PRIORITY DIRECTIONS FOR HIGHER EDUCATION DEVELOPMENT IN SOUTH KOREA

Authors

  • O. Nazarenko аспірантка першого року навчання (освітні, педагогічні науки) Київського університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0001-6352-6411

Abstract

In the article the author pays attention to the strategy of development of higher education in South Korea
at the present stage of the state functioning. The policy of the Government is analysed in the field of higher
education, particularly under the analysis are the innovations in financing higher education segment. The main
directions of the University activities are outlined in the sphere of higher education under the conditions of global
transformations.
Збірник наукових праць № 31 • 2019 р. ISSN 2311–2409 (Print) ISSN 2412–2009 (Online) 85
DOI: 10.28925/2311–2409
The author also highlights the main challenges that can impede developing the university education
in the Republic of Korea, in particular, the demographic crisis connected with the aging of the South Korean
population. The PRIME Government project focused on modernization of the profile engineering and technical
system of education is as well considered in the article; this in turn, is a key to stable economic development
and social well-being.
The aim of the article is to outline the priority directions of the development of higher education in South Korea
in the context of challenges faced by South Korean society, particularly, to analyse the governmental policy
of the country in the field of higher education, as well as to highlight the key steps directed at modernization
of higher education segment under the conditions of global transformations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Альтбах Ф. Дж. Глобальные перспективы высшего образования / Пер. с англ. М. : Издательский

дом НИУ ВШЭ, 2018.

Бурма Ю. «Інженеризація» вищої освіти в Південній Кореї за проектом PRIME: реформа-за-

гроза чи тест на відповідність корейської вищої школи потребам економіки? URL : http://www.edutrends.

info/prime/

Воробйова О.П. Незалежні установи оцінювання як засіб забезпечення якості вищої осві-

ти // Молодь і ринок. 2018. № 1. С. 88–91. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2018_1_17

Інформаційний сайт Міністерства освіти Південної Кореї. URL : http://www.moe.go.kr/boardCnts/

list.do?boardID=337&m=030301&s=moe]

Кучко А.М., Черніченко Г.О. Інституційна трансформація як фактор забезпечення якості вищої

освіти в умовах інтернаціоналізації // Інтернаціоналізація вищої освіти України в умовах полікуль-

турного світового простору: стан, проблеми, перспективи : матер. ІІ Міжнар. наук.- практ. конф.,

м. Маріуполь, 18–19 квітня. 2018. URL : http://mdu.in.ua/Nauch/Konf/2018/mizhnar_konf/materialy_

konferentcii-2018.pdf

Локшина О.І. Забезпечення якості вищої освіти в умовах європеїзації України // Педагогічний

процес: теорія і практика : зб. наук. пр. 2018. № 3. С. 127–132.

Пак Х. Политика государств Корейского полуострова в области образования: сравнительный

анализ : дис. канд. полит. наук : 23.00.02. Владивосток, 2005. 231 с. Х.

Парпан У.М. Провідні принципи розвитку сучасної вищої освіти України в контексті євроінте-

грації // LEX PORTUS № 1 (9). 2018. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/LP_2018_1_8

Збірник наукових праць № 31 • 2019 р. ISSN 2311–2409 (Print) ISSN 2412–2009 (Online) 83

DOI: 10.28925/2311–2409

Ткаченко В.М. Рівень життя — не «манна небесна». Приклад Південної Кореї. URL : https://www.

ukrinform.ua/rubric-economy/2171628-riven-zitta-ne-manna-nebesna-priklad-pivdennoi-korei.html

Усманова С.М. Тенденції розвитку системи педагогічної освіти в Республіці Туреччина : авто-

реф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія

педагогіки». Ялта, 2011. 22 с.

Шевченко К.В. Підготовка бакалаврів освіти у педагогічних університетах КНР : автореф. дис.

на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти».

Київ, 2018. 23 с.

Jeong-Kyu Lee. Educational Fever and South Korean Higher Education // Revista Electronica

de Investigacion Educativa (REDIE). Vol. 8. No. 1. 2006. URL : https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED491564.pdf

Jung Cheol Shin. Classifying higher education institutions in Korea: a performance-based approach //

High Educ (2009) 57:247–266. 2008. URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.493

.2322&rep=rep1&type=pdf

Kim S. The Korean Approach to Validation for Lifelong Learning. URL : http://slideplayer.com/

slide/6103913/

Lee E. PRIME Project; What Is a Prime University? URL : http://herald.cauon.net/news/articleView.

html?idxno=18380

Park H. PRIME: Massive Government Subsidy Seeks to Reashape Higher Education in Korea URL :

https://wenr.wes.org/2016/09/prime-a-massive-government-subsidy-seeks-to-reshape-higher-educationin-

korea

The Statistics Portal. URL : https://www.statista.com/statistics/713987/south-korea-local-governmentsbudget-

for-education/

«2030년 대학 절반이 사라진다»…한국 대학 몰락 피하려면. URL : http://news.joins.com/

article/22293003

간병운. 고등교육 경쟁력 강화를 위한 대학 구조개혁 방향과 과제 강병운. Seoul, 2005. 421 с.

김광웅. 우리는 미래에 무엇을 공부할 것인가 / 김광웅. – 서울: 생각의 나무. 2009. 59 с.

채 재 은. 고등교육 장기발전방안 수립을 위한 정책 연구 [Електронний ресурс] / 채

재 은 // 교육과학기술부. 2009. URL : http://www.prism.go.kr/homepage/researchCommon/

downloadResearchAttachFile.do;jsessionid=C28CAF481880355C0A9E11F1B5FE6065.node02?work_

key=000&file_type=CPV&seq_no=001&pdf_conv_yn=Y&research_id=1341000-201000052

통계청 (2011). 2011 한국의 사회지표. 보도자료

Downloads


Abstract views: 171

Published

2019-10-10

How to Cite

Nazarenko, O. (2019). PRIORITY DIRECTIONS FOR HIGHER EDUCATION DEVELOPMENT IN SOUTH KOREA. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (31), 78–85. Retrieved from https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/251