РІВЕНЬ ДОМАГАНЬ ЯК ПСИХОЛОГІЧНА ДЕТЕРМІНАНТА ФОРМУВАННЯ ЦІЛЕСПРЯМОВАНОЇ АКТИВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
рівень домагань, цілеспрямована активність, самооцінка, потреба в досягненні, Я-концепція особистості, підлітковий вікАнотація
У статті розглядається поняття «рівень домагань» як елемент цільової структури діяльності, що пов’язаний з постановкою складних, але досяжних цілей. Суб’єктивна важкість досягнення цілі визначає ступінь мобілізації людини, рівень її старанності, терпіння, наполегливості, і, в кінцевому випадку, обумовлює прояв її цілеспрямованої активності. Проаналізовано емпірично виявлене неспівпадіння прояву рівня домагань як індикатора самооцінки та як показника мотивації, пов’язаної з досягненням в підлітковому віці. Доведена необхідність корекції рівня домагань в підлітковому віці для формування цілеспрямованої активності та запобігання внутрішньо особистісних конфліктів.
Завантаження
Посилання
Бороздина, Л.В. Исследование уровня притязаний : учеб. пособие / Л.В. Бороздина. — М. : Рос. акад. наук, Ин-т психологии, 1993. — 140 с.
Бороздина, Л. Увеличение индекса тревожности при расхождении уровней самооценки и притязаний / Л. Бороздина, Е. Залученова // Вопросы психологии. — 1993. — № 1. — С. 104–113.
Ильин, Е.П. Мотивация и мотивы / Е.П. Ильин. — СПб. : «Питер», 2000. — 512 с.
Миляева, В.Р. Ценностные ориентации в структуре образа будущего / В.Р. Миляева, Н.К. Лебедь, Ю.В. Бреус // «Психология переходов : Слово. Образ. Действие» : сборник рецензируемых научных статей (28). — С. 89—94.