PREPARATION FUTURE TEACHER OF THE NEW GENERATION IN THE CONTEXT OF THE INITIATIVES DAVOSEDUCATION FORUM

Authors

  • K. Volynets Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Preschool Education, Borys Hrinchenko University of Kyiv Igor Shamo Boulevard, 18/2, 02154, Kyiv, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5912-7140

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.369

Abstract

Education, Borys Grinchenko Kiev University, Igor Shamo blvd., 18/2, 02154, Kiev, Ukraine, e-mail: k.volynets@ kubg.edu.u

The article reflects the types and forms, the task of cooperation with the World Economic Forum in Davos, the countries of the European and world international community in the context of growing economic globalization and international integration, aimed at addressing the challenges of the XXI century. The role of the processes of internationalization of education in solving economic issues in the conditions of society transformation is noted. It was found that one of the most important areas of economic policy is the direct cooperation of Ukraine and foreign countries in addressing the initiative of the Davos Forum on the training and retraining of professionals, including teachers.It is concluded that education in the modern scientific, technological and information revolution is becoming a complex social organism that plays a decisive role in the social progress of humanity. Its reform is designed to develop in students the skills demanded by society, personal qualities, their abilities, to be a leader in the world of information. Revealed the urgent need to create an innovative system of training and retraining of teachers, which adequately responsive to the labor market and is able to predict its development.The growth of the role and importance of universal values as criteria for the effectiveness of educational activities is noted.It is emphasized that the requirements should apply to both professional and personal qualities of the teacher. Working with children, in turn, requires that the educator be emotionally competent: he must be able to manage their own emotional state and create a favorable atmosphere in the study group. The teacher must be well prepared for productive communication, emotionally intelligent behavior, positive interaction, create a positive emotional atmosphere, have ways to self-preserve mental health and prevent «burnout».The problem of purposeful formation of soft skills of children from preschool age is considered. In particular, the Basic component of preschool education provides for the end of the preschool period of the child’s life should be formed basic personality characteristics.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бучинська Т.В. Формування універсальних компетентностей людини в умовах інклюзивного роз- витку світового господарства. Дис. … канд.економ. наук: 08.00.02. Тернопіль: 2018. 255с. С.46

Гавритюк С. Аксіологічні підходи до розвитку педагогічної творчості у професійній підготовці майбутніх вихователів. Витоки педагогічної майстерності. 2015. № 15. С.81-86.

Гальцова О.Л., Дмитриченко М.І. Міжнародна співпраця України з країнами Європи в галузі осві- ти. Режим доступу http://bses.in.ua/journals/2019/44_2019/6.pdf].

Дробітько Антон. «М’яка» компетентність особистості як сенс навчання. Вища школа. 2020.

№4. С. 104−110.

Жулин О.В. Перспективи і загрози соціально-економічного розвитку України в умовах Четвертої промислової революції. Економіка та управління на транспорті. 2017. Вип. 4. С. 97–108. — Режим до- ступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eut_2017_4_14

Осадчий В.В. Проблеми організації професійної підготовки майбутніх учителів у педагогічній теорії. Науковий вісник Донбасу.2010. № 1. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2010_1_10

Огнев’юк В. Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія : монографія / за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. Київ: ТОВ «Видавниче підприєм- ство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. 460 с.С.61-106.

Тоффлер Э. Шок будущего. Москва: «Издательство ACT», 2002.557с.C. 449.

Четверта промислова революція: зміна напрямів міжнародних інвестиційних потоків. [Електронний ресурс] монографія: А. І. Крисоватий, О. М. Сохацька, І. В. Скавронська [та ін.] / за наук. ред. А. І. Крисоватого та О. М. Сохацької. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2018. 480 с. Режим до- ступу: http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/33661

REFERENCES

Buchy`ns`ka T.V. Formuvannya universal`ny`x kompetentnostej lyudy`ny` v umovax inklyuzy`vnogo rozvy`tku svitovogo gospodarstva [Formation of universal human competencies in the conditions of inclusive development of the world economy]. Dy`s. … kand. ekonom. nauk: 08.00.02. Ternopil`: 2018. 255s. S.46

Ghavrytjuk S. Aksiologhichni pidkhody do rozvytku pedaghoghichnoji tvorchosti u profesijnij pidghotovci majbutnikh vykhovateliv.Vytoky pedaghoghichnoji majsternosti[Axiological approaches to the development of pedagogical creativity in the professional training of future educators. The origins of pedagogical skills]. 2015. # 15. S.81-86.

Gal`czova O.L., Dmy`try`chenkoM.I Mizhnarodna spivpracya Ukrayiny` zkrayinamy` Yevropy` vgaluziosvity[Ukraine’s international cooperation with European countries in the field of education]`. — Rezhy`m dostupu http://bses.in.ua/journals/2019/44_2019/6.pdf].

Drobitjko Anton. «M’jaka» kompetentnistj osobystosti jak sens navchannja. Vyshha shkola [“Soft” competence of the individual as the meaning of learning. High school]. 2000. #4. S. 104−110.

Zhulyn O. V. Perspektyvy i zaghrozy socialjno-ekonomichnogho rozvytku Ukrajiny v umovakh Chetvertoji promyslovoji revoljuciji. Ekonomika ta upravlinnja na transporti [Prospects and threats to the socio-economic development of Ukraine in the Fourth Industrial Revolution. Economics and management of transport]/ 2017. Vyp. 4. S. 97–108. — Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ eut_2017_4_14

Osadchyj V. V. Problemy orghanizaciji profesijnoji pidghotovky majbutnikh uchyteliv u pedaghoghichnij teoriji . Naukovyj visnyk Donbasu[Problems of organization of professional training of future teachers in pedagogical theory]. 2010. # 1. Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2010_1_10

Oghnev’juk V. Osvitni reformy: misija, dijsnistj, refleksija [Educational reforms: mission, reality, reflection]: monoghrafija / za red. Vasylja Kremenja, Tadeusha Levovycjkogho, Viktora Oghnev’juka, Svitlany Sysojevoji. Kyjiv: TOV «Vydavnyche pidpryjemstvo «EDELJVEJS», 2013. 460 s. S. 61-106.

Toffler Э. Shok budushhegho[The shock of the future]. Moskva: «Yzdateljstvo ACT», 2002. 557 s. C. 449.

Chetverta promyslova revoljucija: zmina naprjamiv mizhnarodnykh investycijnykh potokiv [The fourth industrial revolution: a change in the direction of international investment flows]. [Elektronnyj resurs] monoghrafija: A. I. Krysovatyj, O. M. Sokhacjka, I. V. Skavronsjka [ta in.] / za nauk. red.

A. I. Krysovatogho ta O. M. Sokhacjkoji. Ternopilj : Osadca Ju. V., 2018. 480 s. — Rezhym dostupu: http:// dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/33661

Downloads


Abstract views: 216

Published

2022-10-05

How to Cite

Volynets, K. (2022). PREPARATION FUTURE TEACHER OF THE NEW GENERATION IN THE CONTEXT OF THE INITIATIVES DAVOSEDUCATION FORUM. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (36 (2), 74–79. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.369

Issue

Section

Applied aspects of vocational and pedagogical education