ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ ЛІЦЕЇВ У СИСТЕМІ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.375Анотація
У статті розглядається технологія розвитку професійної культури вчителів ліцеїв у системі
методичної роботи. Обґрунтовано, що створення єдиної методичної платформи «Педагогічна
культура вчителя ліцею» на базі міського науково-методичного центру уможливлює побудову
чіткої стратегії розвитку професійної культури вчителів профільної школи, організацію постійного
моніторингу процесу та об’єктивне оцінювання його результативності. Зазначено, що важливими
елементами запропонованої технології є моніторинг результативності та зворотній зв’язок.
Моніторинг здійснюється опитуванням на початковому та заключному етапах. Зворотній
зв’язок забезпечується організацією обговорення після кожного проведеного заходу, а також
дискусією у соціальних мережах і месенджерах. Програма розвитку педагогічної культури охоплює
весь навчальний рік, тематика є багатоаспектною і актуальною, у ній задіяні усі педагоги міських
ліцеїв, що дозволяє зробити розвиток педагогічної культури системним, постійним, всебічним
і загальним. Запропонована технологія розвитку педагогічної культури вчителів ліцеїв у системі
методичної роботи (створення платформи «Педагогічна культура вчителя ліцею») забезпечує
системне ознайомлення вчителів ліцею з передовим освітянським досвідом. Запропонована
технологія забезпечує реалізацію педагогічних умов розвитку педагогічної культури вчителів ліцеїв
і характеризується такими ознаками, як системність (максимально враховані різноманітні аспекти
розвитку педагогічної культури вчителя), послідовність і регулярність (платформа діє протягом
усього навчального року і пролонговується на наступний рік, заходи відбуваються щотижнево)
та загальність (тотальне охоплення вчителів ліцеїв міста). Запропонована технологія дозволяє
подолати розбіжності між організацією методичної діяльності, що має на меті підвищення
професійної культури вчителів, у різних закладах профільної освіти міста.
Завантаження
Посилання
REFERENCES
Dron J. (2021). Educational technology: what it is and how it works. AI & Society, doi:10.1007/s00146-
-01195-z.
Tinnell T., Ralston P., Tretter T., Mills M. (2019). Sustaining pedagogical change via faculty learning
community. // International Journal of STEM Education. no. 6, 26-41.
Mishra P., Koehler M. J. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework
for teacher knowledge. Teachers College Record. vol. 108 (6), 1017-1054.
Aimah S. I. & Bharati D. A. M. (2017). Building Teacher’s Pedagogical Competence and Teaching
Improvement through Lesson Study. // Arab World English Journal. vol. 8, no. 1, doi:10.24093/awej/
vol8no1.6.
Schmidt W. H., Cogan L., Houang R. (2011). The role of opportunity to learn in teacher preparation:
An international context. // Journal of Teacher Education. vol. 62 (2), 138-153.
Naumescu A. K. (2008). Science Teacher Competencies in a Knowledged Based Society. Acta Didactica
Napocensia. vol. 1, no.1, 25-31.
Suciu A. I., Mâţă L. (2011). Pedagogical Competences — The Key to Efficient Education. // International
Online Journal of Educational Sciences. no.3 (2),411-423, https://www.academia.edu/27664756/
Pedagogical_Competences_The_Key_to_Efficient_Education
Darling-Hammond L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy
evidence. // Journal of Education Policy Analysis Archives. vol. 8 (1), 88-114.
Wayne A. J., Youngs P. (2003). Teacher characteristics and student achievement gains: // A review.
Review of Educational Research. vol. 73, no. 1, 89-122, doi:10.3102/00346543073001089.
Minzhanova N. A., Ertysbaeva G. N. (2016). The Process of Pedagogical Culture Formation in the Future
Social Worker. // International Journal of Environmental & Science education. vol. 11 (12), 5282-5289.
Rahman S., Tambi F., Anny N. Z. (2020). The importance of enhancing pedagogical skills through
continuing professional development. // International Journal of Research in Business and Social Science.
vol. 9, no. 4, 121-129, doi:10.20525/ijrbs.v9i4.757.
Richter D., Kunter M., Klusmann U., Lüdtke O., Baumert J. (2011). Professional development across
the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities. // Teaching and
Teacher Education. vol. 27 (1), 116-126, doi:10.1016/j.tate.2010.07.008.
Nind M., Lewthwaite S. (2018). Methods that teach: developing pedagogic research methods,
developing pedagogy. // International Journal of Research and Method in Education. vol. 41 (4), 398-410,
doi:10.1080/1743727X.2018.1427057.
Reeves T. D., Lowenhaupt R. J. (2016). Teachers as leaders: Pre-service teachers’ aspirations and
motivations. // Teaching and Teacher Education. no. 57, 176-187, doi:10.1016/j.tate.2016.03.011.