КОНЦЕПЦІЯ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ

Authors

  • Елліна Анатоліївна Панасенко Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра теорії та історії педагогіки

Keywords:

історико-педагогічне дослідження, концепція, методи історико-педагогічного пошуку, методологічні підходи, методологія, педагогічний експеримент

Abstract

У статті представлено основні особливості дослідження в галузі історії педагогіки, а саме: часовий чинник, територіальна належність, неможливість використання емпіричних методів наукового дослідження, комплексне використання методологічних підходів. Розглянуто проблему створення концепції історико-педагогічного дослідження. Розкрито сутність дефініції «концепція» як міждисциплінарної категорії у філософії, соціології, психології та педагогіці. Зазначено, що у сучасній педагогічній науці склалася полісемантична традиція трактування категорії, що вивчається. Представлено функції (гносеологічна, креативна, організаційно-спрямовуюча, систематизації, функція розуміння і детермінації інформації тощо) та основні вимоги до означеного феномену. Концепцію історико-педагогічного дослідження розглянуто як систематизований конструктивний задум наукової праці та цілісну систему взаємопов’язаних концептів історико-педагогічного пошуку. Розкрито та схарактеризовано три взаємопов’язані концепти дослідження: методологічний, теоретичний та технологічний.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Елліна Анатоліївна Панасенко, Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра теорії та історії педагогіки

доктор педагогічних наук, доцент

Downloads


Abstract views: 202

Published

2017-10-17

How to Cite

Панасенко, Е. А. (2017). КОНЦЕПЦІЯ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (25). Retrieved from https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/98