Трансформація діяльності університетських аналітичних центрів у контексті викликів сьогодення.

Автор(и)

  • В. Желанова доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка Бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 Київ, https://orcid.org/0000-0001-9467-1080
  • В. Крижановська аспірантка кафедри освітології та психолого-педагогіних наук Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка Бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 Київ, https://orcid.org/0009-0009-5804-4579

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.402

Анотація

Актуальність поданої статті зумовлена глобалізаційністю та трансгресивністю сучасного суспільства, що об’єктивно стимулюють виникнення нових інтелектуальних викликів, які вимагають швидкого та якісного реагування на них певних державних інституцій. Метою статті є висвітлення діяльності вітчизняних аналітичних центрів у контексті викликів сьогодення. Завдання полягають у визначенні сутності, типів та функцій аналітичних центрів; у розкритті специфіки університетських аналітичних центрів. У статті констатовано, що аналітичні центри є суттєвою складовою вітчизняної науки, що розвивається в таких напрямах, як-от: ресурси та інфраструктура; кадровий потенціал; міжнародна співпраця; вплив політики. З’ясовано, що університетські аналітичні центри є установами, діяльність яких присвячена аналізу державної освітньої політики за підтримки університету, що має свою місію, завдання, структуру роботи та реалізує певні напрями науково-аналітичної діяльності. Представлено перелік найбільш відомих вітчизняних університетських аналітичних центрів та пріоритетні напрями їх роботи, що пов’язані з аналітикою державної освітньої політики, соціально-психологічної, економічної, культурної та інформаційної політики, інформаційної безпеки, протидії корупції тощо. Доведено, що у сучасний період аналітика та дослідження аналітичних центрів більшою мірою зосереджена на різних аспектах змін у законодавстві, політиці, відновлення та надолуження втрат під час війни. При цьому акцентовано на загостренні проблем розвитку університетських фабрик думок, серед яких виокремлюються недостатнє фінансування; ускладнення в комунікації та співпраці аналітичних центрів та органів влади; обмеження взаємодії аналітичних центрів з бізнесом; недостатня кількість аналітичних центрів. Представлено позиції науковців щодо розв’язання та мінімізації окреслених проблем у засіб інституціоналізації ринку аналітичних центрів; посилення співпраці; підвищення рівня прозорості; розробки інструментів оцінки діяльності; збільшення кількості аналітичних центрів тощо.

Ключові слова: аналітичні центри, університетські аналітичні центри, типи аналітичних центрів, функції аналітичних центрів, проблеми розвитку університетських аналітичних центрів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Валюх А. М., Курілов Є.А. Проблеми аналітичних центрів України та шляхи їх вирішення.

Інвестиції: практика та досвід 19, 2019. С.45-51. doi:10.32702/2306-6814.2019.19.45

Колеватова А., КоваленкоА. Проблеми розвитку наукової та інноваційної діяльності в Україні,

основні шляхи їх подолання. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія:

Міжнародні економічні відносини та світове господарство 23 (1), 2019 C.130-134.

Микитюк Н. Дослідження тенденцій наукової та інноваційної діяльності в Україні. Scientific

Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and Management

in the Oil and Gas Industry) 1 (23), 2021. C. 65-74. doi:10.31471/2409-0948-2021-1(23)-65-74

Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки: розпорядження

від 23 лютого 2022 р. № 286-р https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#n12

Сербін О., Ярошенко Т. Інформаційно-аналітичні центри університетів та бібліотек: виклики часу.

Український інформаційний простір 2 (10), 2022.С. 293-312. doi:10.31866/2616-7948.10.2022.270017

Шулімов С. Аналітичні центри в Україні: сучасність та можливості розвитку. Наукові перспективи 9 (15), 2021. doi:10.52058/2708-7530-2021-9(15)-251-259

McGann James G. 2020 Global Go To Think Tank Index Report, 2021.

Valiukh A. M., Kurilov Ye.A. Problemy analitychnykh tsentriv Ukrain ta shliakhy yikh vyrishennia.

Investytsii: praktyka ta dosvid 19, 2019. S.45-51. doi:10.32702/2306-6814.2019.19.45 [in Ukrainian]

Kolevatova A., Kovalenko A. Problemy rozvytku naukovoi ta innovatsiinoi diialnosti v Ukraini,

osnovni shliakhy yikh podolannia. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia:

Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo 23 (1), 2019 C.130-134. [in Ukrainian]

Mykityuk N. Doslidzhennia tendentsii naukovoi ta innovatsiinoi diialnosti v Ukraini. Scientific

Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas (Series: Economics and

Management in the Oil and Gas Industry) 1 (23), 2021. C. 65-74. doi:10.31471/2409-0948-2021-1(23)-65-

[in Ukrainian]

Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2022-2032 roky: rozporiadzhennia vid

liutoho 2022 r. No. 286-r [Посилання](https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#n12

[in Ukrainian]

Serbin O., Yaroshenko T. Informatsiino-analitychni tsentry universytetiv ta bibliotek: vyklyky chasu.

Ukrainskyi informatsiinyi prostir 2 (10), 2022. S. 293-312. doi:10.31866/2616-7948.10.2022.270017

[in Ukrainian]

Shulimov S. Analitychni tsentry v Ukraini: suchasnist ta mozhlyvosti rozvytku. Naukovi perspektyvy

(15), 2021. doi:10.52058/2708-7530-2021-9(15)-251-259 [in Ukrainian]

McGann James G. 2020 Global Go To Think Tank Index Report, 2021. [in English]

Downloads


Переглядів анотації: 45

Опубліковано

2024-01-12

Як цитувати

Желанова, В., & Крижановська , В. (2024). Трансформація діяльності університетських аналітичних центрів у контексті викликів сьогодення. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (40 (2), 13–18. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.402

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ