Психологічні аспекти організації процесу вивчення іноземної мови для студентів немовних спеціальностей у сучасних умовах
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.425Анотація
Актуальність дослідження обумовлена необхідністю забезпечення ефективного освітнього процесу
на фоні підвищеного рівня тривожності під час війни. Мета статті полягає у висвітленні психологічних аспектів організації навчання іноземної мови для студентів нефілологічних спеціальностей
в умовах воєнної агресії. У процесі роботи вирішувалися такі завдання: здійснити теоретичний аналіз проблеми мотивації оволодіння іноземною мовою і визначити підходи до формування позитивної
мотивації для студентів нефілологічних спеціальностей; обґрунтувати види діяльності, що сприяють подоланню мовного бар’єру в іншомовному спілкуванні. Запропоновано підходи до відбору цілей,
завдань, змісту, форм, методів та засобів навчання, що сприяють формуванню позитивної мотивації
до вивчення англійської мови на прикладі роботи зі студентами спеціальності «Журналістика» другого (магістерського) освітнього рівня. Також встановлено, що для подолання мовного бар’єру й розвитку вмінь говоріння англійською мовою ефективними є інтерактивні види діяльності в парах і групах, спрямовані на комунікативну цінність висловлювання, свободу вираження власних думок і емоцій, отримання задоволення від іншомовного спілкування, зниження рівня тривожності, підвищення
впевненості студентів і підтримку їхньої комунікативної ініціативи із застосуванням толерантного
підходу до виправлення помилок. Розроблено приклади комунікативних ситуацій на етапі проведення
мовленнєвої розминки, а також професійно орієнтованих завдань з використанням метафоричних
асоціативних зображень
Завантаження
Посилання
REFERENCES
Ellis, R., Roever, C., & Shintani, N. (2024). Measuring Second Language Pragmatic Competence:
A Psycholinguistic Perspective. Multilingual Matters. 449 р. [in English].
Hvozdyak, O. M., Ivanitska, Yu. V, & Kozak, A. V. (2023). Psyholinhvistychni aspekty navchannia
inozemnykh mov: rol motyvatsii ta psyholohichnyh chynnykiv (nimetska mova) [Psycholinguistic Aspects
of Foreign Language Learning: The role of motivation and psychological factors in German language
learning]. Zakarpatski filolohichni studii, 32, Vol. 1, pp. 60–66 [in Ukrainian].
Kim, T. S. (2022). Psycholinguistic Effects of Influence on the Destination in Newspaper Articles. Journal
of Positive School Psychology, Vol. 6, № 4, pp. 9473–9477 [in English].
Kreuz, R. (2023). Linguistic Fingerprints: How Language Creates and Reveals Identity. Prometheus, 256 р.
[in English].
Kuzmenko, N. V. (2019). Rol psyholinhvistyky u mizhmovnii ta mizhkulturnii komunikatsii
[The Role of Psycholinguistics in Interlinguistic and Intercultural Communication]. Scientific Bulletin
of the International Humanitarian University. Series: Philology, 38, pp. 197–200, Odesa [in Ukrainian].
Sokolovska, S. (2023). Using Metaphorical Associative Images for Improving Efficiency of English
Language Classes in Higher Education Institutions. Pedagogical Education: Theory and practice. Psychology.
Pedagogy, 39 (1/2023). Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv University, pp. 45–50 [in English].
Tarasyuk, A. M. (2021). Psyholohichni aspekty optymizatsii navchannia anhliiskoi movy u ZVO
[Psychological Aspects of Optimization of English Language Training in Higher Education Institutions].
Аcademic Studies. Series “Pedagogy”, 4, Vol. 1, pp. 183–189 [in Ukrainian].
Walter, D. (2023). Psycholinguistic Approaches to Instructed Second Language Acquisition: Linking Theory,
Findings and Practice. Multilingual Matters. 351 р. [in English].
Zlobina, O. G. (2024). Stresovi stany naselennia Ukrainy v konteksti viiny: sotsialno-hrupovyi analiz
[Stress States of the Population of Ukraine in the Context of the War: Social-group analysis]. Bulletin
of the Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 6 (2), pp. 49–56 [in Ukrainian].