Подолання страху помилок у студентів першого курсу нефілологічних спеціальностей для підвищення ефективності занять з англійської мови

Автор(и)

  • С. Соколовська Кандидат філологічних наук, доцент, Кафедра англійської мови та комунікації, Факультет романо-германської філології, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-7521-4826

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.435

Анотація

У статті розглядається проблема страху помилок як одного з основних психологічних бар’єрів у ви-
вченні англійської мови студентами нефілологічних спеціальностей. Зазначається, що страх зро-
бити помилку може суттєво знижувати мовну активність і ускладнювати формування комуніка-
тивних навичок. Мета статті — визначити способи подолання страху помилок у студентів пер-
шого курсу нефілологічних спеціальностей як фактор підвищення ефективності занять з англійської
мови. У процесі роботи вирішувалися такі завдання: розкрити психологічну природу страху помилок
та його вплив на процес оволодіння іноземною мовою; проаналізувати сучасні підходи до виправлен-
ня помилок у навчанні англійської мови; запропонувати комплекс вправ, спрямований на подолання
страху помилок, розвиток комунікативних навичок у студентів і створення підтримуючого освіт-
нього середовища. Виявлено, що значна кількість досліджень розкривають суттєвий вплив страху
помилок на ефективність засвоєння іноземної мови, який може бути пов’язаний з особистістю са-
мого студента, з особистістю викладача, а також з умовами та організацією навчального процесу.
Проаналізовано, що у навчанні іноземної мови оптимальним є застосування толерантного підходу
до виправлення помилок, не перериваючи відповідь. Запропоновано комплекс вправ для студентів пер-
шого курсу спеціальності «Журналістика» з фокусом на комунікативній меті і змісті висловлювання
без надмірного акцента на помилках, що сприяє подоланню страху помилок, формуванню комуніка-
тивних навичок, впевненості у спілкуванні та підвищенню ефективності занять з англійської мови
у закладі вищої освіти

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

REFERENCES

Atykhifobiia: strakh pomylok abo nevdachi (2024). [Atychiphobia: Fear of mistakes or failure]. Ukrainian

Psychology Hub [in Ukrainian].

https://www.psykholoh.com/

Butuzova, L. P., Dmytriieva, S. M., & Plotnikova, M. F. (2020). Psykholohichne spryiniattia doroslymy

inshomovnoi periodyky ta video pry vyvchenni inozemnoi movy [Psychological Perception of Foreign-

Language Periodicals and Videos by Adults Learning Foreign Language]. Herald of Kiev Institute of Business

and Technology, 1(43), pp. 26–33 [in Ukrainian].

DOI: 10.37203/kibit.2020.43.04

Hoxha, E. K. (2015). Errors in the Foreign lLanguage Learning Process. Interdisplinary Journal of Research

and Development, 2(1), 97–100, “Alexander Moisiu” University, Durrës, Albania [in English].

http:// www.uamd.edu.al/new/wp-content/uploads/2015/11/17. Ermira-Kupthi. pdf.

Hromova, N. M. (2020). Chynnyky inshomovnoi tryvozhnosti u studentiv ta sposoby yii podolannia.

[Students’ Foreign Language Anxiety Factors and Coping Strategies]. Scientific Notes of Ostroh Academy

National University: Psychology Series, Ostroh: Vyd-vo NaUOA, № 11, pp. 50–55 [in Ukrainian].

Králová Z. & Petrova G. (2017). Causes and Сonsequences of Foreign Language Aanxiety. XLinguae

Journal, Vol. 10, Issue 3, pp. 110–122 [in English].

Liakh, O. V. (2018). Vybir stratehii shchodo vypravlennia pomylok u protsesi navchannia inozemnoi

movy [Choice of Error Correction Strategy in Foreign Language Teaching. Innovatyvna pedahohika,

Odesa, Vyp. 8, pp. 82–85 [in Ukrainian].

Sokolovska. S. (2024). Psychological Aspects of the Organization of the Foreign Language Learning

Process for Students of Non-linguistic Specialities under Current Conditions. Pedagogical Education:

Theory and practice, Psychology. Pedagogy, 42, Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University,

pp. 36–40 [in English].

https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/417

Tymoshchuk, O. O. (2020). Psykholohichni aspekty problemy ovolodinnia inshomovnoiu profesiinoiu

kompetentnistiu u studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv [Psychological aspects

of the problem of students’ foreign language professional competence mastering at higher technical

education institutions]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh,

, T. 2, pp. 197–201 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.68-2.39

Zhang, R. & Zhong, J. (2012). The Hindrance of Doubt: Causes of Language Anxiety. International

Journal of English Linguistics, Vol. 2, № 3, pp. 27–33 [in English].

Zlobina, O. G. (2024). Stresovi stany naselennia Ukrainy v konteksti viiny: sotsialno-hrupovui analiz //

Visn. Nats. Akad. Nauk Ukr. [Stress States of the Population of Ukraine in the Context of the War: Socialgroup

analysis]. Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine, 6, pp. 49–56 [in Ukrainian].

https://doi.org/10.15407/visn2024.06.049

Downloads


Переглядів анотації: 95

Опубліковано

2025-04-26

Як цитувати

Соколовська, С. (2025). Подолання страху помилок у студентів першого курсу нефілологічних спеціальностей для підвищення ефективності занять з англійської мови. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (43 (1), 32–37. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.435