ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАПРОСТОРУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Т. Пономаренко професор кафедри дошкільної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор https://orcid.org/0000-0002-6801-0403
  • О. Кузіна аспірантка кафедри дошкільної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0003-2139-9412

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.3512

Анотація

У статті визначено актуальність підготовки майбутніх педагогів до використання медіапрос- тору в освітньому процесі закладу дошкільної освіти. Уточнено сутність поняття «медіапрос- тір». Визначено зміст основного поняття дослідження «готовність педагогів до використання медіапростору в освітньому процесі закладу дошкільної освіти». На засадах аналізу навчальних планів і робочих програм навчальних дисциплін низки вітчизняних університетів вивчено стан формування досліджуваної готовності в умовах університетського педагогічного навчання. На основі аналізу освітньої діяльності педагогів вивчено особливості їхньої готовності до вико- ристання медіапростору в освітньому процесі закладів дошкільної освіти. Окреслено необхід- ність подальшого вдосконалення освітнього процесу з формування досліджуваної готовності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Грицай С.В. Зміст і структурні складові поняття «медіа-діяльність». Освіта регіону. 2012. № 1. URL: http://www. social-science.com.ua (дата звернення: 20.02.2021).

Запорожець Т.М. Медійний простір як середовище зародження інфолюдини. URL: http://ippo. org.ua/ index.php?option=com_content&task=view&id=2180&temid=41 (дата звернення: 20.02.2021).

Карпова Л.Г. Суть поняття «середовище». Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. 2011. Вип. 16. С. 109–117. URL: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/ pfto/2011_16/files/P1611_17.pdf (дата звернення: 20.02.2021).

Кузьмин А.М. Категория «медиасреда» и ее содержание на современном этапе развития об- щества. Медиаскоп: эл. науч. журн. 2011. № 1. URL: http://mediascope.ru/node/765 (дата звернення: 20.02.2021).

Петрунько О.В. Діти і медіа: соціалізація в агресивному медіасередовищі: моногр. 2-ге вид. Ніжин: Аспект-Поліграф, 2011. 480 с.

Kellner D., Share J. Critical Media Literacy, Democracy, and the Reconstruction of Education. D. Macedo,

S.R. Steinberg eds. Media Literacy. New York: Peter Lang Publishing. 2007. P. 3–23.

Masterman L. A Rational for Media Education. Kubey R. eds. Media Literacy in the Information Age.

New Brunswick (USA) and London (UK). Transaction Publishers. 1997. P. 41–49.

Palamar S., Vaskivska H., Nazarenko L., Nezhyva L., Korniienko I., Terekhov S. Psychocultural Training of Senior Pupils to Adequely Perceive the Media Space Challenges. Wiadomości Lekarskie. Vol. LXXIII, ISSUE 11, November 2020. P. 2515–2523.

Stults, Robert. Media Space, After 20 Years. Computer Supported Cooperative Work. Woodstock, 2009. P. 233–259

REFERENCES

Hrytsai, S. V. (2012). Zmist i strukturni skladovi poniattia “media-diialnist” [The Content and the Structural Components of the Concept of “Media Activity”]. Osvita rehionu, № 1 [in Ukrainian]. http://www. social-science.com.ua

Zaporozhets, T. M. Mediinyi prostir yak seredovyshche zarodzhennia infoliudyny [Media Sspace as an Environment for the Origin of the Info Human] [in Ukrainian]. http://ippo.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=2180&temid=41

Karpova, L. H. (2011). Sut poniattia “seredovyshche” [The Essence of the Concept of “environment”]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkoli, Vyp. 16, pp. 109–117 [in Ukrainian].

http://www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/pfto/2011_16/files/P1611_17.pdf

Kuzmin, A. M. (2011). Kategoriyia “mediasreda” i yeio soderzhanie na sovremennom etape razvitiia obshchestva [The Category of “media environment” and Its Content at the Present Stage of Development of Society]. Mediaskop: el. nauch. zhurn., № 1 [in Russian].

http://mediascope.ru/node/765

Petrunko, O. V. (2011). Dity i media: sotsializatsiia v ahresyvnomu mediaseredovyshchi [Children and Media: socialization in an aggressive media environment]. Monohrafiia, 2-he vyd., Nizhyn: Aspekt- Polihraf, 480 [in Ukrainian].

Kellner, D., Share, J. (2007). Critical Media Literacy, Democracy, and the Reconstruction of Education.

D. Macedo, S. R. Steinberg (eds.) Media Literacy, New York: Peter Lang Publishing, pp. 3–23 [in English].

Masterman, L. (1997). Rational for Media Education. Kubey R. (eds.), Media Literacy in the Information Age, New Brunswick (USA) and London (UK). Transaction Publishers, pp. 41–49 [in English].

Palamar S., Vaskivska H., Nazarenko L., Nezhyva L., Korniienko I., Terekhov S. (2020). Psychocultural Training of Senior Pupils to Adequely Perceive the Media Space Challenges. Wiadomości Lekarskie, Vol. LXXIII, ISSUE 11, November 2020, pp. 2515–2523 [in English].

Stults, Robert (2009). Media Space, After 20 Years. Computer Supported Cooperative Work. Woodstock, pp. 233–259 [in English].

Downloads


Переглядів анотації: 155

Опубліковано

2021-06-10 — Оновлено 2021-06-10

Версії

Як цитувати

Пономаренко, Т., & Кузіна, О. (2021). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАПРОСТОРУ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (35 (1), 89–93. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2021.3512

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ