Використання методу метафоричних асоціативних зображень як засобу підвищення ефективності занять англійської мови у закладах вищої освіти

Автор(и)

  • С. Соколовська к.е.н., доцент, Кафедра англійської мови та комунікації, Факультет романо-германської філології, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-7521-4826

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311–2409.2023.397

Анотація

Актуальність використання метафоричних асоціативних зображень (МАЗ) на заняттях
англійської мови у закладах вищої освіти обумовлена необхідністю забезпечення ефективного спіл-
кування в контексті розв’язання комунікативних завдань і створення умов для розвитку творчого
потенціалу студентів. Мета статті –визначити доцільність використання метафоричних асоціа-
тивних зображень як засобу підвищення ефективності занять англійської мови з урахуванням мето-
дичних, дидактичних, лінгвістичних і психологічних факторів. Завдання полягають у дослідженні МАЗ
як універсального психологічного інструменту, висвітленні деяких аспектів використання зорової
наочності у навчанні іноземних мов у зв’язку з застосуванням МАЗ і розробленні комунікативних вправ
з використанням МАЗ для навчання студентів на заняттях англійської мови у закладах вищої освіти.
Проаналізовано результати дослідження у галузі психологічної науки про метафоричні асоціативні

зображення як універсальний психологічний інструмент, що дозволяє працювати і з емоційними,
і з когнітивними сферами особистості шляхом інтерпретацій зображень, базується на метафорі,
апелює до підсвідомості людини і використовується як для діагностики, психокорекції, психотерапії,
так і розвитку людини, розкриття її творчих здібностей. Під кутом зору методики навчання іно-
земної мови розглянуто зорове унаочнення як один з ефективних способів, що сприяє побудові мов-
леннєвих висловлювань. Обґрунтовано ідею про можливість використання МАЗ у навчанні іноземної
мови для формування мовленнєвих умінь студентів на основі активізації їхніх пізнавальних психічних
процесів і звернення до потоку асоціацій. Представлено англомовні вправи професійно-орієнтованого
спрямування на тему “Цифрові медіапроєкти” з використанням МАЗ для студентів, які навчаються
за освітньою програмою “Контент-продюсування цифрових медіапроєктів”. Визначено доцільність
використання методу МАЗ як засобу підвищення ефективності занять англійської мови з погляду реа-
лізації методичних, дидактичних, лінгвістичних і психологічних аспектів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

REFERENCES

Blinov O. A. (2016) Metaforychni asotsiatyvni karty yak suchasnyi metod psykholohichnoi khirurhii //

Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky. [Metaphorical associative cards as a modern

method of psychological surgery // Actual problems of sociology, psychology, pedagogy]. № 4 (29). S. 6-11.

(in Ukrainian)

Vernikova N. (2018) Metaforychni asotsiatyvni karty. Osnovni pryntsypy ta tekhniky vykorystannia MAK.

[Metaphorical associative cards. Basic principles and techniques of using MAC]. 203 s. (in Ukrainian)

Vyshnevsky O. I. (2011) Metodyka navchannia inozemnykh mov: navchalnyi posibnyk. [Methodology

of teaching foreign languages: textbook]. 206 s. (in Ukrainian)

Kuzmenko T. M. (2019) Metaforychni asotsiatyvni zobrazhennia yak trendovyi art-terapevtychnyi

instrumentarii psykholohichnoho suprovodu kliientiv z proiavamy emotsiinoi nestabilnosti // Psykholohiia

ta pedahohika: neobkhidnist vplyvu nauky na rozvytok praktyky v Ukraini, 22-23 liutoho, 2019. Materialy

Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii. [Metaphorical associative images as a trendy art

therapy tool for psychological support of clients with manifestations of emotional instability // Psychology and

pedagogy: the need for the influence of science on the development of practice in Ukraine, February 22-23,

Materials of the International Scientific and Practical Internet Conference]. S. 32-35. (in Ukrainian)

Martynova R. Yu. (2004) Tsilisna zahalnodydaktychna model zmistu navchannia inozemnykh mov:

monohrafiia. [Integrated didactic model of the content of foreign language teaching: monograph]. 454 s.

(in Ukrainian)

Popova H. V., Grinchenko O. M. (2018) Vykorystannia metaforychnykh asotsiatyvnykh kart u protsesi

profesiinoho samovyznachennia studentiv-psykholohiv: rezultaty aprobatsii kouchinhovoi kolody “Superviziia”.

Visnyk KhNPU imeni H.S. Skovorody. Psykholohiia. Vypusk 57. [The use of metaphorical associative cards

in the process of professional self-determination of psychology students: the results of the approbation

of the coaching deck “Supervision”. Bulletin of KhNPU named after H.S. Skovoroda. Psychology. Issue 57].

S.245-257. (in Ukrainian)

Tarnopolskyi O. B., Kabanova M. R. (2019) Metodyka vykladannia inozemnykh mov ta yikh aspektiv

u vyshchii shkoli: pidruchnyk. [Methodology of teaching foreign languages and their aspects in higher

education: textbook]. 256 s. (in Ukrainian)

Masimova L. G, Shpak V. I., Kurban O. V. (2020) Academic Professional Programme. 061.00.06 Contentproducing

of digital media projects. The second (master’s) degree of higher education. 12 p. https://kubg.edu.

ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/ij/2021/OPP_Content_Producing_2020.pdf (in English)

Ottervig V. H. (2021) Digital projects. All you need to know. 78 p. https://enonic.com/digital-projectsultimate-

guide (in English)

Reyna J. (2021) Digital media assignments in undergraduate science education: an evidence-based

approach. Research in Learning Technology. Vol. 29. P. 1-19, doi: https://doi.org/10.25304/rlt.v29.2573

(in English)

Downloads


Переглядів анотації: 29

Опубліковано

2023-05-22

Як цитувати

Соколовська, С. (2023). Використання методу метафоричних асоціативних зображень як засобу підвищення ефективності занять англійської мови у закладах вищої освіти. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (39 (1), 45–50. https://doi.org/10.28925/2311–2409.2023.397