічної освіти. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/17105
Левовицький Т. Професійна підготовка і праця вчителів:наукове видання / Тадеуш Левовицький; переклад з польскої А. Івашко. Маріуполь: Рената, 2011. 119 с.
Модернізація педагогічної освіти в європейському та євроантлактичному освітньому просторі: монографія / авт. кол. Н.М. Авшенюк, В.О. Кудін, О.І. Огієнко та ін. К.: Пед. думка, 2011. 231 с.
Огієнко О.І., Чугай О.Ю. Професійна підготовка фахівців у галузі освіти дорослих: американський досвід: монографія. К.: Центр учбової літератури, 2017. 224 с.
Паламарчук В.Ф, Барановська О.В. Педагогічні технології навчання в умовах Нової української школи: вектор розвитку. Український педагогічний журнал. № 3. 2018. С. 60—66.
Пуховська Л.П. Європейський вимір педагогічної освіти:нові компетентності вчителів. Порівняльно-педагогічні студії. 2009. С. 63—70.
Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової школи: посіб. для вчителів і методистів початкового навчання. К.: Богданова А.М., 2009. 226 с.
Сидоренко В.В. Розвиток педагогічного акмепрофесіогенезу в умовах формальної і неформальної післядипломної освіти. Теорія і методика професійно-педагогічної підготовки освітянських кадрів: акмеологічні аспекти. К.: Видав. НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. 516 с .
Knowles M.S. The Adult Learner: Sixth Edition: The Definitive Classic in Adult Education and Human Resource Development / M.S. Knowles, E.F. Holton, R.A. Swanson; 6 ed.-Houston, TX: Butterworth—Heinemann, 2005. 390 p.
Pobirchenko N.A. Transformatsiia psykholohichnykh protsesiv v osvitolohii N.A. Pobirchenko. URL: http://elibrary.kubg.edu.ua/2823/1/N_Pobirchenko_NPOTP_III-IV_IS.pdf