КОНЦЕПЦІЯ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Елліна Анатоліївна Панасенко Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра теорії та історії педагогіки

Ключові слова:

історико-педагогічне дослідження, концепція, методи історико-педагогічного пошуку, методологічні підходи, методологія, педагогічний експеримент

Анотація

У статті представлено основні особливості дослідження в галузі історії педагогіки, а саме: часовий чинник, територіальна належність, неможливість використання емпіричних методів наукового дослідження, комплексне використання методологічних підходів. Розглянуто проблему створення концепції історико-педагогічного дослідження. Розкрито сутність дефініції «концепція» як міждисциплінарної категорії у філософії, соціології, психології та педагогіці. Зазначено, що у сучасній педагогічній науці склалася полісемантична традиція трактування категорії, що вивчається. Представлено функції (гносеологічна, креативна, організаційно-спрямовуюча, систематизації, функція розуміння і детермінації інформації тощо) та основні вимоги до означеного феномену. Концепцію історико-педагогічного дослідження розглянуто як систематизований конструктивний задум наукової праці та цілісну систему взаємопов’язаних концептів історико-педагогічного пошуку. Розкрито та схарактеризовано три взаємопов’язані концепти дослідження: методологічний, теоретичний та технологічний.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Елліна Анатоліївна Панасенко, Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра теорії та історії педагогіки

доктор педагогічних наук, доцент

Downloads


Переглядів анотації: 191

Опубліковано

2017-10-17

Як цитувати

Панасенко, Е. А. (2017). КОНЦЕПЦІЯ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (25). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/98