Сутнісні характеристики феномену «естетична компетентність особистості»

Автор(и)

  • A. Карам Аспірант Східноукраїнського Національного університету Імені Володимира Даля, м. Сєвєродонецьк,

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.11

Анотація

У статті розкрито сутність трактування феномену «естетична компетентність особистості» з точки зору філософії, психології, педагогіки, соціології, культурології. Наголошено на взаємозв’язку синонімічних понять «готовність» та «підготовленість»: «готовність» — поняття ширше, ніж компетентність та підготовленість, які можуть бути поодинокими, фрагментарними, тобто не забезпечувати цілковитої здатності виконувати функції діяльності. Визначено художньо-естетичну компетентність як систему внутрішніх засобів регуляції художньо-естетичних дій, до складу якої входять художньо-естетичні знання, соціальні настанови, уміння й досвід, естетична орієнтованість, заснована на знаннях та чуттєвому досвіді, вільне володіння художньо-естетичними засобами й досягнення адекватного сприйняття художньо-естетичної ситуації. Розкрито сутність та особливості естетичної компетентності. Виокремлено сучасні підходи до визначення поняття «естетична компетентність особистості». Розкрито компоненти естетичної компетентності. Виділено специфічні риси, а також чинники впливу на розвиток естетичної компетентності. У висновку відмічено, що досліджуване поняття «естетична компетентність особистості» слід диференціювати на такі різновиди, як естетична й художня компетентність, тоді кожна з них для певного мистецького фах, водночас матиме загальний і специфічний зміст.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Айзікова Л.В. Компетенція та компетентність: до визначення понять у пошуках зарубіжних дослідників / Л.В. Айзікова // Науковий вісник ПНПУ ім. К.Д. Ушинського. Збірник наукових праць. — Одеса: ПНПУ ім. К.Д. Ушинського. — 2008. — Вип. 12. — С. 291–296.

Бодалев А.А. Психология новой эры: компетентность или беспомощность [Електронний ресурс] / А.А. Бодалев. — Режим доступу : http: //www.vakhromov.narod.ru/publ/docs/014.doc

Великий тлумачний словник сучасної української мови / [ред. В.Т. Бусел]. — К. : Перун. — 1728 с.

Гарбузенко Л.В. Декоративно-прикладне мистецтво: крок до художньо-естетичної компетентності : навч.-метод. посіб. / Л.В. Гарбузенко ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград : Александрова М.В., 2016. — 132 c.

Головань М.С. Компетенція та компетентність: порівняльний аналіз понять / М.С. Головань // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. — 2011. — № 8. — С. 224–233.

Кляйн Е. Великий етимологічний словник англійської мови / Е. Кляйн. — Elsevier Publishing Company, 1996. — 355 с.

Малинская Л.Л. Педагогические условия подготовки будущих учителей изобразительного искусства к руководству художественно-творческой деятельностью школьников : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / Малинская Л.Л. — Уфа, 2010.

Методика навчання мистецтва у початковій школі : посібник для вчителів / Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, Е.В. Бєлкіна, О.В. Калініченко, І.В. Руденко. — Х. : Веста ; Вид-во «Ранок», 2006. — 256 с.

Михайлова Л.М. Естетичне виховання молодь компетентнісний підхід // Вісник національного технічного університету України: Філософія. Психологія. Педагогіка. — 2009. — № 1. — С. 158–162.

Збірник наукових праць • № 32, 2019 р. ISSN 2311–2409 (Print) ISSN 2312–2009 (Online) 85

DOI: 10.28925/2311-2409.2019.32

Пайдуков П.В. Формирование профессиональной компетентности у будущих учителей изобразительного искусства в процессе предметной подготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук.: спец. 13.00.08 / Пайдуков П.В. — Чебоксары, 2013. — 22 с.

Ревенко I.В. Художньо-естетична компетентність учителя як показник його професійної культури / I.В. Ревенко // Мистецтво і освіта. — 2007. — № 3. — С. 139–146.

Словник іншомовних слів / за ред. О.С. Мельничука. — Київ, 1974.

Чернышова И.В. Творческая самореализация личности в художественно-образовательной деятельности // Искусство и образование. — 2008. — № 1. — С. 15–23.

Downloads


Переглядів анотації: 299

Опубліковано

2019-10-10

Як цитувати

Карам A. (2019). Сутнісні характеристики феномену «естетична компетентність особистості». Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (32), 81–86. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.11

Номер

Розділ

НАУКОВІ РОЗВІДКИ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ