СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2020.34.13Анотація
У статті схарактеризовано сучасні проблеми підготовки до професійної діяльності майбутніх соціальних працівників. Показано складність розв’язання завдання формування професійно ком- петентних майбутніх соціальних працівників, здатних до ефективної професійної діяльності. Проаналізовано останні наукові дослідження, присвячені проблемам підготовки сучасних висо- кокваліфікованих фахівців до професійної діяльності. Схарактеризовано сучасні вимоги до профе- сійної діяльності соціальних працівників із соціального захисту прав молоді. Виявлено невідповід- ність професійної підготовки соціального працівника сучасним вимогам ринку праці. Визначені основні риси соціального працівника з захисту прав молоді, а також першочергові вимоги до про- фесійної підготовки соціальних працівників із соціального захисту прав молоді. Зосереджена увага на функціях, знаннях, уміннях, навичках та професійно значущих особистісних якостях сучасного соціального працівника. Виокремлено основні методи видів діяльності соціальних працівників із соціального захисту прав молоді. Намічені перспективні напрями професійної підготовки май- бутніх фахівців із соціальної роботи.
Завантаження
Посилання
Бех І.Д. Особистість як мета сучасного виховання / І.Д. Бех // Матеріали VІІ Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій: у 2 т. / [упоряд. Назаренко Г.А.]. — Черкаси, 2015. — Т. 1. — С. 9–12.
Гончарова-Горянська М.В. Соціальна компетентність: поняття, зміст, шляхи формування в до- слідженнях зарубіжних авторів / М.В. Гончарова-Горянська // Рідна школа. — 2004. — № 7–8. — С. 34–36.
Докторович М.О. Формування соціальної компетентності старшого підлітка з неповної сім’ї: ав- тореф. дис. кандидата пед. наук: 13.00.05 — соціальна педагогіка / Докторович М.О. — К.: Освіта,
— 20 с.
Капська А.Й. Соціальна робота: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів / А.Й. Капська; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К.: Центр навч. літ., 2005. — 328 с.
Капська А.Й. Соціальна робота: технологічний аспект: навч. посіб. — Київ: Центр навчальної літератури, 2004. — 352 с.
Карпенко О.Г. Соціальний працівник: деякі аспекти професійної підготовки: навч.-метод. по- сіб. — К.: ДІРСМ, 2007. — 144 с.
Рябовол Л.Т. Навчання правознавства учнів основної та старшої школи як процес та систе- ма / Л.Т. Рябовол // Педагогічний альманах: зб. наук. пр. / Херсон. акад. неперерв. освіти, 2011. — Вип. 11. — С. 89–95.
Спіріна Т.П. До питання формування толерантної культури у майбутніх фахівців соціальної сфери / Т.П. Спіріна // Наукові записки Кіровоград. держ. пед. ун-ту ім. В. Винниченка: зб. наук. ст. — Кіровоград: [б. в.], 2014. — С. 101–112.
Ткачук О.В. Соціально-правова компетентність: співвідношення наукових категорій / О.В. Ткачук // Теоретико-методологічні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. пр. — Кам’янець-Подільський, 2010. — Вип. 14, кн. 2. — С. 28–36.
Холостова Е.И. Система социального обслуживания населения: исторический экскурс и современный взгляд: монография / Е.И. Холостова, И.В. Малофеев. — Москва: Издательско- торговая корпорация «Дашков и К°», 2016. — 368 с.
REFERENCES
Bekh, I. D. (2015). Osobystist yak meta suchasnoho vykhovannia [Personality as a Goal of Modern Education]. Materials of the Third International Festival of Educational Innovations, u 2 t., Cherkasy, Vol. 1, 9–12 (in Ukrainian).
Honcharova-Horianska, M. V. (2004). Sotsialna kompetentnist: poniattia, zmist, shliakhy formuvannia v doslidzhenniakh zarubizhnykh avtoriv [Social Competence: concept, content, ways of formation in the research of foreign authors]. Native School, No 7–8, 34–36 (in Ukrainian).
Doktorovych, M. O. (2008). Formuvannia sotsialnoi kompetentnosti starshoho pidlitka z nepovnoi simi [Formation of Social Competence of an Older Teenager from an Incomplete Family]. Avtoref. dys. na zdob. kand. ped. nauk: 13.00.05 sotsialna pedahohika, K.: Osvita, 20 (in Ukrainian).
Kapska, A. Y.(2005). Sotsialna robota: navch. posib. dlia stud. vyshch. navch. zakladiv [Social Work: teach. manual for the students of higher education establishments]. K .: Training center, 328 (in Ukrainian).
Kapska, A. Y. (2004). Sotsialna robota: tekhnolohichnyi aspekt [Social Work: technological aspect]. Navchalnyi posibnyk, Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 352 p. (in Ukrainian).
Karpenko, O. H. (2007). Sotsialnyi pratsivnyk: deiaki aspekty profesinoi pidhotovky: [Social Worker: some aspects of professional training]. Navchalno-metodychnyi posibnyk, K., DIRSM, 144 p. (in Ukrainian).
Riabovol, L. T. (2011). Navchannia pravoznavstva uchniv osnovnoi ta starshoi shkoly yak protses ta systema [Teaching Law for Students of Primary and High school as a Process and System]. Pedagogical Almanac, Vol. 11, 89–95 (in Ukrainian).
Spirina, T. P.(2014). Do pytannia formuvannia tolerantnoi kultury u maibutnikh fakhivtsiv sotsialjnoi sfery [On the Question of Forming a Tolerant Culture among Future Specialists in the Social Sphere]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka: zb. nauk. st., Kirovohrad: [b. v.], pp. 101–112 (in Ukrainian).
Tkachuk, O. V. (2010). Sotsialno-pravova kompetentnist: spivvidnoshennia naukovykh katehorii [Socio- legal Competence: ratio of scientific categories]. Theoretical and Methodological Problems of Education of Children and Young People, Vol. 14, Book. 2, 28–36 (in Ukrainian).
Kholostova, E. I. (2016). Sistema sotsialnogo obsluzhivaniia naseleniia: istoricheskii ekskurs i sovremennyi vzgliad [System of Social Services of Population: historical excursion and modern view]. Monografiia, M.: Izdatelsko-torghovaia korporatsiia «Dashkov y K°», 368 p. (in Russian).