MULTICULTURAL AND INTERCULTURAL CONCEPTS IN EDUCATION

Автор(и)

  • Barbara Grabowska Київський університет імені Бориса Грінченка, кафедра теорії та історії педагогіки
  • Lukash Kvadrans

Ключові слова:

multiculturalism, interculturalism, education, intercultural education

Анотація

The authors of the article make an attempt to study definitions of terms that have been around at least a few
dozen years, operating in the social sciences. They suggest that multiculturalism should be treated as a form
of reaction to cultural diversity. At the same time in intercultural ideas they see integration capabilities and
expected form of interaction with otherness. At the end of the following article they add a short presentation
of the idea of intercultural pedagogy as a scientific sub-discipline.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Downloads


Переглядів анотації: 139

Опубліковано

2017-10-18

Як цитувати

Grabowska, B., & Kvadrans, L. (2017). MULTICULTURAL AND INTERCULTURAL CONCEPTS IN EDUCATION. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (26). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/117

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ