ПРОФЕСІЙНА МОБІЛЬНІСТЬ ЯК ПОКАЗНИК ЯКОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.8Анотація
У статті розкрито сутнісні характеристики професійної мобільності як показника неперервної педагогічної освіти. Представлено структуру професійної мобільності вчителя, яка складається з чотирьох компонентів: особистісний, когнітивний, комунікативний, діяльнісний. На основі компонентів і показників виокремлено рівні професійної мобільності вчителя: репродуктивний, базовий, продуктивний. Розкрито роль неперервної педагогічної освіти у розвитку і становленні особистості як професіонала. Виокремлено, що якість сучасної професійної освіти визначається конкурентоспроможністю фахівця на ринку праці. Репрезентовано дані анкетування та їх статистична обробка.
Завантаження
Посилання
Дячок Н.В. Формування професійної мобільності майбутніх учителів іноземних мов в освітньому середовищі університету [Текст]: дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04.Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка. Київ. 2019. 268 с.
Кларин М.В. Личностная ориентация в непрерывном образовании. Педагогика. 1996. № 2. С. 15.
Нікуліна А. Безперервна післядипломна освіта інженерно-педагогічних працівників України [Текст] / А. С. Нікуліна [та ін.] ; АПН України, Донец. ін-т післядиплом. освіти інж.-пед. працівників. Донецьк: [б.в.], 2000. 212 с. ISBN 966-7308-84-7
Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. Законодавство України. — Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Закон України «Про професійну (професійно-технічну) освіту» [Електронний ресурс]. Законодавство України. — Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/103/98-%D0%B2%D1%80
Концепція розвитку педагогічної освіти [Електронний ресурс]. Міністерство освіти і науки України. — Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti
REFERENCES
Diachok, N.V. (2019). Formuvannia profesiinoi mobilnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov v osvitnomu seredovyshchi universytetu [Formation of professional mobility of future foreign language teachers in the educational environment of the university] [Tekst] : dys. ... kand. ped. nauk : 13.00.04 / DiachokNadiiaValentynivna ; Kyiv. un-tim. Borysa Hrinchenka. Kyiv, 2019, 268 s. (in Ukrainian)
Klaryn, M.V. (1996). Lychnostnaia oryentatsyia v nepreryvnom obrazovanyy [Personal orientation in continuing education]. Pedahohyka. № 2. S. 15. (in Russian)
Nikulina, A. (2000). Bezperervna pisliadyplomna osvita inzhenerno-pedahohichnykh pratsivnykiv Ukrainy [Continuing postgraduate education of engineering and pedagogical workers of Ukraine] [Tekst] / A.S. Nikulina [tain.]; APNUkrainy, Donets. in-tpisliadyplom. osvityinzh.-ped. pratsivnykiv. Donetsk: [b.v.], 2000. 212 s. — ISBN 966-7308-84-7 (in Ukrainian)
Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [Law of Ukraine «On Higher Education»] [Elektronnyi resurs]. Zakonodavstvo Ukrainy. — Rezhym dostupu: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (in Ukrainian)
Zakon Ukrainy «Pro profesiinu (profesiino-tekhnichnu) osvitu» [Law of Ukraine «On Vocational Education»] [Elektronnyi resurs]. Zakonodavstvo Ukrainy. — Rezhym dostupu: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/103/98-%D0%B2%D1%80 (in Ukrainian)
Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity [The concept of development of pedagogical education] [Elektronnyi resurs]. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. — Rezhym dostupu: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti (in Ukrainian)