ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ПОШУК СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

  • Марія Василівна Братко Київський університет імені Бориса Грінченка, директор Університетського коледжу

Ключові слова:

освітнє середовище, освітнє середовище вищого навчального закладу, середовищний підхід, ресурсна концепція стратегічного управління

Анотація

У статті на основі аналізу сутності поняття «освітнє середовище вищого навчального закладу», авторського визначення зазначеного поняття, ресурсної концепції стратегічного управління запропоновано базові засади технології управління освітнім середовищем вищого навчального закладу. Умови або ресурси освітнього середовища необхідно розглядати в якості «фактора впливу» на суб’єкти навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі. Відтак, цілеспрямовано змінюючи складові освітнього середовища, ми можемо здійснювати опосередкований вплив на всі складові освітнього процесу, в тому числі на його результат — випускника-фахівця.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Марія Василівна Братко, Київський університет імені Бориса Грінченка, директор Університетського коледжу

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Васильева Е.Ю. Образовательная среда вуза как объект управления и оценки / Е.Ю. Васильева // Университетское образование: практика и анализ. — 2011. — № 4 (74). — С. 76–82.

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. — М. : Педагогика, 1991. — 480 с

Грант Р. Ресурсная теория конкурентных преимуществ: практические выводы для формулирования стратеги / Р. Грант. // Вестник СПбГУ. Серия 8. — 2003. — Вып. 3 (№ 24). — С. 47–75.

Ларисова И.А. Педагогически комфортная среда как средство формирования творческой самореализации подростков во внеурочной деятельности / И.А. Ларисова // Фундаментальные исследования. — 2011. — № 12. — C. 493–497.

Новиков В.Н. Образовательная среда вуза как профессионально и личностно стимулирующий фактор [Електронний ресурс] / В.Н. Новиков // Электронный журнал «Психологическая наука и образование». — 2012. — № 1. — Режим доступа: www.psyedu.ru

Прахалад С.К. Ключевая компетенция корпорации / С.К. Прахалад, Г. Хамел // Вестник СПбГУ. Серия 8. — 2003. — Вып. 3 (№ 24). — С. 18–41.

Слободчиков В.И. Структура и состав образовательной сферы: категориальный анализ / В.И. Слободчиков // Психология обучения. — 2010. — № 1. — С. 4–24.

Фрейджер Р. Личность, теории упражнения, эксперименты [Електронний ресурс] / Р. Фрейджер, Д. Фэйдимен // Пер. с англ. — СПб. : прайм-ЕВ-РОЗНАК, 2004. — 608 с. (Проект «Психологическая энциклопедия»). — Режим доступа: http://www.bfskinner.org/index.asp

Хейдеметс М. Феномен персонализации среды: Теоретический анализ / Мати Хейдеметс. — Таллинн : ТПИ, 1988. — С. 4–49. — (Средовые условия групповой деятельности).

Штейнбах Х. Психология жизненного пространства / Х. Штейнбах, В. Еленский. — Санкт-Петербург, 2004. — 240 с.

Соммер Р. Особистий простір / Р. Соммер — Канадський архітектор. — 1960. — № 2. — С. 78–80.

Теймур Н. Екологічний дискурс / Н. Теймур. — Лондон, 1982. — 220 с.

Downloads


Переглядів анотації: 342

Опубліковано

2015-04-16

Як цитувати

Братко, М. В. (2015). ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ПОШУК СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (22). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/47