Перехід від модульної до сесійної форми організації навчального процесу: перший досвід НМУ імені О.О. Богомольця
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.Анотація
У статті розглянуто перший досвід переходу Національного медичного університету імені О.О. Богомольця від модульної до сесійної форми організації освітнього процесу за Європейською кредитно-трансферною системою (ЄКТС). Надано переконливі свідчення позитивного впливу організаційних змін на якісні показники навчання, зокрема якість успішності, абсолютну успішність та кількість академічних боргів.
На прикладі статистичних даних за результатами 2017/2018 навчального року показано, що впровадження сесійної форми організації навчання за розробленим в Університеті механізмом суттєво покращило показники абсолютної успішності, якості успішності всього контингенту студентів першого курсу та середній бал першокурсників контрактної форми навчання. Зазначена трансформація організації навчання стала важливим та ефективним інструментом підвищення якості надання освітніх послуг відповідно до соціального запиту сьогодення.
Завантаження
Посилання
Катс Дж. Поколения и стили обучения. Новочеркасск: НОК, 2011. 121 с.
Батечко Н. Управління якістю в сфері вищої освіти: методологічний аспект. Освітологія. 2017. № 6. С. 156–162.
Бєленічев І., Бухтіярова Н., Горбачова С., Самура І. Форми контролю в медичному ВНЗ України: старий — новий усний іспит. Медична освіта. 2018. № 4. С. 22–25.
Кліщ Г. Форми організації навчання у медичних університетах Австрії. Медична освіта. 2014. № 4. С. 56–59.
Москаленко В., Яворовський О., Остапюк Л., Стеченко О. Шестирічний досвід підготовки лікарів за кредитно-модульною системою: досягнення, проблеми, завдання. Науковий вісник Національного медичного університету імені О.О. Богомольця. 2011. № 2 (33). С. 9–15.
Сафонов Ю., Дараган Т., Власюк О., Тимошенко Н. Основні критерії оцінювання якості освіти. Вища освіта. 2018. № 4. С. 49–57.
Скробач Н. В., Шаповал О. А., Петрина В. О., Вишиванюк В. Ю. Шляхи підвищення якісного рівня вищої освіти. Медична освіта. 2018. № 1. С. 50–53.
Соколова І. Освітня політика Європейської Асоціації університетів: стратегії забезпечення якості. Освітологія. 2017. № 6. С. 143–149.
Степанець І. Науково-методична робота у педагогічних ВНЗ на засадах компетентнісного підходу. Наукові записки кафедри педагогіки. 2014. Вип. ХХХVІІ. С. 329–336.
Стеченко О. Обґрунтування моделі внутрішньовузівської системи забезпечення якості вищої освіти в НМУ імені О.О. Богомольця. Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. 2015. Додаток 1 до вип. 36. Т. ІІ (62). С. 259–269.
Augustin M. How to Learn Effectively in Medical School: Test Yourself, Learn Actively, and Repeat in Intervals. Yale Journal of Biology and Medicine. 2014. №87. P. 207–212.
Zavlin D., Jubbal K., Noé J., Gansbacher B. A comparison of medical education in Germany and the United States: from applying to medical school to the beginnings of residency. GMS German Medical Science. 2017. Vol. 15. P. 1–12.