Особливості підготовки вихователів до формування просторових орієнтувань дітей раннього віку.
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.409Анотація
У статті розглядається сутність поняття «просторові орієнтування» і його компоненти; особливості формування просторових орієнтувань у дітей раннього віку. Проаналізовано результати досліджень щодо підготовки вихователів до формування елементарних математичних уявлень дітей раннього та дошкільного віку в освітньому процесі закладу дошкільної освіти. Відзначено, що сучасна система дошкільної освіти потребує висококваліфікованого вихователя, здатного ефективно формувати просторові орієнтування дітей раннього віку в освітньому процесі закладу дошкільної освіти, враховуючи надзвичайну важливість просторових уявлень для розвитку дитини. Визначено підґрунтя теоретико-світоглядних засад фахової підготовки майбутнього педагога до формування просторових уявлень дітей раннього та дошкільного віку, окреслено зміст підготовки вихователя до формування просторових орієнтувань дітей раннього віку, що передбачає засвоєння студентами характеристик категорії «простір», знання психофізіологічних характеристик розвитку дітей раннього віку; засвоєння психологічних особливостей формування просторових орієнтувань дітьми раннього віку; оволодіння психологічним, педагогічним і методичним інструментарієм формування просторових орієнтувань дітей раннього віку у різних видах діяльності.
Завантаження
Посилання
Бєлєнька Г.В. Вихователь дітей дошкільного віку: становлення фахівця в умовах навчання : [монографія]. К. : Світич, 2006. 304 с
Виховання дітей раннього віку в закладах дошкільної освіти різних типів: монографія /
С. А. Васильєва, Н. В. Гавриш, В. В. Рагозіна. за наук. ред. Н. В. Гавриш. Кропивницький : ІМЕКС.
ЛТД, 2021. 226 с.
Гавриш І. B. Теоретико-методологічні основи формування готовності майбутніх учителів до інноваційної професійної діяльності : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04. Xарків, 2006. 579 с.
Гавриш Н. В. Освіта і виховання дітей раннього віку — пріоритетний напрям освітньої політики.
Вісник НАПН України, 2021, 3(2). С. 1-6. https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-1-9.
Голота Н. М. (2017) Особливості фахової підготовки вихователів до формування просторово–
часових уявлень дітей дошкільного віку. Педагогічний процес: теорія і практика (4(59)). С. 52-57.
Грама Н. Г. Сенсорний розвиток дітей раннього віку: теорія і практика: [Монографія]. Одеса,
239 с.
Освітня діяльність у групах раннього віку : навч.- метод. посіб. / Оксана Леонідівна Дурманенко.
Луцьк : ФОП Мажула Ю. М., 2022. 188 с.
Підготовка майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти: стратегії реформування : колективна монографія / за ред. В. М. Чайки, О. І. Янкович. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2019. 232 с.
Стандарт вищої освіти України: перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 01 — «Освіта/
Педагогіка», спеціальність 012 — «Дошкільна освіта». Міністерство освіти і науки України, Київ,
20 с.
Становлення внутрішньої картини світу дошкільника : монографія / за ред. Т. О. Піроженко.
Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. 236 с.
REFERENCES
Bielienka H. V. (2006) Vykhovatel ditei doshkilnoho viku: stanovlennia fakhivtsia v umovakh navchannia :
[monohrafiia]. [Educator of preschool children: becoming a specialist in learning conditions: [monograph]]
K. : Svityc. 304 s. [in Ukrainian]
Vykhovannia ditei rannoho viku v zakladakh doshkilnoi osvity riznykh typiv: monohrafiia / [Education
of young children in preschool education institutions of various types: monograph]. S. A. Vasylieva,
N. V. Havrysh, V. V. Rahozina. za nauk. red. N. V. Havrysh. Kropyvnytskyi : IMEKS. LTD, 2021. 226 s.
[in Ukrainian]
Havrysh I. B. (2006) Teoretyko-metodolohichni osnovy formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv
do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti : [Theoretical and methodological bases of formation of readiness
of future teachers for innovative professional activity] : dys. ... d-ra ped. nauk : 13.00.04. Нarkiv, 579 s.
[in Ukrainian]
Havrysh N. V. (2021) Osvita i vykhovannia ditei rannoho viku — priorytetnyi napriam osvitnoi
polityky. [Education and upbringing of young children is a priority area of educational policy]. Visnyk NAPN
Ukrainy, 3(2). S. 1-6. https://doi.org/10.37472/2707-305X-2021-3-2-1-9. [in Ukrainian]
Holota N. M. (2017) Osoblyvosti fakhovoi pidhotovky vykhovateliv do formuvannia prostorovo–
chasovykh uiavlen ditei doshkilnoho viku. [Peculiarities of professional training of educators for the formation
of spatial and temporal concepts of preschool children]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka (4(59)).
S. 52-57. [in Ukrainian]
Hrama N. H. (2018) Sensornyi rozvytok ditei rannoho viku: teoriia i praktyka: [Monohrafiia]. [Sensory
development of young children: theory and practice: [Monograph]. Odesa. 239 s. [in Ukrainian]
Osvitnia diialnist u hrupakh rannoho viku. [Educational activity in early age groups] : navch.-metod.
posib. / Oksana Leonidivna Durmanenko. Lutsk : FOP Mazhula Yu. M., 2022. 188 s. [in Ukrainian]
Pidhotovka maibutnikh fakhivtsiv pochatkovoi ta doshkilnoi osvity: stratehii reformuvannia :
kolektyvna monohrafiia [Training of future specialists in primary and preschool education: reform strategies:
collective monograph ] / za red. V. M. Chaiky, O. I. Yankovych. Ternopil : Osadtsa Yu. V., 2019. 232 s.
[in Ukrainian]
Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 01 — «Osvita/Pedahohika»,
spetsialnist 012 — «Doshkilna osvita». [Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor) level, field
of knowledge 01 — «Education/Pedagogy», specialty 012 — «Preschool education»]. Ministerstvo osvity
i nauky Ukrainy, Kyiv, 2019. 20 s. [in Ukrainian]
Stanovlennia vnutrishnoi kartyny svitu doshkilnyka : monohrafiia. [Formation of the inner picture
of the preschooler’s world: a monograph]. / za red. T. O. Pirozhenko. Kirovohrad : Imeks-LTD, 2012. 236 s.
[in Ukrainian]