Підготовка майбутніх вихователів до педагогічного супроводу ігрової діяльності дітей раннього віку

Автор(и)

  • Л. Гаращенко кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-5957-7256
  • О. Літіченко кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-7004-3837
  • Т. Шинкар кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти, Київський університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-5957-7256

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.408

Анотація

Здоров’язбережувальна компетентність є важливою складовою професіоналізму педагогів закладів дошкільної освіти та необхідною умовою здійснення педагогічного супроводу ігрової діяльності (рухливих ігор та ігрових вправ) дітей раннього віку.  Мета дослідження – висвітлення особливостей фахової підготовки майбутніх вихователів до педагогічного супроводу ігрової діяльності дітей раннього віку. Завдання: визначити критерії і показники рівня розвитку оцінки кваліфікаційної компетентності щодо здійснення педагогічного супроводу ігрових вправ; здійснити аналіз змістового та технологічного компонентів фахової підготовки студентів до педагогічного супроводу ігрової діяльності дітей раннього віку. З’ясовано, що студенти мають певні труднощі у здійсненні ігрової діяльності дітей раннього віку (ігрових вправ з розвитку рухів). Зроблені висновки про недостатню результативність фахової підготовки студентів до здійснення освітньої взаємодії з дітьми раннього віку у галузі фізичного виховання. Це обумовило необхідність удосконалення змісту робочої програми курсу «Здоров’язбережувальні технології в дошкільній освіті» для студентів 012 Дошкільна освіта. А також удосконалення змісту і методичного інструментарію проведення навчальних занять, які б відображали єдиний системний підхід до формування професійної компетентності майбутніх вихователів у галузі фізичного виховання дітей раннього віку.  Удосконалення змісту програми та навчальних занять, ретельне продумування системи завдань та їх якісне виконання створюють основу для повноцінного оволодіння змістовим компонентом навчальної дисципліни для подальшої професійної діяльності з дітьми раннього віку.   

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бєлєнька Г.В. Підготовка вихователів дітей дошкільного віку: вектор євроінтеграції. Педагогічна

освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка, 2021. № 35 (1), С.30-35. https://doi.org/10.28925/2311-

2021.354

Богініч О. Л. Шляхи вдосконалення системи підготовки фахівців дошкільної освіти. Педагогічна

наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. 2008. Вип. 1. URL:http://intellectinvest.org.

ua/pedagog_editions_emagazine_pedagogical_science_arhiv_pn_n1_2008_st_9/ (дата звернення

10.2023)

Гаращенко Л.В., Літіченко О.Д., Шинкар Т.Ю. Організація освітньої взаємодії з дітьми раннього

віку: актуальні проблеми практики. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка.

№ 38(2). С. 24-30. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.384

Корінна, Г. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності в умовах європейського освітнього простору. Проблеми підготовки сучасного вчителя, 2019. №16,

С. 284–291. https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163521

Курок О., Шовкопляс О. Особливості підготовки фахівців із фізичного виховання для дошкільних навчальних закладів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві.

Т. 1. С. 200–203. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2008_1_59 (дата звернення

10.2023)

Підготовка вихователя до розвитку особистості дитини в дошкільному віці : монографія /

Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Борисова З. Н. та ін. ; за заг. ред. І. І. Загарницької. — К. : Вид-во

НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. — 310 с.

Рогова Т. В. Професійна підготовка студентів у ВНЗ: її ознаки та якість. Педагогіка та психологія. 2017. Вип. 56. С. 294-301. htpp://orcid. org/0000-0002- 0747-0246

Чаговець А. Сучасна професійна підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Теоретичний аспект. Обрії. 2015. № 1. С. 99-102.

Юрчук О. І. Педагогічні умови підготовки майбутніх вихователів до здійснення рухового режиму в дошкільних навчальних закладах: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Рівненський держ.

гуманітарний ун-т. Рівне, 2019. 21 с.

Li, L. Developing a pedagogy of play: Toddlers’ conceptual learning in a PlayWorld. Early Years, 2022,

(3), 278-292.

REFERENCES:

Bielienka H. Pidhotovka vykhovateliv ditei doshkilnoho viku: vektor yevrointehratsii [Training

of educators of preschool children: a vector of European integration]. Pedahohichna osvita: Teoriia

i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 2021. № 35 (1),30–35. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.354

[in Ukrainian].

Bohinich O. L. Shliakhy vdoskonalennia systemy pidhotovky fakhivtsiv doshkilnoi osvity [Ways

to improve the system of training preschool education specialists]. Pedahohichna nauka: istoriia,

teoriia, praktyka, tendentsii rozvytku. 2008. Vyp. 1. URL:http://intellectinvest.org.ua/pedagog_editions_

emagazine_pedagogical_science_arhiv_pn_n1_2008_st_9/ [in Ukrainian].

Harashchenko L.V., Litichenko O.D., Shynkar T.Iu. Orhanizatsiia osvitnoi vzaiemodii z ditmy rannoho

viku: aktualni problemy praktyky [Organization of educational interaction with young children: actual

problems of practice]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika. 2022. № 38(2).

-30. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.384 [in Ukrainian].

Korinna, H. Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity do profesiinoi diialnosti v umovakh

yevropeiskoho osvitnoho prostoru [Preparation of future preschool education specialists for professional

activities in the conditions of the European educational space]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia,

№16, 284–291. https://doi.org/10.31499/2307-4914.16.2017.163521 [in Ukrainian].

Kurok O., Shovkoplias O. Osoblyvosti pidhotovky fakhivtsiv iz fizychnoho vykhovannia dlia

doshkilnykh navchalnykh zakladiv [Peculiarities of training specialists in physical education for preschool

educational institutions]. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorovia u suchasnomu suspilstvi. 2008.

T. 1. 200–203. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fvs_2008_1_59 [in Ukrainian].

Pidhotovka vykhovatelia do rozvytku osobystosti dytyny v doshkilnomu vitsi [Preparation

of the educator for the development of the child’s personality in preschool age]: monohrafiia / Bielienka H. V.,

Bohinich O. L., Borysova Z. N. ta in. ; za zah. red. I. I. Zaharnytskoi. 2009. 310. [in Ukrainian].

Rohova T. V. Profesiina pidhotovka studentiv u VNZ: yii oznaky ta yakist [Professional training

of students at universities: its features and quality]. Pedahohika ta psykholohiia. 2017.56. 294-301.

[in Ukrainian].

Chahovets A. Suchasna profesiina pidhotovka maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh

zakladiv [Modern professional training of future teachers of preschool educational institutions].

Teoretychnyi aspekt. Obrii. 2015. № 1. S. 99-102. [in Ukrainian].

Yurchuk O. I. Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do zdiisnennia rukhovoho

rezhymu v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Pedagogical conditions for the training of future teachers

for the implementation of the motor regime in preschool educational institutions]: avtoref. dys. ... kand.

ped. nauk: 13.00.04 / Rivnenskyi derzh. humanitarnyi un-t. Rivne, 2019. 21. [in Ukrainian].

Li, L. Developing a pedagogy of play: Toddlers’ conceptual learning in a PlayWorld. Early Years, 2022,

(3), 278-292. [in English]

Downloads


Переглядів анотації: 31

Опубліковано

2023-11-14

Як цитувати

Гаращенко, Л., Літіченко, О., & Шинкар, Т. (2023). Підготовка майбутніх вихователів до педагогічного супроводу ігрової діяльності дітей раннього віку. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (40 (2), 52–58. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.408

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ