Моніторинг освітніх потреб корпорації як ключовий інструмент організації корпоративного навчання та розвитку персоналу

Автор(и)

  • М. Братко професорка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, докторка педагогічних наук, професорка https://orcid.org/0000-0001-7162-2841

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.432

Анотація

Стаття присвячена дослідженню моніторингу освітніх потреб корпорації як стратегічного
інструменту корпоративного навчання та розвитку персоналу. У сучасному бізнес-середовищі
технологічні зміни та глобальні виклики вимагають безперервного оновлення компетенцій пра-
цівників. Автор підкреслює, що традиційні освітні програми часто не встигають за динамікою
ринку, що робить корпоративне навчання ключовим фактором конкурентоспроможності ор-
ганізацій. Моніторинг освітніх потреб розглядається як системний процес, який включає ана-
ліз знань і навичок персоналу, визначення прогалин у компетенціях та прогнозування майбутніх
запитів на навчання. Запропоновано модель моніторингу, що охоплює три рівні: організаційний,
операційний та індивідуальний. Розглянуто роль сучасних підходів до аналізу освітніх потреб,
зокрема використання аналітичних даних та оцінки компетенцій персоналу для формування
ефективних навчальних програм. Дослідження доводить, що ефективний моніторинг освітніх
потреб сприяє підвищенню продуктивності працівників, адаптації до змін бізнес-середовища
та формуванню культури безперервного навчання, що є критично важливим для довготривало-
го успіху компаній. Окрему увагу приділено впровадженню адаптивних навчальних стратегій, що
забезпечують відповідність корпоративного навчання реальним викликам бізнесу. Також проа-
налізовано роль керівництва компанії у створенні ефективної системи управління знаннями. Ви-
сновки дослідження можуть бути корисними для HR-фахівців, освітніх менеджерів і керівників, які
прагнуть вдосконалити процеси навчання в корпораціях (організаціях).

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Баніт О. Корпоративне навчання як інноваційна технологія у системі внутрішньо-фірмової під-

готовки персоналу. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. 2014. № 1. С. 94–98.

Братко М. Талант-менеджмент як інноваційна стратегія корпоративного навчання і розвитку

персоналу освітньої організації. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2024.

№ 41(1). С. 6–12. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.411

Господарський кодекс України. Документ Верховної Ради України від 16 січня 2003 року

№ 436-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18–22. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/

show/436-15

Литовченко І. М. Корпоративна освіта у Сполучених Штатах Америки: теорія і практика : моно-

графія. Київ : Центр навчальної літератури. 2017. 399 с.

Хімченко А. М. Щодо сутності поняття «корпорація» та її класифікації як економічної категорії.

Наукові записки Національного університету «Острозька академія» серія «Економіка». 2013. № 24.

С. 80–85. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія».

Ackoff, R. L., & Ackoff, R. L. A. (1999). Re-Сreating the Corporation: A Design of Organizations

for the 21st Century. Oxford University Press. 336 p.

Ben-Hur, S., Jaworski, B., & Gray, D. (2015). Aligning corporate learning with strategy. MIT Sloan

Management Review, 57(1), 53.

Bersin, J. (2021). The Complete Guide to Corporate Learning: Trends, Practices, and Innovations. https://

joshbersin.com/ex-definitive-guide-2021/

Bersin, J. (2022). A New Strategy For Corporate Learning: Growth In The Flow Of Work. URL: https://

joshbersin. com/2022/08/a-new-strategyfor-corporate-learning-growth-in-the-flow-of-work.

Bottomley, S. (2016). The Constitutional Corporation: Rethinking Corporate Governance. Routledge.

p. https://doi.org/10.4324/9781315614984

Q. Chen, Y., Xu, Y., & Zhai, Q. (2019). The Knowledge Management Functions of Corporate University

and Their Evolution: Case studies of two Chinese corporate universities. Journal of Knowledge Management,

(10). https://doi.org/10.1108/JKM-04-2018-0228

Coll, J. (2011). Corporate Higher Education: Models And Examples. Journal of Business & Economics

Research (JBER), 1(5), 15–21. https://doi.org/10.19030/jber.v1i5.3007

Coulson‐Thomas, C. (2000). Developing a corporate learning strategy. Industrial and commercial

Training, 32(3), 84-88. https://doi.org/10.1108/00197850010381232

Harashchenko, L., Komarovska, O., Маtviienko, O., Ovsiienko, L., Shcholokova, O., Pet’ko, L., & Sokolova,

O. (2019). Models of corporate education in the United States of America. Journal of Entrepreneurship

Education, 22(3). URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25713

Kondrat, S. (2025). Top 10 learning & development (L&D) trends in 2025. Educate-Me. https://www.

educate-me.co/blog/learning-and-development-trends

McGehee, W., & Thayer, P. W. (1961). Training in Business and Industry.

McNay, I. (1995). From the Collegial Academy to Corporate Enterprise. The Changing University, 105–115.

Nesterenko, S., & Dynnyk, Y. (2023). Business education in the system of professional development

of corporation managers. Economics. Finances. Law. https://doi.org/10.37634/efp.2023.9.14

Noe, R. A. (2020). Employee Training and Development.. McGraw-Hill. 610 р.

Peng, W., & Litteljohn, D. (2001). Organisational Communication and Strategy Implementation —

A primary inquiry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(7), 360–363. https://

doi.org/10.1108/EUM0000000006005

Raj, J., Muniapan, B., & Indiran, L. (2024). Assessing the Effectiveness of Training Needs Analysis (TNA)

in MSME Manufacturing Sectors: A Business and Workforce Development Perspective. Global Journal

of Business Social Sciences Review (GATR GJBSSR), 12(4). https://doi.org/10.35609/gjbssr.2024.12.4(3)

Scarso, E. (2017). Corporate Universities as Knowledge Management Tools. VINE Journal of Information

and Knowledge Management Systems, 47(4), 538–554. https://doi.org/10.1108/VJIKMS-12-2016-0074

Şengür, E. D., & Acar, A. B. (2014). Moving from Corporate Training to Corporate Education: A Case

Study in Accountancy from Turkey. In Adult and Continuing Education: Concepts, Methodologies, Tools,

and Applications (pp. 1457–1474). IGI Global Scientific Publishing. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-

-8.ch002

Singh, V., Verma, S., & Chaurasia, S. S. (2020). Mapping the Themes and Intellectual Structure

of Corporate University: Co-citation and cluster analyses. Scientometrics, 122(3), 1275–1302. https://doi.

org/10.1007/s11192-019-03328-0

Teixeira, A. A., Jabbour, C. J. C., & Jabbour, A. B. L. d. S. (2012). Relationship between Green

Management and Environmental Training in Companies Located in Brazil: A theoretical framework and

case studies. International Journal of Production Economics, 140(1), 318–329. https://doi.org/10.1016/j.

ijpe.2012.01.009

Watcharadamrongkun, S., Puengrung, S., & Winit-Watjana, W. (2024). Development of New Training

Programmes for Thai Community Pharmacists Using the Theory of Training Needs Analysis. Pharmacy

Education, 24(1), 290–303. https://doi.org/10.46542/pe.2024.241.290303

REFERENCES

Banit, O. (2014). Korporatyvne navchannia yak innovatsiina tekhnolohiia u systemi vnutrishniofirmovoi

pidhotovky personalu [Corporate Training as an Innovative Technology in the In-House

Employee Training System]. Pedahohichni innovatsii: idei, realii, perspektyvy, (1), 94–98 [in Ukrainian].

Bratko, M. (2024). Talant-menedzhment yak innovatsiina stratehiia korporatyvnoho navchannia

i rozvytku personalu osvitnioi orhanizatsii [Talent-management as an innovative strategy for corporate

training and staff development of an educational organization]. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka.

Psykholohiia. Pedahohika / Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, 41(1), 6–12

[in Ukrainian]. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.411

Verkhovna Rada Ukrainy. (2003). Hospodarskyi kodeks Ukrainy vid 16 sichnia 2003 roku № 436-IV

[The Commercial Code of Ukraine dated January 16, 2003, No. 436-IV]. Vidomosti Verkhovnoi Rady

Ukrainy, (18–22) [in Ukrainian].

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15

Lytovchenko, I. M. (2017). Korporatyvna osvita u Spoluchenykh Shtatakh Ameryky: teoriia i praktyka

[Corporate Education in the United States of America: Theory and Practice]. 399 p. [in Ukrainian].

Khimchenko, A. M. (2013). Shchodo sutnosti poniattia «korporatsiia» ta yii klasyfikatsii yak

ekonomichnoi katehorii [On the Essence of the Concept of «Corporation» and Its Classification

as an Economic Category]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia».

Seriia «Ekonomika», (24), 80–85. Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka

akademiia» [in Ukrainian].

Ackoff, R. L., & Ackoff, R. L. A. (1999). Re-Creating the Corporation: A Design of Organizations

for the 21st Century. Oxford University Press. 336 p. [in English].

Ben-Hur, S., Jaworski, B., & Gray, D. (2015). Aligning Corporate Learning with Strategy. MIT Sloan

Management Review, 57(1), 53 [in English].

Bersin, J. (2021). The Complete Guide to Corporate Learning: Trends, Practices, and Innovations

[in English].

https://joshbersin.com/ex-definitive-guide-2021/

Bersin, J. (2022). A New Strategy For Corporate Learning: Growth in the Flow of Work [in English].

https://joshbersin. com/2022/08/a-new-strategyfor-corporate-learning-growth-in-the-flow-of-work

Bottomley, S. (2016). The Constitutional Corporation: Rethinking Corporate Governance. Routledge.

p. [in English]. https://doi.org/10.4324/9781315614984

Chen, Y., Xu, Y., & Zhai, Q. (2019). The Knowledge Management Functions of Corporate University

and Their Evolution: Case studies of two Chinese corporate universities. Journal of Knowledge

Management, 23(10), 2086–2112 [in English].

https://doi.org/10.1108/JKM-04-2018-0228

Coll, J. (2011). Corporate Higher Education: Models And Examples. Journal of Business & Economics

Research (JBER), 1(5), 15–21 [in English]. https://doi.org/10.19030/jber.v1i5.3007

Coulson‐Thomas, C. (2000). Developing a Corporate Learning Strategy. Industrial and commercial

Training, 32(3), 84–88 [in English].

https://doi.org/10.1108/00197850010381232

Harashchenko, L., Komarovska, O., Маtviienko, O., Ovsiienko, L., Shcholokova, O., Pet’ko, L., & Sokolova,

O. (2019). Models of Corporate Education in the United States of America. Journal of Entrepreneurship

Education, 22(3) [in English]. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25713

Kondrat, S. (2025). Top 10 Learning & Development (L&D) Trends in 2025. Educate-Me [in English].

https://www.educate-me.co/blog/learning-and-development-trends

McGehee, W., & Thayer, P. W. (1961). Training in Business and Industry. [in English].

McNay, I. (1995). From the collegial academy to corporate enterprise. The changing university, 105–115

[in English].

Nesterenko, S., & Dynnyk, Y. (2023). Business Education in the System of Professional Development

of Corporation Mmanagers. Economics. Finances. Law [in English].

https://doi.org/10.37634/efp.2023.9.14

Noe, R. A. (2020). Employee Training and Development. McGraw-Hill. 610 р. [in English].

Peng, W., & Litteljohn, D. (2001). Organisational Communication and Strategy Implementation —

A primary inquiry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(7), 360–363

[in English]. https://doi.org/10.1108/EUM0000000006005

Raj, J., Muniapan, B., & Indiran, L. (2024). Assessing the Effectiveness of Training Needs Analysis

(TNA) in MSME Manufacturing Sectors: A Business and Workforce Development Perspective. Global

Journal of Business Social Sciences Review (GATR-GJBSSR), 12(4) [in English]. https://doi.org/10.35609/

gjbssr.2024.12.4(3)

Scarso, E. (2017). Corporate Universities as Knowledge Management Tools. VINE Journal of Information

and Knowledge Management Systems, 47(4), 538–554 [in English].

https://doi.org/10.1108/VJIKMS-12-2016-0074

Şengür, E. D., & Acar, A. B. (2014). Moving from Corporate Training to Corporate Education: A Case

Study in Accountancy from Turkey. In Adult and Continuing Education: Concepts, Methodologies, Tools, and

Applications (pp. 1457–1474). IGI Global Scientific Publishing [in English]. https://doi.org/10.4018/978-

-4666-2845-8.ch002

Singh, V., Verma, S., & Chaurasia, S. S. (2020). Mapping the Themes and Intellectual Structure

of Corporate University: Co-citation and cluster analyses. Scientometrics, 122(3), 1275–1302 [in English].

https://doi.org/10.1007/s11192-019-03328-0

Teixeira, A. A., Jabbour, C. J. C., & Jabbour, A. B. L. d. S. (2012). Relationship between Green

Management and Environmental Training in Companies Located in Brazil: A theoretical framework and

case studies. International Journal of Production Economics, 140(1), 318–329 [in English].

https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2012.01.009

Watcharadamrongkun, S., Puengrung, S., & Winit-Watjana, W. (2024). Development of New Training

Programmes for Thai Community Pharmacists Using the Theory of Training Needs Analysis. Pharmacy

Education, 24(1), 290–303 [in English].

https://doi.org/10.46542/pe.2024.241.290303

Downloads


Переглядів анотації: 106

Опубліковано

2025-03-30

Як цитувати

Братко, М. (2025). Моніторинг освітніх потреб корпорації як ключовий інструмент організації корпоративного навчання та розвитку персоналу. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (43 (1), 13–22. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.432

Номер

Розділ

ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають