Педагогічні умови розвитку пізнавальних інтересів учнів початкової школи засобами проєктних технологій

Автор(и)

  • О. Костащук кандидат педагогічних наук, доцент, асистент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Факультету педагогіки, психології та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна https://orcid.org/0000-0003-2938-1436

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.418

Анотація

У запропонованій статті висвітлено особливості розвитку пізнавальних інтересів учнів початкової школи засобами проєктних технологій. Розкрито проєктні технології як оптимальний засіб організації співпраці учнів між собою, що відбувається з урахуванням їхніх інтересів. У межах здійсненного дослідження доведено необхідність розкриття змісту суміжних понять ключової дефініції, а саме: «проєкт», «проєктна діяльність», «проєктування» тощо.

Категорію «пізнавальні інтереси учнів початкової школи», автором публікації, визначено як:  стан особистості школяра, для його характерним є зацікавленість, бажання до пізнання нового, отримання нових знань; мотив здійснення освітньої діяльності, що безпосередньо впливає на формування самої особистості.

Акцентовано увагу на тому, що застосування проєктних технологій під час навчання має вплив на становлення особистості молодшого школяра, та, зокрема, на його пізнавальні інтереси. З’ясовано, що потенціал використання проєктних технологій задля розвитку пізнавальних інтересів учнів початкової школи полягає у наступному: створення умов емоційності, активності пізнавальних інтересів; забезпеченні етапів усвідомлення учнями цілей, мотивів та прийомів навчання; розширення меж використання пізнавального досвіду.

Автор статті наголошує на тому, що розвиток пізнавальних інтересів учнів початкової школи засобами проєктних технологій, буде успішним через використання таких педагогічних умов, як: 1) посилення мотивації та інтересу до навчання через застосування проєктних технологій; 2) створення емоційного зв’язку між педагогом та учнями на етапі їх залучення до проєктної діяльності; 3) активізація проблемних ситуацій із застосуванням проєктних технологій

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бібік, Н. М. (2011). Пізнавальний інтерес як умова суб’єктності навчання молодших школярів. Педагогічний дискурс. Вип. 10, 53–56.

Киричук, О. І. (2002). Навчальні інтереси молодших школярів. К. : Рад. школа, 128 с.

Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: практико зорієнтований збірник / [наук. ред. І. Г. Єрмаков]. – К.: Департамент, 2003. – 500 с.

Нова українська школа: порадник для вчителя / під заг. ред. Н. М. Бібік. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. 206 с.

Новий державний стандарт початкової загальної освіти. Всеукраїнська серпнева конференція. URL: https://www. nus.org.ua/.../2017/.../NewSchool_Presentationfinal_ 18-08 (дата звернення: 7.05.2020).

Новик, І. М. (2013). Особливості мотивації майбутніх учителів початкових класів до діагностичного супроводу розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів. Теоретичний і науково-методичний часопис «Вища освіта України», №3 (дод. 2). – С. 221–224. – (Галузь пед. та філос. науки)

Онопрієнко, О. В. (2008). Структурно-функціональна модель проектної діяльності молодших школярів. Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2007 рік. – К.: Педагогічна думка, С. 21–22.

Шустваль, С. М. (2007). Пізнавальний інтерес як мотив навчальної діяльност. Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки. – Запоріжжя, Вип. 41, С. 379–383.

REFERENCES

Bibik, N. M. (2011). Piznavalnyi interes yak umova subiektnosti navchannia molodshykh shkoliariv. [Cognitive interest as a condition of the subjectivity of learning of younger schoolchildren.] Pedahohichnyi dyskurs. Vyp. 10, 53–56. [in Ukrainian]

Kyrychuk, O. I. (2002). Navchalni interesy molodshykh shkoliariv. [Educational interests of younger students.] K. : Rad. shkola, 128 s. (ukr)

Metod proektiv: tradytsii, perspektyvy, zhyttievi rezultaty: praktyko zoriientovanyi zbirnyk [The method of projects: traditions, perspectives, life results: a practice-oriented collection] / [nauk. red. I. H. Yermakov]. – K.: Departament, 2003. – 500 s. [in Ukrainian]

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher's guide] / pid zah. red. N. M. Bibik. Kyiv: TOV «Vydavnychyi dim «Pleiady», 2017. 206 s. [in Ukrainian]

Novyi derzhavnyi standart pochatkovoi zahalnoi osvity. [New state standard of primary general education.] Vseukrainska serpneva konferentsiia. URL: https://www. nus.org.ua/.../2017/.../NewSchool_Presentationfinal_ 18-08 (data zvernennia: 7.05.2020). [in Ukrainian]

Novyk, I. M. (2013). Osoblyvosti motyvatsii maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv do diahnostychnoho suprovodu rozvytku piznavalnykh interesiv molodshykh shkoliariv. [Peculiarities of the motivation of future primary school teachers for diagnostic support of the development of cognitive interests of younger schoolchildren.] Teoretychnyi i naukovo-metodychnyi chasopys «Vyshcha osvita Ukrainy», №3 (dod. 2). – S. 221–224. – (Haluz ped. ta filos. nauky) [in Ukrainian]

Onopriienko, O. V. (2008). Strukturno-funktsionalna model proektnoi diialnosti molodshykh shkoliariv. [Structural and functional model of project activity of junior high school students.] Anotovani rezultaty naukovo-doslidnoi roboty Instytutu pedahohiky za 2007 rik. – K.: Pedahohichna dumka, S. 21–22. [in Ukrainian]

Shustval, S. M. (2007). Piznavalnyi interes yak motyv navchalnoi diialnost. [Cognitive interest as a motive for educational activity.] Pedahohika i psykholohiia formuvannia tvorchoi osobystosti: problemy i poshuky. – Zaporizhzhia, Vyp. 41, S. 379–383. [in Ukrainian]

Downloads


Переглядів анотації: 123

Опубліковано

2024-05-15

Як цитувати

Костащук, О. (2024). Педагогічні умови розвитку пізнавальних інтересів учнів початкової школи засобами проєктних технологій. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (41(1), 59–64. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.418

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ