Кар’єрні центри в університетах США: феномен, засади, функціонування
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.423Анотація
У статті презентовано результати дослідження феномену кар’єрних центрів в університетах
США, яке зосереджене на сучасних напрямах їх діяльності, характеристиці історичних моделей
працевлаштування, до якого долучається заклад вищої освіти — університет. Аналізуються
фундаментальні відмінності та конвергенції між цими моделями, виокремлюються основні способи взаємодії між зацікавленими сторонами у працевлаштуванні: закладом освіти, здобувачами освіти й роботодавцями. Побіжно досліджується сутність професійного самовизначення особистості як складника особистісно-професійного розвитку. У процесі аналізу зроблено висновок
про зміну акцентів у діяльності кар’єрних центрів в університетах США від моделі працевлаштування (job placement) (1940–50-ті рр.) через модель планування кар’єри (career planning model)
(1960–70-ті рр.) до моделі мережевої взаємодії або нетворкінгу (networking) (1980–90-ті рр.), яка
на сучасному етапі розвитку трансформується в модель зв’язків (liaison model). Зроблено висновок про основні функції кар’єрних центрів університетів США (профорієнтація, пошук роботи,
підтримка випускників), типові послуги (індивідуальні консультації, тренінги, ярмарки вакансій,
партнерство з роботодавцями, онлайн-ресурси) та базові засади функціонування (індивідуальний підхід, партнерство з роботодавцями, використання сучасних технологій, постійний розвиток). Мета аналізу — забезпечення поглибленого, концептуального розуміння призначення
та сутності діяльності кар’єрних центрів в університетах США задля імплементації позитивного досвіду в практику вітчизняних закладів післяшкільної освіти в процесі створення сучасного інноваційного освітнього ландшафту. Незважаючи на певні успіхи українських закладів вищої
освіти у співпраці з працедавцями, проблема працевлаштування випускників залишається актуальною, потребує модернових підходів, інвестицій, активності здобувачів освіти, взаємодії
зацікавлених сторін на основі партнерства. Трансформаційні процеси у вищій освіті України, які
відбуваються в екстремальних умовах, вимагають динамічності, інноваційності, відповідальності, етичності, справедливості, наукової обґрунтованості.
Завантаження
Посилання
Братко М. Управління професійною підготовкою фахівців в освітньому середовищі університетського коледжу: теорія і практика: монографія. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2017. 424 с.
Cai, Y. (2013). Graduate Employability: A conceptual framework for understanding employers’
perceptions. Higher Education, 65, 457–469. https://doi:10.1007/s10734-012-9556-x
De Vos, A., De Hauw, S., & Van der Heijden, B., I.J.M. (2011). Competency Development and Career
Success. Journal of Vocational Behavior, 79, 438–447. https://doi:10.1016/j.jvb.2011.05.010
Fugate, M., Kinicki, A. J., & Ashforth, B. E. (2004). Employability: A psycho-social construct, its
dimensions, and applications. Journal of Vocational behavior, 65(1), 14–38. https://doi:10.1016/j.
jvb.2007.06.003
Herr, E. L. (2001). Career Development and Its Practice: A historical perspective. Career Development
Quarterly, 49(3), 196–211.
Herr, E. L., Rayman, J. R., & Garis, J. (1993). Handbook for the College and University Career Center.
Holland, J. L. (1992). Making Vocational Choices: A Theory of Vocational Personalities and Work
Environments. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources. 211 р.
Kretovics, M. A., Honaker, S., Kraning, J. (1999). Career Centers: Changing needs require changing
paradigms. Colorado State University Journal of Student AtTairs Volume VllI, 8, 77.
Parsons, F. (1909). Choosing a Vocation. Houghton Mifflin, Boston, New York, MA. 165 р.
Paterson, R. (2017). ‘Because sometimes your failure can also teach you certain skills’: Lecturer and
student perceptions of employability skills at a transnational university. Qualitative Research in Education,
(3), 241–271. https://doi:10.17583/qre.2017.2583
Patton, W., McMahon, M. (2014). Career Development and Systems Theory: Connecting theory and
practice (3rd ed). Sense Publishers, 476 p.
Teal, H. & Herrick, A. (1962). The Fundamentals of College Placement. Bethlehem, P A: College
Placement Council.
Thorndike, E. L. (1913). An Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements. Teacher’s
College, Columbia University.
Thorndike, E. L. (1926). The Measurement of Intelligence. Bureau of Publications, Teachers College,
Columbia University, New York.
Van der Heijde, C., & Van der Heijde, B. I. J. M. (2006). A Competence-Based and Multidimensional
Operationalization and Measurement of Employability. Human Resource Management, 45(3), 449–476.
https://doi:10.1002/hrm.20119
Vinson, B.M., Reardon, R.C., & Bertoch, S.C. (2014). Career Services at Colleges and Universities:
A 30-Year Replication Study. Journal of College Student Development 55(2), 203–207. https://doi.
org/10.1353/csd.2014.0018
CareerEd Stanford University. Link: https://careered.stanford.edu/
Center for Career & Professional Development in University of South Florida. Link: https://career.ucsd.
edu/
Center for Career & Professional Development University of South Florida. Link: https://www.usf.edu/
career-services
Harvard University. Link: https://harvard.edu/
The Mignone Center for Career Success Harvard University. Link: https://careerservices.fas.harvard.
REFERENCES
Bratko, M. (2017). Upravlinnia profesiinoiu pidhotovkoiu fakhivtsiv vosvitnomu seredovyshchi
universytetskoho koledzhu: teoriia i praktyka [Management of Professional Training in the Educational
Environment of Auniversity College: Theory and practice]. Monohraf, Kamianets-Podilskyi: «Aksioma»,
p. [in Ukrainian].
Cai, Y. (2013). Graduate Employability: A conceptual framework for understanding employers’
perceptions. Higher Education, 65, 457–469 [in English].
https://doi:10.1007/s10734-012-9556-x
De Vos, A., De Hauw, S., & Van der Heijden, B., I. J. M. (2011). Competency Development and Career
Success. Journal of Vocational Behavior, 79, 438–447 [in English].
https://doi:10.1016/j.jvb.2011.05.010
Fugate, M., Kinicki, A. J., & Ashforth, B. E. (2004). Employability: A psycho-social construct,
its dimensions, and applications. Journal of Vocational Behavior, 65(1), 14–38 [in English].
https://doi:10.1016/j.jvb.2007.06.003
Herr, E. L. (2001). Career Development and Its Practice: A historical perspective. Career Development
Quarterly, 49(3), 196–211 [in English].
Herr, E. L., Rayman, J. R., & Garis, J. (1993). Handbook for the College and University Career Center
[in English].
Holland, J. L. (1992). Making Vocational Choices: A Theory of Vocational Personalities and Work
Environments. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources, 211 р. [in English].
Kretovics, M. A., Honaker, S., Kraning, J. (1999). Career Centers: Changing needs require changing
paradigms. Colorado State University Journal of Student AtTairs Volume VllI, 8, 77 [in English].
Parsons, F. (1909). Choosing a Vocation. Houghton Mifflin, Boston, New York, MA. 165 р. [in English].
Paterson, R. (2017). ‘Because sometimes your failure can also teach you certain skills’: Lecturer and
student perceptions of employability skills at a transnational university. Qualitative Research in Education,
(3), 241–271 [in English].
Link: https://doi:10.17583/qre.2017.2583
Patton, W., McMahon, M. (2014). Career Development and Systems Theory: Connecting theory and
practice (3rd ed). Sense Publishers, 476 p. [in English].
Teal, H. & Herrick, A. (1962). The Fundamentals of College Placement. Bethlehem, P A: College
Placement Council [in English].
Thorndike, E. L. (1913). An Introduction to the Theory of Mental and Social Measurements. Teacher’s
College, Columbia University [in English].
Thorndike, E. L. (1926). The Measurement of Intelligence. Bureau of Publications, Teachers College,
Columbia University, New York [in English].
Van der Heijde, C., & Van der Heijde, B.I.J.M. (2006). A Competence-Based and Multidimensional
Operationalization and Measurement of Employability. Human Resource Management, 45 (3), 449–476
[in English].
https://doi:10.1002/hrm.20119
Vinson, B. M., Reardon, R. C., & Bertoch, S. C. (2014). Career Services at Colleges and Universities:
A 30-Year Replication Study. Journal of College Student Development 55(2), 203–207 [in English].
https://doi.org/10.1353/csd.2014.0018
CareerEd Stanford University. [in English].
https://careered.stanford.edu/
Center for Career & Professional Development in University of South Florida. [in English].
Center for Career & Professional Development University of South Florida. [inj English].
https://www.usf.edu/career-services
Harvard University. [in English].
The Mignone Center for Career Success Harvard University. [in English].