КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ТЕОРЕТИЧНА ОСНОВА ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Автор(и)

  • Я. Співак кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» https://orcid.org/0000-0001-8829-2236

Анотація

У даній статті розглянуто проблему формування професійної компетентності майбутніх соці-
альних працівників через призму компетентнісного підходу, основою якого є ідея міжнародного
визнання результатів освіти, яка практично втілюється у вигляді міжнародних реформ.
Проаналізовано особливості соціально-педагогічної діяльності майбутніх соціальних працівни-
ків, яка полягає в регулюванні правових, економічних відносин людини із суспільством, наданні
всебічної допомоги й підтримки кожному громадянинові. Виокремлено необхідність зміни тради-
ційного репродуктивного навчання на творчо-дієве, яке повинно сприяти не тільки оволодінню
знань, умінь, навичок, а й особистісному розвитку студентської молоді, формуванню системи
соціокультурних потреб, самоактуалізації та самоздійсненню особистості. Визначено пози-
тивні та негативні сторони традиційної підготовки майбутніх соціальних працівників у кон-
тексті досліджуваної проблеми. Охарактеризовано основні вимоги до компетенцій, що ста-
вилися суспільством до майбутніх соціальних працівників. Представлено науково-теоретичні
основи інноватизації освітнього середовища для оновленої діяльності майбутніх соціальних
працівників, які полягають у використанні специфіки діяльнісного та особистісно зорієнтова-
ного підходу на противагу знаннєво-орієнтованому підходу як умови покращення якості підго-
товки фахівців і модернізації вищої освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / За заг. ред. проф. І.Д. Звєрєвої. — Київ ;

Сiмферополь : Унiверсум, 2012. — 536 с.

Карпенко О.Г. Професійна підготовка соціальних працівників в умовах університетської осві-

ти: науково-методичний та організаційно-технологічний аспекти : монографія / О.Г. Карпенко ;

[за ред. С.Я. Харченко]. — Дрогобич : Коло, 2007. — 374 с.

Компетентнісний підхід в освіті: теоретичні засади і практика реалізації : матеріали методоло-

гічного семінару. Ч. 1 / [Ред. кол. : В.Г. Кремень (голова), В.І. Луговий (заст. голови), О.І. Ляшенко

(заст. голови) та ін.]. — К. : Ін-т обдарованої дитини НАПН України, 2014. — 370 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека

з освітньої політики / [Бібік Н.М., Ващенко Л.С., Локшина О.І., Овчарук О.В., Паращенко Л.І.] ; заг.

ред. О.В. Овчарук. — К. : К.І.С., 2004. — 112 с.

Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри : монографія / Редкол. : В.О. Огнев’юк,

Л.Л. Хоружа, С.О. Сисоєва, Н.М. Чернуха. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. — 368 с.

Компетентність саморозвитку фахівця: педагогічні засади формування у вищій школі : моногра-

фія / [Біла О.О., Гуменникова Т.Р., Кічук Я.В. та ін.] ; ред. Н.В. Кічук. — Ізмаїл : ІДГУ, 2007. — 236 с.

Савченко О.П. Компетентнісний підхід у сучасній вищій школі / О.П. Савченко / Педагогічні

видання // Е-журнал «Педагогіка і наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку». — 2010. —

С. 16–23.

Шевченко Г.П. Концептуальна сутність компетентнісного підходу: європейський вимір /

Г.П. Шевченко // Реалізація компетентнісного підходу у вищій школі України : матеріали методоло-

гічного семінару. — К. : Педагогічна думка, 2009. — С. 121–130.

Downloads


Переглядів анотації: 260

Опубліковано

2020-12-09

Як цитувати

Співак, Я. (2020). КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ТЕОРЕТИЧНА ОСНОВА ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (31), 71–77. вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/250

Номер

Розділ

ПСИХОЛОГІЯ І СОЦІОЛОГІЯ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ НАУКИ