Моніторинг проблеми формування впевненості в собі студентської молоді
Анотація
У статті здійснено аналіз проблеми формування впевненості в собі особистості. Уточнено
поняття «впевненість в собі студента» як інтегрального утворення, що виявляється в пози-
тивній оцінці студентом власних здібностей та умінь як достатніх для задоволення потреб
і досягнення власних цілей, самодостатності, соціальної активності, самоконтролю власних дій
і вчинків. Схарактеризовано принципи, на основі яких необхідно здійснювати вивчення виховання
як процесу соціального формування особистості. Визначено та продіагностовано показники
сформованості впевненості в собі студентської молоді. Окреслено найбільш значимі чинники,
що сприяють формуванню впевненості в собі студентів: можливість неформального спілку-
вання; надання емоційної підтримки, взаємодопомога, спілкування на рівні; довіра; відсутність
будь-якого тиску з боку одногрупників, сприйняття індивідуальності кожного; приналежність
до групи. Акцентовано увагу на сутнісних характеристиках виховного простору закладу вищої
освіти (реалізація системи наукових орієнтирів, які задають технологічний вектор діяльності
педагога і взаємодії студентської молоді).
Завантаження
Посилання
Азаров Ю.П. Самосознание подростка // Мудрость воспитания. Книга для родителей. М.:
Педагогика, 1989. С. 121–124.
Бех І.Д. Особистість у просторі духовного розвитку: навч. посіб. Київ.: Академвидав, 2012. 256 с.
Бех І.Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-техно-
логічні засади. К.: Либідь, 2003.
Лазарус А. Мысленным взором: Образы как средство психотерапии; [пер. с англ. Е.В. Курдюковой].
М.: Независимая фирма «Класс», 2000. 144 с.
Мясищев В.Н. Личность и неврозы. Л.: Изд-во ЛГУ, 1960. 224 с.
Никитина О.С. Уверенность в своих силах как фактор достижения успеха в деятельности: на ма-
териале исследований в спортивной гимнастике и учебной деятельности студентов института фи-
зической культуры: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.01 «Общая психология, история пси-
хологии». Л., 1981. 15 с.
Роджерс К. К науке о личности // История зарубежной психологии. М.: МТУ, 1986. С. 199–230.
Ромек В.Г. Развитие уверенности в межличностных отношениях // Журнал практического пси-
холога. 2000. № 12. С. 74–113.
Тернопільська В.І. Від самопізнання до соціальної відповідальності: навч. посіб.; за ред. проф.
М.В. Левківського. Житомир: Поліграфічний центр ЖДПУ, 2003. 184 с.
Тернопільська В.І. Система виховання соціально-комунікативної культури учнів загальноос-
вітньої школи у позаурочній діяльності: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.07; Ін-т проблем ви-
ховання АПН України. К., 2009. 40 с.
Тернопільська В.І. Відповідальність особистості: гуманітарний аспект // Вісник Житомир. держ.
ун-ту ім. І. Франка. 2004. № 14. С 47–50.
Ternopilska V., Hlushko L. Self-confidence: Theoretical Analysis. Problems of the Development of Modern