ДОСВІД ІНТЕГРАЦІЇ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ЗНАННЯ У ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Інна Василівна Леонтьєва доцентка кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидатка педагогічних наук https://orcid.org/0000-0002-8084-1912

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.6

Анотація

Статтю присвячено проблемі інтеграції історико-педагогічного знання у зміст професійної підготовки майбутніх педагогів; проаналізовано праці вітчизняних та зарубіжних науковців, педагогів-практиків щодо пізнавального, евристичного і прогностичного потенціалу історико-педагогічного знання, його ролі і місця у структурі сучасної педагогічної освіти; висвітлено сутність та особливості квест-технології навчання; окреслено можливості її упровадження в освітній процес підготовки здобувачів вищої освіти; запропоновано приклад історико-педагогічного квесту та алгоритм роботи з ним викладача й студентів під час вивчення педагогічних дисциплін.
Ключові слова: історико-педагогічне знання, історико-педагогічний компонент у змісті професійної підготовки, історико-педагогічний квест, ігрові технології навчання, зміст професійної підготовки сучасного педагога, якість неперервної педагогічної освіти

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Дюргейм Э. Социлогия образования / Пер. с фр. М., 1996. 326 c.

Енциклопедія освіти / Акад.пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Журба К., Шкільна І. Квест як засіб формування національно-культурної ідентичності підлітків http://lib.iitta.gov.ua/710359/1/zurba_shkilna.pdf

Концепція розвитку педагогічної освіти (2018) https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti

Корнетов Г.Б. (2013). Развитие представлений о познавательном потенциале истории педагогики на Западе. Историко-педагогический журнал, (1), 122—148.

Корнетов Г.Б. (2011). Историко-педагогическое знание в контексте педагогической теории и практики. Отечественная и зарубежная педагогика, (1), 68—83.

Марк Туллий Цицерон. Три трактата об ораторском искусстве. / Под редакцией М.Л. Гаспарова. Москва: Наука, 1972. (Перевод Ф.А. Петровского, комментарии М.Л. Гаспарова) http://ancientrome.ru/antlitr/t.htm?a=1423777002

Маурер Г.Л. Введение в историю общинного, подворного, сельского и городского устройства и общественной власти / Г.Л. Маурер ; пер. с нем. М. : К.Т. Солдатенков, 1880. 194 с.

Смит Р. История гуманитарных наук / Р. Смит ; Пер. с англ. М.: ГУ ВШЭ, 2008. 392 с.

Сухомлинська О.В. (2003) Історія педагогіки як наука і як навчальний предмет: актуальні проблеми. Шлях освіти. № 1. С. 39—43.

Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG). К.: ЦС, 2015. 32 c. Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). К.: CSLtd., 2015. 32 p.

Февр Л. Бои за историю / Л. Февр; Пер. с фр. М.: Наука, 1991. 529 с.

Шмидт К. История педагогіки,изложенная во всемирно-историческом развитии / Пер. С нем. Т. 1. М., 1880.

Europe — 2020: Europe’sgrowthstrategyhttp:// ec.europa.eu/europe2020/pdf/europe_2020_explained.pdf

REFERENCES

Diurheim, Е. (1996). Sotsylohyia obrazovanyia [Social Studies of Education] / Per. s fr. M., 326 c. (in Russian)

Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education] / Akad.ped. nauk Ukrainy; holovnyi red. V.H. Kremen. K.: Yurinkom Inter, 2008. 1040 s. (in Ukrainian)

Zhurba, K., Shkilna, I. Kvest yak zasib formuvannia natsionalno-kulturnoi identychnosti pidlitkiv. [Quest as a means of forming the national and cultural identity of adolescents] http://lib.iitta.gov.ua/710359/1/zurba_shkilna.pdf (in Ukrainian)

Kontseptsiia rozvytku pedahohichnoi osvity (2018) [The concept of development of pedagogical education] https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti (in Ukrainian)

Kornetov, H.B. (2013). Razvytye predstavlenyi o poznavatelnom potentsyale ystoryy pedahohyky na Zapade. [The development of ideas about the cognitive potential of the history of pedagogy in the West] Ystoryko-pedahohycheskyi zhurnal, (1), 122—148. (in Russian)

Kornetov, H.B. (2011). Ystoryko-pedahohycheskoe znanye v kontekste pedahohycheskoi teoryy y praktyky. [Historical and pedagogical knowledge in the context of pedagogical theory and practice]. Otechestvennaia y zarubezhnaia pedahohyka, (1), 68—83. (in Russian)

Mark Tullyi Tsytseron. (1972). Try traktata ob oratorskom yskusstve. [Three treatises on oratory] / Pod redaktsyei M.L Hasparova. Moskva: Nauka, 1972. (Perevod F.A. Petrovskoho, kommentaryy M.L. Hasparova) http://ancientrome.ru/antlitr/t.htm?a=1423777002 (in Russian)

Maurer, H.L. (1880). Vvedenye v ystoryiu obshchynnoho, podvornoho, selskoho y horodskoho ustroistva y obshchestvennoi vlasty. [An introduction to the history of communal, courtyard, rural and urban structure and public authority] / H.L. Maurer ; per. s nem. M. : K.T. Soldatenkov, 194 s. (in Russian)

Smyt, R. Ystoryia humanytarnykh nauk. [History of Humanities] / R. Smyt ; Per. s anhl. M.: HU VShЭ, 2008. 392 s. (in Russian)

Sukhomlynska, O.V. (2003) Istoriia pedahohiky yak nauka i yak navchalnyi predmet: aktualni problemy. [History of pedagogy as science and as primary subject: actual problems.] Shliakh osvity. № 1. S. 39—43. (in Ukrainian)

Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (ESG). [Standards and recommendations for quality assurance in the European Higher Education Area] K.: TsS, 2015. 32 c. Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ESG). K.: CS Ltd., 2015. 32 p. (in Ukrainian)

Downloads


Переглядів анотації: 256

Опубліковано

2020-06-06

Як цитувати

Леонтьєва, І. В. (2020). ДОСВІД ІНТЕГРАЦІЇ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОГО ЗНАННЯ У ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (33), 48–56. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.33.6

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ