Моніторинг проблеми формування впевненості в собі студентської молоді

Автор(и)

  • В. Тернопільська доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-1468-9932

Анотація

У статті здійснено аналіз проблеми формування впевненості в собі особистості. Уточнено
поняття «впевненість в собі студента» як інтегрального утворення, що виявляється в пози-
тивній оцінці студентом власних здібностей та умінь як достатніх для задоволення потреб
і досягнення власних цілей, самодостатності, соціальної активності, самоконтролю власних дій
і вчинків. Схарактеризовано принципи, на основі яких необхідно здійснювати вивчення виховання
як процесу соціального формування особистості. Визначено та продіагностовано показники
сформованості впевненості в собі студентської молоді. Окреслено найбільш значимі чинники,
що сприяють формуванню впевненості в собі студентів: можливість неформального спілку-
вання; надання емоційної підтримки, взаємодопомога, спілкування на рівні; довіра; відсутність
будь-якого тиску з боку одногрупників, сприйняття індивідуальності кожного; приналежність
до групи. Акцентовано увагу на сутнісних характеристиках виховного простору закладу вищої
освіти (реалізація системи наукових орієнтирів, які задають технологічний вектор діяльності
педагога і взаємодії студентської молоді).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Азаров Ю.П. Самосознание подростка // Мудрость воспитания. Книга для родителей. М.:

Педагогика, 1989. С. 121–124.

Бех І.Д. Особистість у просторі духовного розвитку: навч. посіб. Київ.: Академвидав, 2012. 256 с.

Бех І.Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-техно-

логічні засади. К.: Либідь, 2003.

Лазарус А. Мысленным взором: Образы как средство психотерапии; [пер. с англ. Е.В. Курдюковой].

М.: Независимая фирма «Класс», 2000. 144 с.

Мясищев В.Н. Личность и неврозы. Л.: Изд-во ЛГУ, 1960. 224 с.

Никитина О.С. Уверенность в своих силах как фактор достижения успеха в деятельности: на ма-

териале исследований в спортивной гимнастике и учебной деятельности студентов института фи-

зической культуры: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.01 «Общая психология, история пси-

хологии». Л., 1981. 15 с.

Роджерс К. К науке о личности // История зарубежной психологии. М.: МТУ, 1986. С. 199–230.

Ромек В.Г. Развитие уверенности в межличностных отношениях // Журнал практического пси-

холога. 2000. № 12. С. 74–113.

Тернопільська В.І. Від самопізнання до соціальної відповідальності: навч. посіб.; за ред. проф.

М.В. Левківського. Житомир: Поліграфічний центр ЖДПУ, 2003. 184 с.

Тернопільська В.І. Система виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноос-

вітньої школи у позаурочній діяльності: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.07; Ін-т проблем ви-

ховання АПН України. К., 2009. 40 с.

Тернопільська В.І. Відповідальність особистості: гуманітарний аспект // Вісник Житомир. держ.

ун-ту ім. І. Франка. 2004. № 14. С 47–50.

Ternopilska V., Hlushko L. Self-confidence: Theoretical Analysis. Problems of the Development of Modern

Downloads


Переглядів анотації: 79

Опубліковано

2019-10-10

Як цитувати

Тернопільська, В. (2019). Моніторинг проблеми формування впевненості в собі студентської молоді. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (31), 20–25. вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/242

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ