Діалогічні технології як складова практико зорієнтованої підготовки майбутніх педагогів

Автор(и)

  • Н. Голота кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології, Педагогічний інститут, Київський університет імені Бориса Грінченка Бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 Київ https://orcid.org/0000-0003-3748-753X

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.377

Анотація

У статті здійснено аналіз особливостей застосування діалогових технологій в освітньому процесі закладу вищої освіти як невід’ємної складової особистісного та професійного розвитку майбутніх педагогів. Розглядаються види діалогових технологій, обґрунтовуються взаємозв’язок
таких видів діалогу, як діалог суб’єктів та діалог сфер професійної діяльності в контексті підготовки педагога. Виокремлюються такі етапи розвитку діалогічної взаємодії у роботі з майбутніми вихователями закладів дошкільної освіти та вчителями початкових класів, як: мотиваційний, емоційно-ціннісний, когнітивно-гностичний, діяльнісний.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Бех І.Д. Особистість на шляху до духовних цінностей: монографія. Київ, Чернівці : «Букрек».

320 с.

Боришевський М.Й. Духовні цінності в становленні особистості громадянина. Педагогіка

i психологія. 1997. № 1. С. 144-150.

Васьківська Г.О., Паламар С.П., Порядченко Л.А. Психолінгвістичні аспекти формування культури діалогічного спілкування. Psycholinguistics. 2019. № 26(2). С. 11–26.

Глазкова І.Я. Підготовка майбутнього вчителя до організації навчального діалогу в професійній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04. Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. Х. 2004. 20 с.

Гойдош Н. Діалогові технології навчання у системі професійної підготовки майбутніх учителів

іноземних мов. Гуманітар. вісн. держ. вищ. навч. закл. «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» : Педагогіка. Психологія. Філософія. 2012. Вип. 26.

С. 70–75.

Голота Н. М., Карнаухова А. В. Формування готовності майбутніх педагогів до організації

партнерської взаємодії між учасниками освітнього процесу. Неперервна професійна освіта: теорія

і практика. 2020. (2 (63)). с. 35-41.

Денисенко В.В. Соціальний аспект підготовки майбутніх учителів початкових класів.

Соціальна робота в Україні і за рубежем: психолого-педагогічні, правові, соціологічні, медичні аспекти : зб. наук. ст. Ужгород — Херсон : Мистецька лінія. 2002. С.103-107.

Іванюк Г.І. Аксіологічний концепт нової освітньої стратегії підготовки педагогів. Освітологічний

дискурс. 2018. № 3-4 (22-23). ІSSN Online: 2312-5829

Ліннік О.О. Рівні діалогічної взаємодії в освітньому середовищі ВНЗ. Науковий вісник

Ужгородського національного університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2012. Вип. 25.

С. 119-122.

Мешко Г., Мешко О. Професійні цінності майбутніх учителів у координатах сталого розвитку суспільства. Ціннісні орієнтири в сучасному світі: теоретичний аналіз та практичний досвід:

збірник тез ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 18-19 червня 2020 року, м. Тернопіль.

ТНПУ ім. В. Гнатюка. Тернопіль: Вектор, 2020. С. 97-99

Піроженко Т. Ціннісні орієнтації дітей старшого дошкільного віку в сьогоденних реаліях життя. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С.Костюка

НАПН України. 2014. Вип. 4 (1). С. 172−186

Тамаркіна О. Л. Застосування діалогових технологій в навчальному процесі. Проблеми лінгвістики й методики викладання мов у контексті входження України в Європейський простір : збірник

матеріалів Всеукраїнської інтернет-конференції. Умань : УНУС, 2016. С. 97-99.

Хоружа, Л. Л. Аксіологічні орієнтири професійної підготовки педагога (наукові ідеї доктора педагогічних наук, професора, академіка НАПН України О.Я. Савченко). Педагогічна освіта: Теорія

і практика. Психологія. Педагогіка. 2018. № 28, С. 12-15.

REFERENCES

Bekh I.D. (2018). Osobystist na shliakhu do dukhovnykh tsinnostei: monohrafiia. [Personality

on the way to spiritual values: a monograph].Kyiv, Chernivtsi : «Bukrek». 320 s. [in Ukrainian]

Boryshevskyi M.I. (1997). Dukhovni tsinnosti v stanovlenni osobystosti hromadianyna. [Spiritual

values in the formation of the individual citizen]. Pedahohika i psykholohiia. № 1. S. 144-150. [in Ukrainian]

Vaskivska H., Palamar S., Poriadchenko L. (2019). Psycholinguistic Aspects of Formation of Culture

of Dialogical Communication. Psycholinguistics. № 26(2). P. 11–26. [in English]

Hlazkova I.Ia. (2004). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do orhanizatsii navchalnoho dialohu

v profesiinii diialnosti [Preparation of the future teacher for the organization of educational dialogue

in professional activity]: Avtoref. dys... kand. ped. nauk: 13.00.04. Khark. derzh. ped. un-t im. H.S.Skovorody.

Kh. 20 s. [in Ukrainian]

Hoidosh N. (2012). Dialohovi tekhnolohii navchannia u systemi profesiinoi pidhotovky maibutnikh

uchyteliv inozemnykh mov. [Dialogue learning technologies in the system of professional training of future

teachers of foreign languages]. Humanitar. visn. derzh. vyshch. navch. zakl. «Pereiaslav-Khmelnytskyi

derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody» : Pedahohika. Psykholohiia. Filosofiia.

Vyp. 26. S. 70–75. [in Ukrainian]

Holota N. M., Karnaukhova A. V. (2020). Formuvannia hotovnosti maibutnikh pedahohiv

do orhanizatsii partnerskoi vzaiemodii mizh uchasnykamy osvitnoho protsesu. [Formation of readiness

of future teachers to organize partnerships between participants in the educational process]. Neperervna

profesiina osvita: teoriia i praktyka. (2 (63)). s. 35-41. [in Ukrainian]

Denysenko V.V. (2002). Sotsialnyi aspekt pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv.

[The social aspect of training future primary school teachers].Sotsialna robota v Ukraini i za rubezhem:

psykholoho-pedahohichni, pravovi, sotsiolohichni, medychni aspekty : zb. nauk. st. Uzhhorod — Kherson :

Mystetska liniia. S.103-107. [in Ukrainian]

Ivaniuk H.I. (2018). Aksiolohichnyi kontsept novoi osvitnoi stratehii pidhotovky pedahohiv.

[Axiological concept of a new educational strategy for teacher training].Osvitolohichnyi dyskurs. № 3-4 (22-

. [in Ukrainian]

Linnik O.O. (2012). Rivni dialohichnoi vzaiemodii v osvitnomu seredovyshchi VNZ. [Levels

of dialogic interaction in the educational environment of the university]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho

natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota. Vyp. 25. S. 119-122. [in Ukrainian]

Meshko H., Meshko O. (2020). Profesiini tsinnosti maibutnikh uchyteliv u koordynatakh staloho

rozvytku suspilstva. [Professional values of future teachers in the coordinates of sustainable development

of society]. Tsinnisni oriientyry v suchasnomu sviti: teoretychnyi analiz ta praktychnyi dosvid: zbirnyk

tez II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 18-19 chervnia 2020 roku, m. Ternopil. TNPU

im. V. Hnatiuka. Ternopil: Vektor, S. 97-99. [in Ukrainian]

Pirozhenko, T. (2014). Tsinnisni oriientatsii ditei starshoho doshkilnoho viku v sohodennykh realiiakh

zhyttia [Value orientationsof older preschool children in today’s realities of life]. Collection of scientific

works of Kostyuk Institute of Psychology of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine

of Ukraine. Series: Actual problems of psychology, 4 (1), 172−186. [in Ukrainian]

Tamarkina O. L. (2016) Zastosuvannia dialohovykh tekhnolohii v navchalnomu protsesi. [Application

of dialogue technologies in the educational process].Problemy linhvistyky y metodyky vykladannia mov

u konteksti vkhodzhennia Ukrainy v Yevropeiskyi prostir : zbirnyk materialiv Vseukrainskoi internetkonferentsii. Uman : UNUS, S. 97-99. [in Ukrainian]

Khoruzha, L. L. (2018) Aksiolohichni oriientyry profesiinoi pidhotovky pedahoha (naukovi idei

doktora pedahohichnykh nauk, profesora, akademika NAPN Ukrainy O.Ia. Savchenko). [Axiological

guidelines for teacher training (scientific ideas of Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Academician

of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine O.Ya. Savchenko)]. Pedahohichna osvita: Teoriia

i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika. № 28, S. 12-15. [in Ukrainian]

Downloads


Переглядів анотації: 318

Опубліковано

2022-08-19

Як цитувати

Голота, Н. (2022). Діалогічні технології як складова практико зорієнтованої підготовки майбутніх педагогів. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (37 (1), 47–53. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.377

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають