Моніторинг освітніх потреб корпорації як ключовий інструмент організації корпоративного навчання та розвитку персоналу
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.432Анотація
Стаття присвячена дослідженню моніторингу освітніх потреб корпорації як стратегічного
інструменту корпоративного навчання та розвитку персоналу. У сучасному бізнес-середовищі
технологічні зміни та глобальні виклики вимагають безперервного оновлення компетенцій пра-
цівників. Автор підкреслює, що традиційні освітні програми часто не встигають за динамікою
ринку, що робить корпоративне навчання ключовим фактором конкурентоспроможності ор-
ганізацій. Моніторинг освітніх потреб розглядається як системний процес, який включає ана-
ліз знань і навичок персоналу, визначення прогалин у компетенціях та прогнозування майбутніх
запитів на навчання. Запропоновано модель моніторингу, що охоплює три рівні: організаційний,
операційний та індивідуальний. Розглянуто роль сучасних підходів до аналізу освітніх потреб,
зокрема використання аналітичних даних та оцінки компетенцій персоналу для формування
ефективних навчальних програм. Дослідження доводить, що ефективний моніторинг освітніх
потреб сприяє підвищенню продуктивності працівників, адаптації до змін бізнес-середовища
та формуванню культури безперервного навчання, що є критично важливим для довготривало-
го успіху компаній. Окрему увагу приділено впровадженню адаптивних навчальних стратегій, що
забезпечують відповідність корпоративного навчання реальним викликам бізнесу. Також проа-
налізовано роль керівництва компанії у створенні ефективної системи управління знаннями. Ви-
сновки дослідження можуть бути корисними для HR-фахівців, освітніх менеджерів і керівників, які
прагнуть вдосконалити процеси навчання в корпораціях (організаціях).
Завантаження
Посилання
Баніт О. Корпоративне навчання як інноваційна технологія у системі внутрішньо-фірмової під-
готовки персоналу. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи. 2014. № 1. С. 94–98.
Братко М. Талант-менеджмент як інноваційна стратегія корпоративного навчання і розвитку
персоналу освітньої організації. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2024.
№ 41(1). С. 6–12. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.411
Господарський кодекс України. Документ Верховної Ради України від 16 січня 2003 року
№ 436-IV. Відомості Верховної Ради України. 2003. № 18–22. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/
show/436-15
Литовченко І. М. Корпоративна освіта у Сполучених Штатах Америки: теорія і практика : моно-
графія. Київ : Центр навчальної літератури. 2017. 399 с.
Хімченко А. М. Щодо сутності поняття «корпорація» та її класифікації як економічної категорії.
Наукові записки Національного університету «Острозька академія» серія «Економіка». 2013. № 24.
С. 80–85. Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія».
Ackoff, R. L., & Ackoff, R. L. A. (1999). Re-Сreating the Corporation: A Design of Organizations
for the 21st Century. Oxford University Press. 336 p.
Ben-Hur, S., Jaworski, B., & Gray, D. (2015). Aligning corporate learning with strategy. MIT Sloan
Management Review, 57(1), 53.
Bersin, J. (2021). The Complete Guide to Corporate Learning: Trends, Practices, and Innovations. https://
joshbersin.com/ex-definitive-guide-2021/
Bersin, J. (2022). A New Strategy For Corporate Learning: Growth In The Flow Of Work. URL: https://
joshbersin. com/2022/08/a-new-strategyfor-corporate-learning-growth-in-the-flow-of-work.
Bottomley, S. (2016). The Constitutional Corporation: Rethinking Corporate Governance. Routledge.
p. https://doi.org/10.4324/9781315614984
Q. Chen, Y., Xu, Y., & Zhai, Q. (2019). The Knowledge Management Functions of Corporate University
and Their Evolution: Case studies of two Chinese corporate universities. Journal of Knowledge Management,
(10). https://doi.org/10.1108/JKM-04-2018-0228
Coll, J. (2011). Corporate Higher Education: Models And Examples. Journal of Business & Economics
Research (JBER), 1(5), 15–21. https://doi.org/10.19030/jber.v1i5.3007
Coulson‐Thomas, C. (2000). Developing a corporate learning strategy. Industrial and commercial
Training, 32(3), 84-88. https://doi.org/10.1108/00197850010381232
Harashchenko, L., Komarovska, O., Маtviienko, O., Ovsiienko, L., Shcholokova, O., Pet’ko, L., & Sokolova,
O. (2019). Models of corporate education in the United States of America. Journal of Entrepreneurship
Education, 22(3). URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25713
Kondrat, S. (2025). Top 10 learning & development (L&D) trends in 2025. Educate-Me. https://www.
educate-me.co/blog/learning-and-development-trends
McGehee, W., & Thayer, P. W. (1961). Training in Business and Industry.
McNay, I. (1995). From the Collegial Academy to Corporate Enterprise. The Changing University, 105–115.
Nesterenko, S., & Dynnyk, Y. (2023). Business education in the system of professional development
of corporation managers. Economics. Finances. Law. https://doi.org/10.37634/efp.2023.9.14
Noe, R. A. (2020). Employee Training and Development.. McGraw-Hill. 610 р.
Peng, W., & Litteljohn, D. (2001). Organisational Communication and Strategy Implementation —
A primary inquiry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(7), 360–363. https://
doi.org/10.1108/EUM0000000006005
Raj, J., Muniapan, B., & Indiran, L. (2024). Assessing the Effectiveness of Training Needs Analysis (TNA)
in MSME Manufacturing Sectors: A Business and Workforce Development Perspective. Global Journal
of Business Social Sciences Review (GATR GJBSSR), 12(4). https://doi.org/10.35609/gjbssr.2024.12.4(3)
Scarso, E. (2017). Corporate Universities as Knowledge Management Tools. VINE Journal of Information
and Knowledge Management Systems, 47(4), 538–554. https://doi.org/10.1108/VJIKMS-12-2016-0074
Şengür, E. D., & Acar, A. B. (2014). Moving from Corporate Training to Corporate Education: A Case
Study in Accountancy from Turkey. In Adult and Continuing Education: Concepts, Methodologies, Tools,
and Applications (pp. 1457–1474). IGI Global Scientific Publishing. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-
-8.ch002
Singh, V., Verma, S., & Chaurasia, S. S. (2020). Mapping the Themes and Intellectual Structure
of Corporate University: Co-citation and cluster analyses. Scientometrics, 122(3), 1275–1302. https://doi.
org/10.1007/s11192-019-03328-0
Teixeira, A. A., Jabbour, C. J. C., & Jabbour, A. B. L. d. S. (2012). Relationship between Green
Management and Environmental Training in Companies Located in Brazil: A theoretical framework and
case studies. International Journal of Production Economics, 140(1), 318–329. https://doi.org/10.1016/j.
ijpe.2012.01.009
Watcharadamrongkun, S., Puengrung, S., & Winit-Watjana, W. (2024). Development of New Training
Programmes for Thai Community Pharmacists Using the Theory of Training Needs Analysis. Pharmacy
Education, 24(1), 290–303. https://doi.org/10.46542/pe.2024.241.290303
REFERENCES
Banit, O. (2014). Korporatyvne navchannia yak innovatsiina tekhnolohiia u systemi vnutrishniofirmovoi
pidhotovky personalu [Corporate Training as an Innovative Technology in the In-House
Employee Training System]. Pedahohichni innovatsii: idei, realii, perspektyvy, (1), 94–98 [in Ukrainian].
Bratko, M. (2024). Talant-menedzhment yak innovatsiina stratehiia korporatyvnoho navchannia
i rozvytku personalu osvitnioi orhanizatsii [Talent-management as an innovative strategy for corporate
training and staff development of an educational organization]. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka.
Psykholohiia. Pedahohika / Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, 41(1), 6–12
[in Ukrainian]. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.411
Verkhovna Rada Ukrainy. (2003). Hospodarskyi kodeks Ukrainy vid 16 sichnia 2003 roku № 436-IV
[The Commercial Code of Ukraine dated January 16, 2003, No. 436-IV]. Vidomosti Verkhovnoi Rady
Ukrainy, (18–22) [in Ukrainian].
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15
Lytovchenko, I. M. (2017). Korporatyvna osvita u Spoluchenykh Shtatakh Ameryky: teoriia i praktyka
[Corporate Education in the United States of America: Theory and Practice]. 399 p. [in Ukrainian].
Khimchenko, A. M. (2013). Shchodo sutnosti poniattia «korporatsiia» ta yii klasyfikatsii yak
ekonomichnoi katehorii [On the Essence of the Concept of «Corporation» and Its Classification
as an Economic Category]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia».
Seriia «Ekonomika», (24), 80–85. Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka
akademiia» [in Ukrainian].
Ackoff, R. L., & Ackoff, R. L. A. (1999). Re-Creating the Corporation: A Design of Organizations
for the 21st Century. Oxford University Press. 336 p. [in English].
Ben-Hur, S., Jaworski, B., & Gray, D. (2015). Aligning Corporate Learning with Strategy. MIT Sloan
Management Review, 57(1), 53 [in English].
Bersin, J. (2021). The Complete Guide to Corporate Learning: Trends, Practices, and Innovations
[in English].
https://joshbersin.com/ex-definitive-guide-2021/
Bersin, J. (2022). A New Strategy For Corporate Learning: Growth in the Flow of Work [in English].
https://joshbersin. com/2022/08/a-new-strategyfor-corporate-learning-growth-in-the-flow-of-work
Bottomley, S. (2016). The Constitutional Corporation: Rethinking Corporate Governance. Routledge.
p. [in English]. https://doi.org/10.4324/9781315614984
Chen, Y., Xu, Y., & Zhai, Q. (2019). The Knowledge Management Functions of Corporate University
and Their Evolution: Case studies of two Chinese corporate universities. Journal of Knowledge
Management, 23(10), 2086–2112 [in English].
https://doi.org/10.1108/JKM-04-2018-0228
Coll, J. (2011). Corporate Higher Education: Models And Examples. Journal of Business & Economics
Research (JBER), 1(5), 15–21 [in English]. https://doi.org/10.19030/jber.v1i5.3007
Coulson‐Thomas, C. (2000). Developing a Corporate Learning Strategy. Industrial and commercial
Training, 32(3), 84–88 [in English].
https://doi.org/10.1108/00197850010381232
Harashchenko, L., Komarovska, O., Маtviienko, O., Ovsiienko, L., Shcholokova, O., Pet’ko, L., & Sokolova,
O. (2019). Models of Corporate Education in the United States of America. Journal of Entrepreneurship
Education, 22(3) [in English]. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25713
Kondrat, S. (2025). Top 10 Learning & Development (L&D) Trends in 2025. Educate-Me [in English].
https://www.educate-me.co/blog/learning-and-development-trends
McGehee, W., & Thayer, P. W. (1961). Training in Business and Industry. [in English].
McNay, I. (1995). From the collegial academy to corporate enterprise. The changing university, 105–115
[in English].
Nesterenko, S., & Dynnyk, Y. (2023). Business Education in the System of Professional Development
of Corporation Mmanagers. Economics. Finances. Law [in English].
https://doi.org/10.37634/efp.2023.9.14
Noe, R. A. (2020). Employee Training and Development. McGraw-Hill. 610 р. [in English].
Peng, W., & Litteljohn, D. (2001). Organisational Communication and Strategy Implementation —
A primary inquiry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(7), 360–363
[in English]. https://doi.org/10.1108/EUM0000000006005
Raj, J., Muniapan, B., & Indiran, L. (2024). Assessing the Effectiveness of Training Needs Analysis
(TNA) in MSME Manufacturing Sectors: A Business and Workforce Development Perspective. Global
Journal of Business Social Sciences Review (GATR-GJBSSR), 12(4) [in English]. https://doi.org/10.35609/
gjbssr.2024.12.4(3)
Scarso, E. (2017). Corporate Universities as Knowledge Management Tools. VINE Journal of Information
and Knowledge Management Systems, 47(4), 538–554 [in English].
https://doi.org/10.1108/VJIKMS-12-2016-0074
Şengür, E. D., & Acar, A. B. (2014). Moving from Corporate Training to Corporate Education: A Case
Study in Accountancy from Turkey. In Adult and Continuing Education: Concepts, Methodologies, Tools, and
Applications (pp. 1457–1474). IGI Global Scientific Publishing [in English]. https://doi.org/10.4018/978-
-4666-2845-8.ch002
Singh, V., Verma, S., & Chaurasia, S. S. (2020). Mapping the Themes and Intellectual Structure
of Corporate University: Co-citation and cluster analyses. Scientometrics, 122(3), 1275–1302 [in English].
https://doi.org/10.1007/s11192-019-03328-0
Teixeira, A. A., Jabbour, C. J. C., & Jabbour, A. B. L. d. S. (2012). Relationship between Green
Management and Environmental Training in Companies Located in Brazil: A theoretical framework and
case studies. International Journal of Production Economics, 140(1), 318–329 [in English].
https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2012.01.009
Watcharadamrongkun, S., Puengrung, S., & Winit-Watjana, W. (2024). Development of New Training
Programmes for Thai Community Pharmacists Using the Theory of Training Needs Analysis. Pharmacy
Education, 24(1), 290–303 [in English].