ІННОВАЦІЇ В ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГІВ-ПСИХОЛОГІВ У РЕСПУБЛІЦІ БІЛОРУСЬ
Анотація
У статті подано обґрунтування використання інноваційних методів навчання, у тому числі
майбутніх педагогів-психологів. Високий рівень старіння інформації робить їх застосування актуальним. Автор представляє досвід роботи кафедри соціальної і педагогічної психології Гомельського державного університету імені Франциска Скорини та розкриває сутність творчо-проєктної діяльності
через роботу лабораторії прикладної психології та студентської наукової лабораторії «Альянс».
Наукові, освітні, методичні, соціальні та волонтерські проєкти, що реалізуються в університеті
як в академічних групах, так і в гуртожитках, в інших організаціях та установах міста та області,
дозволяють організувати додаткову професійну підготовку та розширити коло сформованих
професійних компетенцій психологів, підготувати їх до майбутньої професійної діяльності. У ході
участі в проєктах студенти отримують можливість оволодіти психотехнологіями та формами
роботи з різними соціальними групами, у тому числі з уразливими групами населення, з питань
психоосвіти, профілактики, діагностики, консультування, корекції різноманітних психологічних проблем особистості, здійснювати психолого-педагогічний супровід цільових запитів.
Майбутні психологи, як представники допоміжної професії, мають можливість на етапі первинного
професійного становлення залучатися до безпосередніх соціальних контактів з підопічними, вчитися
та розвиватися через безпосередній контакт, незважаючи на активне використання електронних засобів навчання, що дозволяє підтримувати оптимальний баланс соціального та цифрового
середовищ. Завдяки роботі в превентивних, адаптаційних, волонтерських та науково-методичних проєктах з’являються можливості для стартапів та підприємницьких ініціатив, формуються
тісні зв’язки з різними установами та організаціями, що, в свою чергу, дає змогу посилити практикоорієнтоване навчання. Ефективність проєктів студентської науково-дослідної лабораторії «Альянс»
через використання інноваційних методів навчання майбутніх педагогів-психологів сприяє перетворенню моделей «Університет 2.0», «Університет 3.0» у модель «Університет 4.0», в якій проєктнотворча діяльність університету формує та визначає соціокультурне середовище регіону.
Завантаження
Посилання
REFERENCES
Vaskivska H. O., Palamar S. P., Vlasenko O. M. Нealth in the civic students` value system: empirical
analysis. Wiadomości Lekarskie. 2019; LXXII nr 10: 1947-1952. (eng).
Khakhomov, S., Beizerau, U. Francisk Scorina Gomel State University in implementation of Tempus
project «Eastern partnership in pedagogical innovations in inclusive education (INOVEST). Central
European Researchers Journal, 2015. Vol.1. Issue 2. P. 65-73 (eng).
Muzyka, О. L., Muzyka, O. O., Stavytska, S. O., Stavytskyi, G. A. Psychosemantic fundamentals
of professional self-efficacy of students: the state of modern scientific discourse. Interdisciplinary Studies
of Complex Systems, 2021. № 18. P. 99-112.
https://doi.org/10.31392/iscs.2021.18.099 (eng).
Музика, О. О. Розвиток самоефективності студентів у процесі адаптаційного тренінгу
[Development of students’ self-efficacy in the process of adaptation training]. Oсвітологічний дискурс,
№ 2 (29). С. 132-142.
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.11 (ukr).
Огнев’юк, В. О. Український університет у добу експонентного розвитку [Ukrainian University
in the days of exponential development]. Oсвітологічний дискурс, 2018, № 1-2 (20-21). С. 1-25.
https://doi.org/10.28925/2312-5829.2018.1-2.1452 (ukr).
Palamar B. I., Vaskivska H. O., Palamar S. P. Didacticaspects of cognition of human as a bio-psychosocio-cultural personality. Wiadomości Lekarskie. 2017; LXX nr 5: 959-963. (eng).
Шатюк, Т. Г., Короткевич О. А., Новак Н. Г. Психопрофилактика аддиктивного поведения в студенческой среде: из опыта работы [Psychoprophylaxis of addictive behavior in the student environment:
from work experience]. Известия ГГУ, 2017. № 2 (101). С. 53-58 (rus.).
Shatiuk T., Novak N. Psychological aspects of prevention of crimes against sexual inviolability of minors.
The Pedagogical Process: Theory аnd Practice, 2019, no. 3-4 (66-67). P.181-187.