Змішане навчання як стратегія адаптації освітнього процесу в школі до війни

Автор(и)

  • О. Ліннік доктор педагогічних наук, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, Бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 Київ, https://orcid.org/0000-0001-5761-2153

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.394

Анотація

У статті розглянуто виклики, які стоять перед освітою в Україні у зв’язку із війною,
зокрема збереження освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, забезпечення
набуття учнями якісних результатів навчання. Заклади освіти розробляють стратегії адап-
тації до нових умов, основою яких є розроблення та впровадження моделей змішаного навчання
учнів. Висвітлено дані дослідження Державної служби якості освіти щодо способів організації
навчання в школах України у 2022-2023 навчальному році. Для отримання емпіричних даних про-
ведено інтерв’ю із 20 директорами шкіл України з різних регіонів. Проаналізовано різні моделі змі-
шаного навчання, способи їх втілення в українських школах. Запропоновано моделі уроків в умо-
вах змішаного навчання, а також рекомендації щодо організації та проведення таких уроків

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bart M. Blended learning course design creates new opportunities for learning, 2012. — Retrieved

from: http://www.facultyfocus.com/articles/teaching-and-learning/blended-learning-course-designcreates-

new-opportunities-for-learning

Bates T. Discussing design models for hybrid / blended learning and the impact on the campus, 2013.

Retrieved from: http://www.tonybates.ca/2013/05/08/discussing-design-models-for-hybridblendedlearning-

and-the-impact-on-the-campus

Blended Learning // The Clayton Christensen Institute. — Retrieved from: https://goo.gl/1IpmhL

Blended Learning : Best practices to maximize the effectiveness of corporate training, 2015. — Retrieved

from: http://elearningindustry.com/10-blended-learning-best-practices-effective-corporate-training

Dziuban Charles D., Hartman Joel L., Moskal Patsy D. Blended Learning // Center for Applied Research.

Research Bulletin. — № 7. — 2004. [Електронний ресурс]. — Retrieved from: http://net.educause.edu/ir/

library/pdf/ERB0407.pdf.

Gee P., Reis A. Blended Course Design: A Synthesis Of Best Practices. Journal of Asynchronous

Learning Networks, Volume 16: Issue 4, p.7-22.

Gerstein J. UDL and The Flipped Classroom: The Full Picture, 2012 [Електронний ресурс]. —

Retrieved from: https: // usergeneratededucation.wordpress.com/2012/05/29/udl-and-the-flippedclassroom-

the-full-picture

Greenberg B. Blended Learning: Person alizing education for students: online course. Retrieved from:

https: // www.coursera.org/learn/blending-learning-personalization

Hart J. What does the term — blended learning mean? — 2015. [Електронний ресурс]. — Retrieved

from: http://www.c4lpt.co.uk/blog/2015/01/25/what-does-the-term-blended-learning-mean-the-results

Звіт за результатами дослідження якості організації дистанційного навчання у закладах загаль-

ної середньої освіти України (2022). [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://sqe.gov.ua/

wp-content/uploads/2022/09/Zvit_Distance_learning_spreads_SQE_SURGe_05.09.2022.pdf

Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання на-

вчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році // лист

МОН № 1/9530-22 від 19.08.2022

Підсумковий звіт “Оцінювання потреб України в сфері освіти (6 травня — 24 червня 2022) //

[Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/07/07/

Pids.zvit.Otsin.potreb.Ukr.u.sferi.osvity-UK-6.05-24.06.22.pdf

Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти // Наказ

Міністерства освіти і науки України 08 вересня 2020 року № 1115

Положення про індивідуальну форму здобуття повної загальної середньої освіти // Наказ

Міністерства освіти і науки України 12.01.2016 № 8 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки

України від 10 лютого 2021 року № 160)

Теорія та практика змішаного навчання : монографія / В. М. Кухаренко, С.М. Березенська,

К. Л. Бугайчук, Н.Ю. Олійник, Т.О. Олійник, О.В. Рибалко, Н.Г. Сиротенко, А.Л. Столяревська;

за ред. В.М. Кухаренка — Харків: «Міськдрук», НТУ «ХПІ», 2016. — 284 с.

Шелестова Л. В. Змішане навчання у початковій школі : методичні рекомендації /

Л. В. Шелестова. — К. : «Фенікс», 2021. — 48 с.

REFERENCE

Bart Mary (2012). Blended learning course design creates new opportunities for learning. — Retrieved

from: http://www.facultyfocus.com/articles/teaching-and-learning/blended-learning-course-designcreates-

new-opportunities-for-learning (eng).

Blended Learning // The Clayton Christensen Institute. — Retrieved from: https://goo.gl/1IpmhL

(eng).

Blended Learning : Best practices to maximize the effectiveness of corporate training (2015). —

Retrieved from: http://elearningindustry.com/10-blended-learning-best-practices-effective-corporatetraining

(eng).

Dziuban Charles D., Hartman Joel L., Moskal Patsy D. (2004) Blended Learning // Center for Applied

Research. Research Bulletin. — № 7. [Електронний ресурс]. — Retrieved from: http://net.educause.edu/

ir/library/pdf/ERB0407.pdf. (eng).

Greenberg B. Blended Learning: Person alizing education for students: online course. Retrieved from:

https: // www.coursera.org/learn/blending-learning-personalization (eng).

Jackie Gerstein (2012). UDL and The Flipped Classroom: The Full Picture [Електронний ресурс]. —

Retrieved from: https: // usergeneratededucation.wordpress.com/2012/05/29/udl-and-the-flippedclassroom-

the-full-picture (eng).

Jane Hart (2015) What does the term — blended learning mean? [Електронний ресурс]. — Retrieved

from: http://www.c4lpt.co.uk/blog/2015/01/25/what-does-the-term-blended-learning-mean-the-results

(eng).

Patricia Mc Gee, Abby Reis. Blended Course Design: A Synthesis Of Best Practices. Journal

of Asynchronous Learning Networks, Volume 16: Issue 4, p.7-22. (eng).

Tony Bates (2013). Discussing design models for hybrid / blended learning and the impact

on the campus. Retrieved from: http://www.tonybates.ca/2013/05/08/discussing-design-models-forhybridblended-

learning-and-the-impact-on-the-campus (eng).

Zvit za rezul’tatamy doslidzhennya yakosti orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannya u zakladakh

zahal’noyi seredn’oyi osvity Ukrayiny (2022) [Report on the results of the study of the quality of distance

learning organization in general secondary education institutions of Ukraine]. [Electronic resource]. —

Access mode: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2022/09/Zvit_Distance_learning_spreads_SQE_

SURGe_05.09.2022.pdf (ukr).

Instruktyvno-metodychni rekomendatsiyi shchodo orhanizatsiyi osvitn’oho protsesu ta vykladannya

navchal’nykh predmetiv u zakladakh zahal’noyi seredn’oyi osvity u 2022/2023 navchal’nomu rotsi //

lyst MON № 1/9530-22 vid 19.08.2022 [Instructional and methodological recommendations regarding

the organization of the educational process and the teaching of educational subjects in institutions

of general secondary education in the 2022/2023 academic year // letter of the Ministry of Education and

Culture No. 1/9530-22 dated August 19, 2022] (ukr).

Pidsumkovyy zvit “Otsinyuvannya potreb Ukrayiny v sferi osvity (6 travnya — 24 chervnya 2022)

[Final report “Assessment of Ukraine’s needs in the field of education (May 6 — June 24, 2022)] //

[Electronic resource]. — Access mode: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2022/07/07/Pids.zvit.

Otsin.potreb.Ukr.u.sferi.osvity-UK-6.05-24.06.22.pdf (ukr).

Polozhennya pro dystantsiynu formu zdobuttya povnoyi zahal’noyi seredn’oyi osvity // Nakaz

Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny 08 veresnya 2020 roku № 1115 [Regulations on the distance form

of obtaining complete general secondary education // Order of the Ministry of Education and Science

of Ukraine dated September 8, 2020 No. 1115] (ukr).

Polozhennya pro indyvidual’nu formu zdobuttya povnoyi zahal’noyi seredn’oyi osvity // Nakaz

Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny 12.01.2016 № 8 (u redaktsiyi nakazu Ministerstva osvity i nauky

Ukrayiny vid 10 lyutoho 2021 roku № 160) [Regulations on the individual form of obtaining a complete

general secondary education // Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine 12.01.2016 No.

(as amended by the order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated February 10, 2021

No. 160)] (ukr).

Teoriya ta praktyka zmishanoho navchannya [Theory and practice of blended learning]: monohrafiya

(2016) / V. M. Kukharenko, S.M. Berezens’ka, K. L. Buhaychuk, N.YU. Oliynyk, T.O. Oliynyk, O.V. Rybalko,

N.H. Syrotenko, A.L. Stolyarevs’ka; za red. V.M. Kukharenka — Kharkiv: «Mis’kdruk», NTU «KHPI»,

— 284 s. (ukr).

Shelestova L. V. (2021) Zmishane navchannya u pochatkoviy shkoli : metodychni rekomendatsiyi

[Blended learning in primary school: methodological recommendations] / L. V. Shelestova. — Kyyiv :

«Feniks». — 48 s.

Downloads


Переглядів анотації: 164

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

Ліннік, О. (2023). Змішане навчання як стратегія адаптації освітнього процесу в школі до війни. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (39 (1), 25–32. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.394

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ