Загальна характеристика університетської освіти в Україні у повоєнний період (50—70-і роки ХХ століття)
Ключові слова:
університет, університетська освіта, науково-технічний прогрес, наукові дослідження, науковий потенціалАнотація
У статті йдеться про університетську освіту 50—70-х років ХХ століття, яка забезпечила фундаментальну підготовку висококваліфікованих фахівців. До 1953 року практично безперервно тривав процес одержавлення усіх форм громадського життя. Період кінця 60-х — початку 70-х років ознаменувався поєднанням освіти і науки, фундаментальних та прикладних досліджень. Регулярним стає проведення наукових симпозіумів з проблематики управління, планування й організації наукових та технічних досліджень. У 70-х роках спостерігається підвищення ролі університетів у координації та проведенні наукових досліджень в галузі фундаментальних теоретичних проблем, у формуванні науково-педагогічних кадрів вищих навчальних закладів, в узагальненні та поширенні передового досвіду викладання. Університетська освіта стає провідним компонентом вищої школи, оскільки інтегрує та концентрує науковий потенціал на перспективних напрямах розвитку науки, техніки і практичного виробництва.
Завантаження
Посилання
Высшая школа. Основные постановления, приказы и инструкции / под ред. Л.И. Карпова и В.А. Северцева. — М. : Гос. изд-во «Сов. наука», 1957. — 656 с.
Высшая школа СССР за 50 лет (1917—1967) / под ред. В.П. Елютина. — М. : Высш. школа, 1967. — 272 с.
Высшее образование в Украинской Советской Социалистической Республике / Г.Г. Ефименко и др. — К. : Вища шк., Голов. изд-во, 1983. — 94 с.
Елютин В.П. Наука и высшее образование. Доклад на пленарном заседании / В.П. Елютин. — М., 1968. — 35 с.
Закон Про зміцнення зв’язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в Українській РСР від 17 квітня 1959 р. : в кн. : Культурне будівництво в Українській РСР. Найважливіші рішення КП і Радянського Уряду. 1917—1960 рр. Зб. документів в 2-х т. –Т. 2 (Червень 1941—1960 рр.) / ред. О.В. Килимник — К. : Держполітвидав УРСР, 1961. — 665 с., С. 511—530.
Из директив ХХІV съезда КПСС по пятилетнему плану развития народного хозяйства СССР на 1971—1975 гг. // Народное образование в СССР. Общеобразовательная школа. Сб. документов 1917–1973. — М. : Педагогика, 1974. — С. 89–91.
Из резолюции ХХІV съезда КПСС по отчетному докладу Центрального Комитета КПСС // Народное образование в СССР. Общеобразовательная школа. Сб. документов 1917–1973. — М. : Педагогика, 1974. — 560 с. — С. 88–89.
Карлов П.В. Преобразование образования / П.В. Карлов // Вопросы философии. — 1998. — № 11. — С. 3—19.
Народна освіта і наука : культура в Українській РСР. Статистичний збірник. — К. : Статистика, 1973. — 316 с.
Народна освіта і педагогічна наука в Українській РСР. 1917—1967 / ред. А.Т. Бондар. — К. : Рад. шк., 1967. — 483 с.
О завершении перехода ко всеобщему среднему образованию молодежи и дальнейшем развитии общеобразовательной школы. Постановление ЦК КПСС и Совета Министров СССР. 20 июня 1972 г. // Народное образование в СССР. Общеобразовательная школа. Сб. документов 1917–1973. —
М. : Педагогика, 1974. — С. 236–240.
Тимирязев К.А. Наука и демократия. Сб. статей. 1904—1919 гг. / К.А. Тимирязев. — М. : Изд-во социально-экон. лит-ры, 1963. — 498 с.
Чепелев В.І. Розвиток радянської педагогічної науки на Україні (1917—1967 рр.) / В кн. : Народна освіта і педагогічна наука в Українській РСР за 50 років. Тези ювілейної сесії. — К. : Рад. шк., 1967. — 272 с.