Готовність педагога до інноваційної діяльності: структура, критеріальний апарат, діагностичний інструментарій

Автор(и)

  • В. Желанова доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9467-1080
  • І. Леонтьєва кандидат педагогічних наук, доцент кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-8084-1912

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.412

Анотація

Інноваційність не лише стає суттєвою рисою всіх сфер сучасного суспільства, але
й об’єктивно детермінує інноваційний розвиток вищої педагогічної освіти як однієї з базових
соціальних інституцій, що формує інноваційну особистість. Відтак питання готовності педагога до інноваційної професійної діяльності набуває нової актуальності. Метою статті є
теоретичний розгляд проблеми інноваційної діяльності педагога загалом та його готовності
до такої діяльності зокрема. Завдання полягають у визначенні сутності та структури готовності педагога до інноваційної діяльності. Проаналізовано теоретичні підходи вчених до структури та змістовного наповнення компонентів такої готовності. Авторами запропоновано
структуру готовності педагога до інноваційної діяльності як інтегративної характеристики
особистості. Обґрунтовано критерії та показники готовності, виокремлено рівні готовності
педагогів до інноваційної діяльності (низький, середній, достатній, високий), запропоновано авторський діагностичний інструментарій визначення рівня сформованості готовності педагога
до інноваційної професійної діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Біла книга національної освіти України / Т. Ф. Алексєєнко, В. М. Аніщенко, Г. О. Балл та ін.; за заг.

ред. акад. В. Г. Кременя; НАПН України. — К. : Інформсистеми, 2010. С. 315–333.

Желанова В.В. Інноваційний вимір сучасної вищої освіти: аналіз напрямів. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». 2022. 1 (50). с. 145–148.

Желанова В.В. Модель інноваційної особистості: структурно-динамічний підхід. Педагогічна

освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2023. (39(1)). с. 12–18.

Леонтьєва І.В. Реалії інноваційності розвитку вищої педагогічної освіти, або коли зникає інтернет. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2022. 38 (2), 57–62. https://doi.

org/10.28925/2311-2409.2022.389

Леонтьєва І.В. Інноваційність — conditio sine qua non розвитку вищої педагогічної освіти? Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2021. 2 (49)). с. 92–96.

Режим доступу: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/38712/

Клімова Г.П. Феномен інноваційного суспільства в соціально-філософському дискурсі. Конституційні засади розвитку інноваційного суспільства: зб. наук. пр. за матеріалами інтернет-конференції, 25 червня 2021 року. — Харків: НДІ ПЗІР НАПрН України, 2021. — С. 35–41. Режим доступу:

https://openarchive.nure.ua/handle/document/17437

Khoruzha, Liudmyla та Zhelanova, Victoria та Bratko, Mariia та Palamar, Svitlana та Leontieva,

Inna (2023) Transgressiveness, Innovation, and Readiness of the Modern Teacher for Change In Proceedings

of the 4th International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2023).

с. 163–172

QS World University Rankings . Режим доступу: https://euroosvita.net/index.php/?category=57

Rogers E. Diffusion of innovation. San Fransisco : Free Press, 1983. 341 р

The Global Innovation Index 2023 captures the innovation ecosystem performance of 132 economies

and tracks the most recent global innovation trends. Режим доступу: https://euroosvita.net/prog/data/

attach/8033/wipo-pub-global-innovation-index-2023.pdf

REFERENCES

Bila knyha natsionalnoi osvity Ukrainy [White Book of National Education of Ukraine]. 2010. S. 315–333.

[in Ukrainian]

Zhelanova, V.V. (2022) Innovatsiinyi vymir suchasnoi vyshchoi osvity: analiz napriamiv [Innovative

dimension of modern higher education: analysis of directions]. 1 (50). s. 145–148. [in Ukrainian]

Zhelanova V.V. (2023) Model innovatsiinoi osobystosti: strukturno-dynamichnyi pidkhid [Model

of innovative personality: structural and dynamic approach] (39(1)). s. 12–18. [in Ukrainian]

Leontieva, I. (2022). Realii innovatsiinosti rozvytku vyshchoi pedahohichnoi osvity, abo koly znykaie

internet [Realities of innovation in the development of higher pedagogical education, or when the Internet

disappears]. 38 (2), 57–62. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.389 [in Ukrainian]

Leontieva, I.V. (2021) Innovatsiinist — conditio sine qua non rozvytku vyshchoi pedahohichnoi osvity?

[Innovation — conditio sine qua non of the development of higher pedagogical education?]. 2 (49)). s. 92–96.

https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/38712/ [in Ukrainian]

Klimova H.P. (2021) Fenomen innovatsiinoho suspilstva v sotsialno-filosofskomu dyskursi [The Phenomenon

of an Innovative Society in Socio-Philosophical Discourse]. S. 35–41.

https://openarchive.nure.ua/handle/document/17437 [in Ukrainian]

Khoruzha, Liudmyla та Zhelanova, Victoria та Bratko, Mariia та Palamar, Svitlana та Leontieva, Inna

(2023) Transgressiveness, Innovation, and Readiness of the Modern Teacher for Change In Proceedings

of the 4th International Conference on History, Theory and Methodology of Learning (ICHTML 2023).

с. 163–172. [in Ukrainian]

QS World University Rankings . Режим доступу: https://euroosvita.net/index.php/?category=57

[in English]

Rogers E. Diffusion of innovation. San Fransisco : Free Press, 1983. 341 р

The Global Innovation Index 2023 captures the innovation ecosystem performance of 132 economies

and tracks the most recent global innovation trends. Режим доступу: https://euroosvita.net/prog/data/

attach/8033/wipo-pub-global-innovation-index-2023.pdf [in English]

Downloads


Переглядів анотації: 1

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Желанова, В., & Леонтьєва, І. (2024). Готовність педагога до інноваційної діяльності: структура, критеріальний апарат, діагностичний інструментарій. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (41(1), 14–20. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.412

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають