Зміст і структура підготовки майбутніх вихователів до формування комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку

Автор(и)

  • Н. Голота кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-3748-753X
  • А. Карнаухова кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, бульвар І. Шамо, 18/2, 02094 м. Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-6476-8084

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.419

Анотація

У статті обґрунтовано сутність, особливості структури та змісту підготовки майбутніх вихователів до формування комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку. Вирішенню цієї проблеми сприяє освітній компонент «Технології розвитку мовлення дитини та ознайомлення з літературою», що включає такі змістові модулі: «Інноваційні технології в дошкільній освіті», «Технологічний підхід до розвитку мовлення дітей раннього й дошкільного віку», «Ігрові та інтерактивні технології в мовленнєвій і літературній діяльностях», «Технологічний підхід в ознайомленні дітей дошкільного віку з художньою літературою» та «Технологія рефлексійного підходу до взаємодії з художнім текстом». Освітній компонент спрямований на формування у студентів загальних та фахових компетентностей. У статті подано результати міні-опитування студентів за результатами вивчення кожного модуля; проведено діагностичний зріз сформованості комунікативної компетентності студентів, що обумовило необхідність розробки критеріїв, рівнів та їх показників. Висвітлено інтерактивні технології роботи зі студентами; створення необхідних умов для формування комунікативної компетентності; ефективне використання сучасних форм освітньої взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Гавриш Н. В. Художнє слово і дитяче мовлення. Київ, 2005. 128 с.

Державний стандарт дошкільної освіти. 2021. https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini

Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. В. О. Огнев’юк. Авт.кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вертугіна, К. І. Волинець та ін. К. : Київ.ун-т ім.Б. Грінченка, 2020. 440 с.

Кондратець І. В. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти до пcихолого-педагогічного супроводу розвитку дітей раннього віку. Науковий вісник Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка. Педагогічні науки (15). 2022. С. 119-128.

Крутій К. Л. Теорія і практика формування граматично правильного мовлення в дітей дошкільного віку (на матеріалі морфології і словотворення) : дис... д-ра пед. наук: 13.00.02. Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. К., 2005.

Луценко І. О. Підготовка майбутніх вихователів до формування комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку : монографія. К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2012. 392 с.

Луценко І. О. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів до організації комунікативно-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: 13.00.08. Київ, 2013. 40 с.

Методичні рекомендації до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» / наук. ред. Г. В. Бєлєнька, О. А. Половіна, І. В. Кондратець; авт.кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, В. М. Вертугіна, К. І. Волинець та ін. К.: ТОВ «АКМЕ ГРУП», 2021. 568 с.

Освітнє середовище закладу дошкільної освіти: технології проєктування : навч.-метод. посібник / О. Д. Рейпольська, І. М. Гудим, Л. І. Зайцева, І. В. Луценко, В. О. Луценко, Г. Г. Цвєткова; за ред. О. Д. Рейпольської. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2021. 222 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/729031

Робоча програма навчальної дисципліни «Технології розвитку мовлення дитини та ознайомлення з літературою». URL: https://fpo.kubg.edu.ua/images/29.pdf.

REFERENCES:

Havrysh N. V. (2005) Khudozhnie slovo i dytiache movlennia. [Artistic word and children's speech] Kyiv, 128 s.

Derzhavnyi standart doshkilnoi osvity (2021). [State standard of preschool education]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponent-doshkilnoyi-osviti-v-ukrayini.

Dytyna: Osvitnia prohrama dlia ditei vid dvokh do semy rokiv (2020). [Child: Educational program for children from two to seven years old]. / nauk. ker. V. O. Ohneviuk. Avt.kol.: H. V. Bielienka, O. L. Bohinich, V. M. Vertuhina, K. I. Volynets ta in. K. : Kyiv.un-t im. B. Grinchenka. 440 s. [in Ukrainian].

Krutii K. L. (2005) Teoriia i praktyka formuvannia hramatychno pravylnoho movlennia v ditei doshkilnoho viku (na materiali morfolohii i slovotvorennia) [Theory and practice of forming grammatically correct speech in preschool children (on the material of morphology and word formation)]: dys...d-ra ped. Nauk : 13.00.02. Natsionalnyi pedahohichnyi un-t im. M. P. Drahomanova. [in Ukrainian].

Kondratets I. V. (2022) Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity do pcykholoho-pedahohichnoho suprovodu rozvytku ditei rannoho viku [Training of future specialists in preschool education for psychological and pedagogical support of the development of young children.] Naukovyi visnyk Kremenetskoi oblasnoi humanitarno-pedahohichnoi akademii im. Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky (15). S. 119-128. [in Ukrainian].

Lutsenko I. O. (2012) Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv do formuvannia komunikatyvno-movlennievoi diialnosti ditei doshkilnoho viku : monohrafiia [Preparation of future educators for the formation of communicative and speech activities of preschool children: monograph]. K. : Vyd-vo NPU im. M.P. Drahomanova. 392 s. [in Ukrainian].

Lutsenko I. O. (2013) Teoretyko-metodychni zasady pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do orhanizatsii komunikatyvno-movlennievoi diialnosti ditei starshoho doshkilnoho viku [Theoretical and methodological principles of training future educators for the organization of communicative and speech activities of older preschool children]: avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia d-ra ped. nauk: 13.00.08. Kyiv, 40 s. [in Ukrainian].

Metodychni rekomendatsii do osvitnoi prohramy dlia ditei vid 2 do 7 rokiv «Dytyna» (2021) [Methodological recommendations for the educational program for children from 2 to 7 years old «Child»]/ nauk. red. H. V. Bielienka, O. A. Polovina, I. V. Kondratets; avt.kol.: H. V. Bielienka, O. L. Bohinich, V. M. Vertuhina, K. I. Volynets ta in. K.: TOV «AKME HRUP». 568 s. [in Ukrainian].

Osvitnie seredovyshche zakladu doshkilnoi osvity: tekhnolohii proiektuvannia : navch.-metod. posibnyk (2021) [Educational environment of preschool education institution: design technologies: teaching method. manual] / O. D. Reipolska, I. M. Hudym, L. I. Zaitseva, I. V. Lutsenko, V. O. Lutsenko, H. H. Tsvietkova; za red. O. D. Reipolskoi. Kropyvnytskyi: Imeks-LTD. 222 s. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/729031. [in Ukrainian].

Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny «Tekhnolohii rozvytku movlennia dytyny ta oznaiomlennia z literaturoiu» [Working program of the educational discipline «Technologies of child speech development and familiarization with literature»] Available at: https://fpo.kubg.edu.ua/images/29.pdf. [in Ukrainian].

Downloads


Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2024-05-18

Як цитувати

Голота, Н., & Карнаухова , А. (2024). Зміст і структура підготовки майбутніх вихователів до формування комунікативної компетентності у дітей дошкільного віку. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (41(1), 65–70. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.419

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають