Інтерактив як педагогічна інновація в умовах інформаційного суспільства

Автор(и)

  • Маргарита Козир кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0001-8402-2589
  • О. Олейник студентка 5 курсу освітня програма «Науки про освіту» Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0001-8433-6764

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.6

Анотація

У статті наведено основні класифікації методів інтерактивного навчання на основі різних ознак: комунікативні функції, ступінь задіяності учасників освітнього процесу, форми організації навчальної діяльності тощо. Виявлено основні проблеми у створенні єдиної класифікації інтерактивних методів. Розроблено нову класифікацію, в основі якої лежить ознака мотивації навчальної діяльності.
Ключові слова: інтерактивне навчання, методи інтерактивного навчання, класифікація інтерактивів, мотиваційні інтерактивні методи.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Голант Е.Я. О развитии самостоятельности и творческой активности учащихся в процессе обучения. Воспитание познавательной активности и самостоятельности учащихся. Казань, 1969. Вып. 67. Сб. 2. Ч. 1. С. 32–34.

Голубкова О.А. Использование активных методов обучения в учебном процессе: учеб.-метод. пособие. СПб, 1998. 42 с.

Загальна психологія / О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. К.: Либідь, 2005. 464 с.

Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: метод. посібник / Благодійна організація «Вчителі за демократію та партнерство» ; авт.-уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. К. : А.П.Н., 2002. 135 с. (Сучасній школі — демократичну освіту). Бібліогр.: с. 133–134. ISBN 966-96056-2-8.

Кларин М.В. Интерактивное обучение — инструмент освоения нового опыта. Педагогика. 2000. № 7.

Кулинич Г.С., Николина В.В. Географические игры в обучении и воспитании школьников: метод. пособие. Горький: ГОООПО, 1990. 84 с.

Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка

Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy

Панина Т.С., Вавилова Л.Н. Современные способы активизации обучения. М.: Изд. центр «Академия», 2008. 176 с.

Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007. 144 с.

Сікарчук О.І. Інтерактивні методи навчання у вищій школі: навч.-метод. посіб. Київ: Таксон, 2014. 88 с.

Ткаченко М.М., Коломієць Ю.В. Інтерактивні технології колективно-групового навчання. URL: http://www.rusnauka.com/12_EN_2008/Pedagogica/31136.doc.htm

Харханова Г.С. Интерактивные методы обучения как средство формирования мотивации конфликта у школьников: дис. … канд. пед. наук. Калининград, 1999. 142 с.

Ягоднікова В.В. Інтерактивні форми і методи навчання у вищий школі. Київ: ДП «Видавничий дім «Персонал», 2009. URL: http://maup.com.ua/assets/files/lib/book/inter_formy.pdf

Holant E. Ya. (1969) O razvytyy samostoiatelnosty y tvorcheskoi aktyvnosty uchashchykhsia v protsesse obuchenyia // Vospytanye poznavatelnoi aktyvnosty y samostoiatelnosty uchashchykhsia. Kazan. Vyp. 67. Sb. 2. Ch. 1. S. 32–34. (rus)

Holubkova O. A. (1998) Yspolzovanye aktyvnыkh metodov obuchenyia v uchebnom protsesse: ucheb.-metod. posobye. SPb. 42 s.

Zahalna psykholohiia (2005) / O. V. Skrypchenko, L. V. Dolynska, Z. V. Ohorodniichuk ta in. K.: Lybid. 464 s. (ukr)

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Elektronnyi resurs]. 2017. Rezhym dostupu do resursu:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19(ukr)

Interaktyvni tekhnolohii navchannia: teoriia, praktyka, dosvid : metod. posibnyk (2002) / Blahodiina orhanizatsiia «Vchyteli za demokratiiu ta partnerstvo» ; avt.-uklad. O. Pometun, L. Pyrozhenko. K. : A.P.N., 135 s. (Suchasnii shkoli — demokratychnu osvitu). Bibliohr.: s. 133-134. ISBN 966-96056-2-8(ukr)

Klaryn M. V. (2000) Ynteraktyvnoe obuchenye — ynstrument osvoenyia novoho opyta // Pedahohyka. №7. (rus)

Kulynych H. S., Nykolyna V. V. (1990) Heohrafycheskye yhry v obuchenyy y vospytanyy shkolnykov: metod. posobye. Horkyi: HOOOPO. 84 s.

Panyna T. S., Vavylova L. N. (2008) Sovremennye sposoby aktyvyzatsyy obuchenyia. M.: Yzd. tsentr «Akademyia». 176 s. (rus)

Pometun O. I. (2007) Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia. Kyiv. 144 s. (ukr)

Sikarchuk O. I. (2014) Interaktyvni metody navchannia u vyshchii shkoli: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kyiv: Takson. 88 s. (ukr)

Tkachenko M. M., Kolomiiets Yu. V. (2014) Interaktyvni tekhnolohii kolektyvno-hrupovoho navchannia [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu do resursu: http://www.rusnauka.com/12_EN_2008/Pedagogica/31136.doc.htm (ukr)

Kharkhanova H. S. (1999) Ynteraktyvnye metody obuchenyia kak sredstvo formyrovanyia motyvatsyy konflykta u shkolnykov: dys. … kand. ped. nauk. Kalynynhrad. 142 s. (rus)

Iahodnikova V. V. (2009) Interaktyvni formy i metody navchannia u vyshchyi shkoli. Kyiv: DP «Vydavnychyi dim «Personal» [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu do resursu:

http://maup.com.ua/assets/files/lib/book/inter_formy.pdf (ukr)

Downloads


Переглядів анотації: 539

Опубліковано

2019-10-10

Як цитувати

Козир, М. ., & Олейник, О. (2019). Інтерактив як педагогічна інновація в умовах інформаційного суспільства. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (32), 48–56. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.6

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІДЕЙ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО В ОСВІТНІЙ ПРОСТІР