Вплив соціально-економічних чинників на ефективність функціонування неперервної педагогічної освіти в Республіці Австрія

Автор(и)

  • Л. Гапон викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9064-2899

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.4112

Анотація

У запропонованій статті йдеться про розвиток системи неперервної педагогічної освіти в умовах ринкової економіки Республіки Австрія. Автор наголошує на важливості вивчення австрійського досвіду взаємодії вищої освіти з ринком праці для переосмислення механізмів і моделей державного впливу на політику зайнятості педагогів. Визначено, що метою даної статті є аналіз та узагальнення соціально-економічних чинників, що формують запит молодих та досвідчених педагогів на навчання в межах концепції неперервної освіти в освітньому просторі Республіки Австрія. Завдання полягають у визначенні головних етапів розвитку неперервної освіти в країнах Європейського Союзу, зокрема Республіці Австрія, від початку Болонського процесу до сьогодні; виявленні провідних тенденцій розвитку австрійського ринку праці та їхнього впливу на пропозицію фахівців з вищою педагогічною освітою; обґрунтуванні основних імперативів регулювання підготовки і зайнятості майбутніх педагогів в австрійській економіці. Автором схарактеризовано шляхи забезпечення неперервності розвитку педагогічної освіти в Республіці Австрія. Закцентовано увагу на необхідності запровадження інноваційних форм організації професійної підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників освіти. Здійснено аналіз ринку робочої сили в Республіці Австрія щодо затребуваності фахівців педагогічних спеціальностей та оплати їхньої праці. З’ясовано, що ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників є дещо нижчими ніж для інших спеціалістів з вищою освітою. Виокремлено чинники стимулювання інтересу вчителів до кар’єрного та професійного зростання через різні форми неперервної освіти. Визначено умови підвищення конкурентоспроможності та оптимізації потенціалу педагогів як суб’єктів ринку праці.  Зроблено висновки про те, що Республіка Австрія має позитивний досвід професійної підготовки педагогів у системі неперервної освіти, однак, потребує нових підходів до прогнозування потреб ринку праці у фахівцях з вищою педагогічною освітою з метою формування конкурентного середовища освітньої галузі у сучасному світі

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Австрія // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Австрія (дата звернення: 12.05.2024)

Авшенюк Н. М., Креденець Н. Я. Професійна освіта у вимірах соціального партнерства в Австрії і Німеччині: монографія; за заг. ред. Н. М. Авшенюк, Львів : «Растр-7», 2019. 252 с.

Антонюк Л. Австрійський досвід розвитку освітньої системи і його корисність для України. Київ : Вища школа, 2018. Вип.11. С. 49–62.

Бендерець Н. М., Карташова Л. А. Досвід реформування систем педагогічної освіти в Австрії. Народна освіта. 2012. № 2 (17). Режим доступу: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/17/statti/kartashova.htm (дата звернення: 14.05.2024)

Бріт О.В. Вплив соціально-економічних факторів на формування пропозиції праці фахівців з вищою освітою. Ефективна економіка. 2015. № 3. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3875 (дата звернення: 12.05.2024)

Іванченко А. В. Моделі ринку праці та соціально-трудових відносин: зарубіжний досвід. Держава та регіони: Держ. Упр, 2011. Вип. 4. С. 96–100.

Неперервна педагогічна освіта в зарубіжних країнах: інформаційно-аналітичні матеріали / Авшенюк Н.М., Годлевська К.В., Дяченко Л.М., Котун К.В., Марусинець М.М., Огієнко О.І., Постригач Н.О., Пилинський Я.М. ; за заг. ред. Н.М. Авшенюк, Київ: ТОВ «ДКС Центр», 2018. 150 с.

Сторонська О.С. Пріоритети державної політики Австрії у сфері професійної підготовки педагогічних кадрів. Наукові записки Бердянського педагогічного університету: Педагогічні науки, 2020. № 1. С. 435–443. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2020-1-1-435-443

Тадеєва М. Система сучасної іншомовної освіти в школах Австрії. Гуманізація навчально-виховного процесу: зб. наук. пр. / за ред. В. І. Сипченка, Слов’янськ : СДПУ, 2010. Спец. вип. 5. С. 238–248.

Черток Л.П. Тенденції розвитку вищої та неперервної освіти в Європі в період з 1999 по 2019 роки. Наука і освіта: наук.-практ. журнал. 2012. № 5. С. 74–77.

European Commission. Education and training monitor 2019 – Austria. URL: https://education.ec.europa.eu/sites/default/files/document-library-docs/et-monitor-report-2019-austria_en.pdf (дата звернення: 12.05.2024)

European Education and Culture Executive Agency, Eurydice. The European higher education area in 2020 – Bologna process implementation report. Publications Office, 2020. https://data.europa.eu/doi/10.2797/756192

Eurostat. Unemployment statistics. 2024. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Unemployment_statistics (дата звернення: 15.05.2024)

Hobusch, U., Froehlich, D.E. Education for Sustainable Development: Impact and Blind Spots within Different Routes in Austrian Teacher Education. Sustainability. 2021. 13 (21). 11585. https://doi.org/10.3390/su132111585

LehrerIn 2000. Arbeitszeit, Zufriedenheit, Beanspruchungen und Gesundheit der LehrerInnen in Österreich. Wien, 2000. URL: https://www.bmbwf.gv.at/Themen/schule/bef/sb/lehrerin2000.html. (дата звернення: 16.05.2024)

Kaminska, M. Trends in continuing education of teachers in European education systems. The Modern Higher Education Review. 2019. 3. 33–44. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.5

Pellert, A., Cendon, E. Continuing Higher Education in Austria. In: Knust, M., Hanft, A. (eds.) Continuing Higher Education and Lifelong Learning. Springer, Dordrecht. 2009. 247–285. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9676-1_8

Schartz, M., Resinger P.J. Current Models and New Developments in Teacher Education in Austria. Editors: B. Moon, et.al. ISBN 92-9069-173-X, UNESCO. 2003. 17–33.

World Bank Open Data – Austria. 2023. URL: https://data.worldbank.org/country/austria (дата звернення: 15.05.2024)

REFERENCES

Avstriia // Velyka ukrainska entsyklopediia [Austria // The Great Ukrainian Encyclopedia]. URL: https://vue.gov.ua/Австрія [in Ukrainian].

Avsheniuk N. M., Kredenets N. Ya. Profesiina osvita u vymirakh sotsialnoho partnerstva v Avstrii i Nimechchyni [Vocational education in dimensions of social partnership in Austria and Germany]: monohrafiia; za zah. red. N. M. Avsheniuk, Lviv : «Rastr-7», 2019. 252. [in Ukrainian].

Antoniuk L. Avstriiskyi dosvid rozvytku osvitnoi systemy i yoho korysnist dlia Ukrainy [Austrian experience in the development of the educational system and its usefulness for Ukraine]. Kyiv : Vyshcha shkola, 2018. Vyp.11. 49–62. [in Ukrainian].

Benderets N. M., Kartashova L. A. Dosvid reformuvannia system pedahohichnoi osvity v Avstrii [Experience of reforming pedagogical education systems in Austria]. Narodna osvita. 2012. № 2 (17). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/17/statti/kartashova.htm [in Ukrainian].

Brit O.V. Vplyv sotsialno-ekonomichnykh faktoriv na formuvannia propozytsii pratsi fakhivtsiv z vyshchoiu osvitoiu [The influence of socio-economic factors on the formation of the labor supply of specialists with higher education]. Efektyvna ekonomika. 2015. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3875 [in Ukrainian].

Ivanchenko A. V. Modeli rynku pratsi ta sotsialno-trudovykh vidnosyn: zarubizhnyi dosvid [Models of the labor market and social and labor relations: foreign experience]. Derzhava ta rehiony: Derzh. Upr, 2011. Vyp. 4. 96–100. [in Ukrainian].

Neperervna pedahohichna osvita v zarubizhnykh krainakh: informatsiino-analitychni materialy [Continuous pedagogical education in foreign countries: informational and analytical materials] / Avsheniuk N.M., Hodlevska K.V., Diachenko L.M., Kotun K.V., Marusynets M.M., Ohiienko O.I., Postryhach N.O., Pylynskyi Ya.M. ; za zah. red. N.M. Avsheniuk, Kyiv: TOV «DKS Tsentr», 2018. 150. [in Ukrainian].

Storonska O.S. Priorytety derzhavnoi polityky Avstrii u sferi profesiinoi pidhotovky pedahohichnykh kadriv [Austrian state policy priorities in the field of professional training of teaching staff]. Naukovi zapysky Berdianskoho pedahohichnoho universytetu: Pedahohichni nauky, 2020. № 1. 435–443. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2020-1-1-435-443 [in Ukrainian].

Tadeieva M. Systema suchasnoi inshomovnoi osvity v shkolakh Avstrii. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu [The system of modern foreign language education in Austrian schools. Humanization of the educational process]: zb. nauk. pr. / za red. V. I. Sypchenka, Sloviansk : SDPU, 2010. Spets. vyp. 238–248. [in Ukrainian].

Chertok L.P. Tendentsii rozvytku vyshchoi ta neperervnoi osvity v Yevropi v period z 1999 po 2019 roky [Trends in the development of higher and continuing education in Europe in the period from 1999 to 2019]. Nauka i osvita: nauk.-prakt. zhurnal. 2012. № 5. 74–77. [in Ukrainian].

European Commission. Education and training monitor 2019 – Austria. URL: https://education.ec.europa.eu/sites/default/files/document-library-docs/et-monitor-report-2019-austria_en.pdf [in English].

European Education and Culture Executive Agency, Eurydice. The European higher education area in 2020 – Bologna process implementation report. Publications Office, 2020. https://data.europa.eu/doi/10.2797/756192 [in English].

Eurostat. Unemployment statistics. 2024. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Unemployment_statistics (дата звернення: 15.05.2024) [in English].

Hobusch, U., Froehlich, D.E. Education for Sustainable Development: Impact and Blind Spots within Different Routes in Austrian Teacher Education. Sustainability. 2021. 13 (21). 11585. https://doi.org/10.3390/su132111585 [in English].

LehrerIn 2000. Arbeitszeit, Zufriedenheit, Beanspruchungen und Gesundheit der LehrerInnen in Österreich. Wien, 2000. URL: https://www.bmbwf.gv.at/Themen/schule/bef/sb/lehrerin2000.html [in English].

Kaminska, M. Trends in continuing education of teachers in European education systems. The Modern Higher Education Review. 2019. 3. 33–44. https://doi.org/10.28925/2518-7635.2018.3.5 [in English].

Pellert, A., Cendon, E. Continuing Higher Education in Austria. In: Knust, M., Hanft, A. (eds.) Continuing Higher Education and Lifelong Learning. Springer, Dordrecht. 2009. 247–285. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9676-1_8 [in English].

Schartz, M., Resinger P.J. Current Models and New Developments in Teacher Education in Austria. Editors: B. Moon, et.al. ISBN 92-9069-173-X, UNESCO. 2003. 17–33. [in English].

World Bank Open Data – Austria. 2023. URL: https://data.worldbank.org/country/austria [in English].

Downloads


Переглядів анотації: 62

Опубліковано

2024-04-12

Як цитувати

Гапон, Л. (2024). Вплив соціально-економічних чинників на ефективність функціонування неперервної педагогічної освіти в Республіці Австрія. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (41(1), 84–91. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.4112