INTEGRATION OF PEDAGOGICAL IDEAS OF VASYL SUKHOMLYNSKYI IN EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF CHINA

Authors

  • Xiao Su докторка психологічних наук, професорка Інституту порівняльної педагогіки Пекинського педагогічного університету
  • Jang Xiaoyan кандидатка педагогічних наук доцента Китайської академії педагогічних наук

Abstract

In the article the authors show the dynamics of the country’s economic development taking into account
educational reforms; the dependence of the quality of education on the growth rates of China’s GDP
on the world market is analyzed; a brief description of the process of introducing Vasyl Sukhomynskyi’s
pedagogical ideas into the educational environment of China is given, and attention is also focused
on the significance and influence of the works of an outstanding teacher on the professional growth
of modern teachers-practitioners; noted the outstanding role of the teacher’s personality in the process
of the formation and development of the child.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Сяо Су Распространение и влияние педагогических идей В.А. Сухомлинского в Китае

[Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://library.udpu.edu.ua/library_files/istoruk_ped_

almanax/2016_1/9.pdf

Cяо Су. Идеи Сухомлинского об управлении школой и качестве преподавателя // Исследов. ср.

педагогики. — 1998. — № 6. — С. 14–16 (на кит. яз.)

[Електронний ресурс]. — Режим доступу : http:// data.worldbank.org.cn/ indicator

[Електронний ресурс]. — Режим доступу : http:// data.sats.gov.cn/ easyquery.htm?cn=CO1

[Електронний ресурс]. — Режим доступу : http:/ / data.worldbank.org.cn/ indicator

[Електронний ресурс]. — Режим доступу : http:// data.worldbank.org.cn/ indicator

HDI — Human Development index [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http:hdr.undp.org/en/data

Downloads


Abstract views: 70

Published

2018-10-10

How to Cite

Su, X. ., & Xiaoyan, J. . (2018). INTEGRATION OF PEDAGOGICAL IDEAS OF VASYL SUKHOMLYNSKYI IN EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF CHINA. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (29), 22–28. Retrieved from https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/257