Ретроспективний аналіз проблеми формування професійних цінностей вчителя
Ключові слова:
педагогічна наука, професійні цінності вчителя, професійно-педагогічна діяльність, ретроспективний аналізАнотація
У статті прослідковано генезис розвитку стану розв’язання проблеми формування професійних цінностей вчителя від часів Античності до наших днів. Проаналізовано стан розв’язання цієї проблеми у наукових працях вітчизняних і зарубіжних дослідників у ретроспективному аспекті.
Автор наголошує на тому, що у змісті професійно-педагогічної діяльності сучасного вчителя особливого значення набуває ціннісний компонент, за допомогою якого значно розширюються теоретико-методологічні й практичні знання вчителів про сутність цінностей та їхню природу, про механізми їх розвитку й способи функціонування.
Завантаження
Посилання
Асташова Н.А. Учитель : проблема выбора и формирование ценностей / Н.А. Асташова. — Москва-Воронеж, 2000. — 272 с.
Бех І.Д. Виховання особистості : У 2 кн. Кн. 1: Особистісноорієнтований підхід: теоретико-технологічні засади : Навч.-метод. видання. — К. : Либідь, 2003.– 280 с.
Бірюк Л. Аксіологічний підхід до формування майбутнього вчителя початкової ланки освіти / Л. Бірюк // Шлях освіти. — 2009. — № 4. — С. 24–27.
Бондар Л. В.О. Сухомлинський: ціннісно-гуманна основа виховного процесу / Л. Бондар // Рідна шк. — 2009. — № 8/9. — С. 14–17.
Гриньова В.М. Педагогічна культура викладача вищого навчального закладу / В.М. Гриньова // Вища освіта України. — 2006. — № 4. — С. 58–61.
Дубасенюк О.А. Формування професійної компетентності майбутніх учителів на засадах духовно-моральних цінностей / О.А. Дубасенюк // VІ Міжнародна науково-практична конференція [«Духовно-моральне виховання і професіоналізм особистості в сучасних умовах»], (30–31 жовтня 2009 р.), / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. — К., 2009. — С. 40–50.
Егоров С.Ф. История педагогики в России: Хрестоматия для студентов гуманитарных факультетов высших учебных заведений / С.Ф. Егоров. — М. : AKADEMIA, 2002. — 400 с.
Зязюн І.А. Аксіологічні ресурси педагогічної дії вчителя / І.А. Зязюн // Естетика і етика педагогічної дії : Збірник наукових праць. — Київ-Полтава, 2011. — С. 9–24.
Исаев И.Ф. Профессионально-педагогическая культура преподавателя : учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по пед. спец. / И.Ф. Исаев. — М. : Академия, 2004. — 206 с.
История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца XX в. : Учебное пособие для педагогических учебных заведений / Под ред. академіка РАО А.И. Пискунова. — 2-е изд., испр. и дополн. — М. : ТЦ «Сфера», 2001. — 512 с.
Каптерев П.Ф. Дидактические очерки. Теория образования / П.Ф. Каптерев // Избр. пед. соч. / под ред. А.М. Арсеньева. — М. : Педагогика, 1982. — 704 с.
Коцан І.Я. Професійна підготовка сучасного учителя: проблеми і орієнтири / І.Я. Коцан // Доповідь на Другому форумі ректорів педагогічних університетів Європи. — 24–25 травня 2013 р., Франкфурт-на-Майні. — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://eenu.edu.ua/uk/articles/
profesiyna-pidgotovka-suchasnogo-uchitelya-problemi-i-oriientiri
Лосев А.Ф. Эстетика Возрождения / А.Ф. Лосев. — М. : Мысль, 1978. — 628 с.
Макаренко А.С. Педагогическая поэма / А.С. Макаренко. — Собр. соч. в 4 т. — Т. 2. — М., 1987. — 236 с.
Мацько Д.С. Гуманістичні цінності як основа особистісного та професійного становлення учителя / Д.С. Мацько // Гуманіт. науки. — 2007. — № 2. — С. 12–15.
Мащенко Н.І. Основи педагогіки і психології вищої освіти : Курс лекцій / Н.І. Мащенко. — 2-е вид., доповн. й переробл. — Кременчук, 2006. — 271 с.
Новичкова Г.А . Историко-философские очерки западной педагогической антропологии. — М., 2001. — 142 с.
Спирин А.П. Профессиональные ценности современного педагога / А.П. Спирин // ГОУ ВПО «Волгоградский государственный педагогический университет». — [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.vspc34.ru/index.php?option = com_content&view = article&id = 565