Кар’єрні центри в університетах США: феномен, засади, функціонування

Автор(и)

  • М. Братко професорка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, професорка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7162-2841
  • Р. Шкурат аспірант кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, Київ, Україна https://orcid.org/0009-0001-5297-2552

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.423

Анотація

У статті презентовано результати дослідження феномену кар’єрних центрів в університетах
США, яке зосереджене на сучасних напрямах їх діяльності, характеристиці історичних моделей
працевлаштування, до якого долучається заклад вищої освіти — університет. Аналізуються
фундаментальні відмінності та конвергенції між цими моделями, виокремлюються основні способи взаємодії між зацікавленими сторонами у працевлаштуванні: закладом освіти, здобувачами освіти й роботодавцями. Побіжно досліджується сутність професійного самовизначення особистості як складника особистісно-професійного розвитку. У процесі аналізу зроблено висновок
про зміну акцентів у діяльності кар’єрних центрів в університетах США від моделі працевлаштування (job placement) (1940–50-ті рр.) через модель планування кар’єри (career planning model)
(1960–70-ті рр.) до моделі мережевої взаємодії або нетворкінгу (networking) (1980–90-ті рр.), яка
на сучасному етапі розвитку трансформується в модель зв’язків (liaison model). Зроблено висновок про основні функції кар’єрних центрів університетів США (профорієнтація, пошук роботи,
підтримка випускників), типові послуги (індивідуальні консультації, тренінги, ярмарки вакансій,
партнерство з роботодавцями, онлайн-ресурси) та базові засади функціонування (індивідуальний підхід, партнерство з роботодавцями, використання сучасних технологій, постійний розвиток). Мета аналізу — забезпечення поглибленого, концептуального розуміння призначення
та сутності діяльності кар’єрних центрів в університетах США задля імплементації позитивного досвіду в практику вітчизняних закладів післяшкільної освіти в процесі створення сучасного інноваційного освітнього ландшафту. Незважаючи на певні успіхи українських закладів вищої
освіти у співпраці з працедавцями, проблема працевлаштування випускників залишається актуальною, потребує модернових підходів, інвестицій, активності здобувачів освіти, взаємодії
зацікавлених сторін на основі партнерства. Трансформаційні процеси у вищій освіті України, які
відбуваються в екстремальних умовах, вимагають динамічності, інноваційності, відповідальності, етичності, справедливості, наукової обґрунтованості.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Братко М. Управління професійною підготовкою фахівців в освітньому середовищі університетського коледжу: теорія і практика: монографія. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2017. 424 с.

Cai, Y. (2013). Graduate Employability: A conceptual framework for understanding employers’

perceptions. Higher Education, 65, 457–469. https://doi:10.1007/s10734-012-9556-x

De Vos, A., De Hauw, S., & Van der Heijden, B., I.J.M. (2011). Competency Development and Career

Success. Journal of Vocational Behavior, 79, 438–447. https://doi:10.1016/j.jvb.2011.05.010

Fugate, M., Kinicki, A. J., & Ashforth, B. E. (2004). Employability: A psycho-social construct, its

dimensions, and applications. Journal of Vocational behavior, 65(1), 14–38. https://doi:10.1016/j.

jvb.2007.06.003

Herr, E. L. (2001). Career Development and Its Practice: A historical perspective. Career Development

Quarterly, 49(3), 196–211.

Herr, E. L., Rayman, J. R., & Garis, J. (1993). Handbook for the College and University Career Center.

Holland, J. L. (1992). Making Vocational Choices: A Theory of Vocational Personalities and Work

Environments. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources. 211 р.

Kretovics, M. A., Honaker, S., Kraning, J. (1999). Career Centers: Changing needs require changing

paradigms. Colorado State University Journal of Student AtTairs Volume VllI, 8, 77.

Parsons, F. (1909). Choosing a Vocation. Houghton Mifflin, Boston, New York, MA. 165 р.

Paterson, R. (2017). ‘Because sometimes your failure can also teach you certain skills’: Lecturer and

student perceptions of employability skills at a transnational university. Qualitative Research in Education,

(3), 241–271. https://doi:10.17583/qre.2017.2583

Patton, W., McMahon, M. (2014). Career Development and Systems Theory: Connecting theory and

practice (3rd ed). Sense Publishers, 476 p.

Teal, H. & Herrick, A. (1962). The Fundamentals of College Placement. Bethlehem, P A: College

Placement Council.

Thorndike, E. L. (1913). An Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements. Teacher’s

College, Columbia University.

Thorndike, E. L. (1926). The Measurement of Intelligence. Bureau of Publications, Teachers College,

Columbia University, New York.

Van der Heijde, C., & Van der Heijde, B. I. J. M. (2006). A Competence-Based and Multidimensional

Operationalization and Measurement of Employability. Human Resource Management, 45(3), 449–476.

https://doi:10.1002/hrm.20119

Vinson, B.M., Reardon, R.C., & Bertoch, S.C. (2014). Career Services at Colleges and Universities:

A 30-Year Replication Study. Journal of College Student Development 55(2), 203–207. https://doi.

org/10.1353/csd.2014.0018

CareerEd Stanford University. Link: https://careered.stanford.edu/

Center for Career & Professional Development in University of South Florida. Link: https://career.ucsd.

edu/

Center for Career & Professional Development University of South Florida. Link: https://www.usf.edu/

career-services

Harvard University. Link: https://harvard.edu/

The Mignone Center for Career Success Harvard University. Link: https://careerservices.fas.harvard.

REFERENCES

Bratko, M. (2017). Upravlinnia profesiinoiu pidhotovkoiu fakhivtsiv vosvitnomu seredovyshchi

universytetskoho koledzhu: teoriia i praktyka [Management of Professional Training in the Educational

Environment of Auniversity College: Theory and practice]. Monohraf, Kamianets-Podilskyi: «Aksioma»,

p. [in Ukrainian].

Cai, Y. (2013). Graduate Employability: A conceptual framework for understanding employers’

perceptions. Higher Education, 65, 457–469 [in English].

https://doi:10.1007/s10734-012-9556-x

De Vos, A., De Hauw, S., & Van der Heijden, B., I. J. M. (2011). Competency Development and Career

Success. Journal of Vocational Behavior, 79, 438–447 [in English].

https://doi:10.1016/j.jvb.2011.05.010

Fugate, M., Kinicki, A. J., & Ashforth, B. E. (2004). Employability: A psycho-social construct,

its dimensions, and applications. Journal of Vocational Behavior, 65(1), 14–38 [in English].

https://doi:10.1016/j.jvb.2007.06.003

Herr, E. L. (2001). Career Development and Its Practice: A historical perspective. Career Development

Quarterly, 49(3), 196–211 [in English].

Herr, E. L., Rayman, J. R., & Garis, J. (1993). Handbook for the College and University Career Center

[in English].

Holland, J. L. (1992). Making Vocational Choices: A Theory of Vocational Personalities and Work

Environments. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources, 211 р. [in English].

Kretovics, M. A., Honaker, S., Kraning, J. (1999). Career Centers: Changing needs require changing

paradigms. Colorado State University Journal of Student AtTairs Volume VllI, 8, 77 [in English].

Parsons, F. (1909). Choosing a Vocation. Houghton Mifflin, Boston, New York, MA. 165 р. [in English].

Paterson, R. (2017). ‘Because sometimes your failure can also teach you certain skills’: Lecturer and

student perceptions of employability skills at a transnational university. Qualitative Research in Education,

(3), 241–271 [in English].

Link: https://doi:10.17583/qre.2017.2583

Patton, W., McMahon, M. (2014). Career Development and Systems Theory: Connecting theory and

practice (3rd ed). Sense Publishers, 476 p. [in English].

Teal, H. & Herrick, A. (1962). The Fundamentals of College Placement. Bethlehem, P A: College

Placement Council [in English].

Thorndike, E. L. (1913). An Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements. Teacher’s

College, Columbia University [in English].

Thorndike, E. L. (1926). The Measurement of Intelligence. Bureau of Publications, Teachers College,

Columbia University, New York [in English].

Van der Heijde, C., & Van der Heijde, B.I.J.M. (2006). A Competence-Based and Multidimensional

Operationalization and Measurement of Employability. Human Resource Management, 45 (3), 449–476

[in English].

https://doi:10.1002/hrm.20119

Vinson, B. M., Reardon, R. C., & Bertoch, S. C. (2014). Career Services at Colleges and Universities:

A 30-Year Replication Study. Journal of College Student Development 55(2), 203–207 [in English].

https://doi.org/10.1353/csd.2014.0018

CareerEd Stanford University. [in English].

https://careered.stanford.edu/

Center for Career & Professional Development in University of South Florida. [in English].

https://career.ucsd.edu/

Center for Career & Professional Development University of South Florida. [inj English].

https://www.usf.edu/career-services

Harvard University. [in English].

https://harvard.edu/

The Mignone Center for Career Success Harvard University. [in English].

https://careerservices.fas.harvard.edu/

Downloads


Переглядів анотації: 37

Опубліковано

2024-10-22

Як цитувати

Братко, М., & Шкурат , Р. (2024). Кар’єрні центри в університетах США: феномен, засади, функціонування. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (42(2), 20–28. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.423

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають