РІВЕНЬ ДОМАГАНЬ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАНТА ФОРМУВАННЯ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОЇ АКТИВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Неля Костянтинівна Лебідь Київський університет імені Бориса Грінченка, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії розвитку людини

Ключові слова:

рівень домагань, цілеспрямована активність, самооцінка, потреба в досягненні, Я-концепція особистості, підлітковий вік

Анотація

У статті розглядається поняття «рівень домагань» як елемент цільової структури діяльності, що пов’язаний з постановкою складних, але досяжних цілей. Суб’єктивна важкість досягнення цілі визначає ступінь мобілізації людини, рівень її старанності, терпіння, наполегливості, і, в кінцевому випадку, обумовлює прояв її цілеспрямованої активності. Проаналізовано емпірично виявлене неспівпадіння прояву рівня домагань як індикатора самооцінки та як показника мотивації, пов’язаної з досягненням в підлітковому віці. Доведена необхідність корекції рівня домагань в підлітковому віці для формування цілеспрямованої активності та запобігання внутрішньо особистісних конфліктів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Неля Костянтинівна Лебідь, Київський університет імені Бориса Грінченка, старший науковий співробітник науково-дослідної лабораторії розвитку людини

кандидат психологічних наук

Посилання

Бороздина, Л.В. Исследование уровня притязаний : учеб. пособие / Л.В. Бороздина. — М. : Рос. акад. наук, Ин-т психологии, 1993. — 140 с.

Бороздина, Л. Увеличение индекса тревожности при расхождении уровней самооценки и притязаний / Л. Бороздина, Е. Залученова // Вопросы психологии. — 1993. — № 1. — С. 104–113.

Ильин, Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. — СПб. : «Питер», 2000. — 512 с.

Миляева, В.Р. Ценностные ориентации в структуре образа будущего / В.Р. Миляева, Н.К. Лебедь, Ю.В. Бреус // «Психология переходов : Слово. Образ. Действие» : сборник рецензируемых научных статей (28). — С. 89—94.

Downloads


Переглядів анотації: 907

Опубліковано

2015-04-15

Як цитувати

Лебідь, Н. К. (2015). РІВЕНЬ ДОМАГАНЬ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАНТА ФОРМУВАННЯ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОЇ АКТИВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (21). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/43