Досвід інклюзивної освіти в Угорщині.

Автор(и)

  • Г. Рего завідувач кафедри дошкільної, початкової та інклюзивної освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент https://orcid.org/0000-0002-6996-2107
  • Ю. Тордік доктор габілітований, професор кафедри розвитку людини, Університет Яноша Кодолані м. Будапешт (Угорщина) https://orcid.org/0000-0003-0723-8997

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.405

Анотація

У запропонованій статті на основі інтерв'ю з дослідниками, які працюють у сфері інклюзивної освіти в дитячих садках, а також з практикуючими вихователями та керівниками дошкільних закладів з інклюзивними групами, висвітлено досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та їх батьками в дошкільних закладах Угорщини. Наше дослідження не є репрезентативним, отримані результати є орієнтовними. Метою даної публікації є висвітлення досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та їх батьками в дошкільних закладах Угорщини.

Актуальність даного питання спонукала мене дослідити теорію та практику інклюзивної освіти в дошкільних закладах Угорщини, оскільки питання інклюзивного навчання є пріоритетним в даній державі.

Аналіз сучасних досліджень засвідчив, що в Угорщині інтеграція, тобто включення та інклюзія людей з обмеженими можливостями, фізичними вадами та особливими освітніми потребами, а також зменшення соціальної ізоляції, є пріоритетом з моменту вступу до Європейського Союзу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Barber, Michael — Mourshed, Mona (2007): Mi áll a világ legsikkeresebb iskolai rendszerei

teljesítményének hátterében? OECD, McKinsey and Company. https: //mek.oszk.hu/09500/09575/09575.

pdf (2021.01.07.) [in Hungarian].

Bernáth László & Solymosi Katalin (1997). Fejlődéslélektani olvasókönyv. Tertia Kiadó, Budapest, 60.

Budavári-Takács, I. (2011). A tanácsadás szociálpszichológiája. Szent István Egyetem. Gödöllő.

Csakvári Judit — Törökné Kovács Gabriella & Ferenczi Szilvia (2017): A családközpontú pedagógia

gyakorlata. Budapest: Családbarat Ország NK Kft.

Csépe, V. (2006): Az olvasó agy. Akad. K..

Dankó, E (2004). Irodalmi nevelés az óvodában: Szakmódszertani kérdések. Okker.

Herczog M. (2008). A kora gyermekkori fejlődés elősegítése. Fazekas Károly, Köllő János és Varga Júlia

(szerk): Zöld könyv a Magyar közoktatás megújításáért. Ecostat, Budapest, 33-52.

Jakab G. (2007). Társadalmi kihívások és az iskolarendszer. Új Pedagógiai Szemle, 57, 3-4.

UNESCO (2005): Guidelines for inclusion: ensuring access to education for all. UNESCO, Paris

Рего, Г. (2020): Педагогічна просвіта батьків як основа вдосконалення сімейного виховання.

Педагог у викликах часу: збірник психолого-педагогічних матеріалів. Ужгород: ЗІППО. С. 39-49.

Романюк Л. Майже 200 тисяч вимушених переселенців прийняло Закарпаття з початку війни.

https://suspilne.media/217439-majze-200-tisac-vimusenih-pereselenciv-prijnalo-zakarpatta-z-pocatku-vijni/

Укрінформ. Мультимедійна платформа іномовлення Україниhttps://www.ukrinform.ua/rubricregions/3444376-na-zakarpatti-oficijno-zareestruvali-110-tisac-pereselenciv.html

Barber, Michael — Mourshed, Mona (2007): Mi all a vilag legsikkeresebb iskolai rendszerei teljesitmenyenek

hattereben? [What underpins the performance of the world’s best performing school systems?] OECD,

McKinsey and Company. https: //mek.oszk.hu/09500/09575/09575.pdf (2021.01.07.) [in Hungarian].

Bernath Laszlo & Solymosi Katalin (1997). Fejlodeslelektani olvasokonyv. [Developmental psychology

reading book] Tertia Kiado, Budapest, 60. [in Hungarian].

Budavari-Takacs, I. (2011). A tanacsadas szocialpszichologiaja. [The social psychology of counselling]

Szent Istvan Egyetem. Godollo. [in Hungarian].

Csakvari Judit — Torokne Kovacs Gabriella & Ferenczi Szilvia (2017): A csaladkozpontu pedagogia

gyakorlata [The practice of family-centred pedagogy]. Budapest: Csaladbarat Orszag NK Kft. [in Hungarian].

Csepe, V. (2006): Az olvaso agy [The reading brain]. Akad. K. [in Hungarian].

Danko, E (2004). Irodalmi neveles az ovodaban: Szakmodszertani kerdesek. [Literary education

in kindergarten] Okker. [in Hungarian].

Herczog M. (2008). A kora gyermekkori fejlodes elosegitese. [Promoting early childhood development]

Fazekas Karoly, Kollo Janos es Varga Julia (szerk): Zold konyv a Magyar kozoktatas megujitasaert. Ecostat,

Budapest, 33-52. [in Hungarian].

Jakab G. (2007). Tarsadalmi kihivasok es az iskolarendszer [Social challenges and the school system].

Uj Pedagógiai Szemle, 57, 3-4. [in Hungarian].

UNESCO (2005): Guidelines for inclusion: ensuring access to education for all. UNESCO, Paris

Reho, H. (2020): Pedahohichna prosvita batkiv yak osnova vdoskonalennia simeinoho vykhovannia.

[Parental education as a basis for improving family education] Pedahoh u vyklykakh chasu: zbirnyk

psykholoho-pedahohichnykh materialiv. Uzhhorod: ZIPPO. S. 39-49. [іn Ukrainіаn].

Romaniuk L. (2022). Maizhe 200 tysiach vymushenykh pereselentsiv pryinialo Zakarpattia z pochatku

viiny [Almost 200,000 forced migrants have been accepted by Transcarpathia since the beginning

of the war]. Available at: https://suspilne.media/217439-majze-200-tisac-vimusenih-pereselenciv-prijnalozakarpatta-z-pocatku-vijni/ [іn Ukrainian]

Ukrinform (2023) Multymediina platforma inomovlennia Ukrainy [Multimedia platform of foreign

language of Ukraine] Available at: https://www.ukrinform.ua/rubric-regions/3444376-na-zakarpattioficijno-zareestruvali-110-tisac-pereselenciv.html [іn Ukrainian]

Downloads


Переглядів анотації: 115

Опубліковано

2023-10-25

Як цитувати

Рего , Г., & Тордік , Ю. (2023). Досвід інклюзивної освіти в Угорщині. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (40 (2), 32–38. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.405