Фахова підготовка майбутніх вихователів до організації здоров’язбереження дітей раннього віку: методичні аспекти
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2024.4110Анотація
Стаття присвячена методичним аспектам проблеми фахової підготовки студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта рівня вищої освіти першого (бакалаврського) до організації фізичного виховання та здоров’язбереження дітей раннього віку. Якість фахової підготовки майбутніх педагогів визначено важливим критерієм стану і результативності сучасної системи дошкільної освіти Розглянуто основи технології фахової підготовки бакалаврів дошкільної освіти, шляхи формування інтелектуальних, практичних умінь і навичок студентів. Визначено механізми підвищення якості фахової підготовки майбутніх вихователів щодо здоров’язбережувальної діяльності у групах раннього віку. Визначено труднощі, що виникають у майбутніх вихователів під час організації фізичного виховання та здоров’язбереження саме у групах раннього віку. Пропонуються шляхи вирішення визначених у статті завдань. Визначено фактори впливу на підвищення мотивації щодо ефективності навчальної діяльності студентів у процесі підготовки до здійснення здоров’язбережувальної діяльності в групах раннього віку. Обґрунтовано важливість розвивального характеру взаємодії педагога з дітьми раннього віку під час організації фізичного виховання.
Обґрунтовано необхідність формування у майбутніх вихователів розуміння здоров’язбережувальної діяльності як процесу зміцнення та формування здоров’я дітей та процесу прищеплення навичок ведення здорового способу життя. Визначено, що методичний інструментарій (лекції проблемного характеру, операційні та ділові ігри, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, створення ситуації успіху та ін.) є важливим фактором впливу на підвищення мотивації щодо ефективності навчальної діяльності студентів.
Завантаження
Посилання
Богініч О.Л. На старті фізичного розвитку. Дошкільне виховання, 2005. №3. С.7.
Васильєва С.А., Гавриш Н.В., Рагозіна В.В. Виховуємо і розвиваємо дитину раннього віку: навчально-методичний посібник. Кропивницький: Імекс-ЛДТ, 2021. 58 с.
Васильєва С. А. Як поліпшити рухову активність дітей раннього віку. Вихователь-методист дошкільного закладу, 2020. № 12. С. 4–8.
Гавриш Н. В., Рагозіна В. В., Васильєва С. А. У фокусі уваги - освітній процес у групах раннього віку. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2020. № 10. С. 20-26.
Гаращенко Л.В., Літіченко О.Д., Шинкар Т.Ю. Організація освітньої взаємодії з дітьми раннього віку: актуальні проблеми практики. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка, 2022. № 38(2). С. 24-30. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.384
Машовець М., Паламар С., Савченко Ю. Організаційно-педагогічні аспекти розвитку громадського здоров’я у студентській спільноті гуманітарних ЗВО. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка, 2021. № 35(1). С. 57-63. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.384
Зданевич Л.В. Модель професійної підготовки майбутніх вихователів ДНЗ до роботи з дезадаптованими дошкільниками. Теорія і практика професійної майстерності в умовах цілежиттєвого навчання: монографія / за ред. О.А. Дубасенюк. Житомир: Рута, 2016. С. 136-154.
Сисоєва С.О., Рейпольська О.Д. Концепція освіти дітей раннього та дошкільного віку: новий погляд. Вісник Національної академії педагогічних наук України, 2020. № 2(1). с. 1-10.
Harashchenko LV, Kondratiuk SG, Palamar SP, Vaskivska HO, Nezhyva LL. Value attitude to health as the basis of an active life position of an individual. Wiad Lek. 2021;74(3 cz 2). Pp. 690-696.
REFERENCES
Bohinich O.L. Na starti fizychnoho rozvytku [At the start of physical development]. Doshkilne vykhovannia, 2005. №3. S.7. [in Ukrainian]
Vasylieva S.A., Havrysh N.V., Rahozina V.V. Vykhovuiemo i rozvyvaiemo dytynu rannoho viku [Educating and developing a young child]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Kropyvnytskyi: Imeks-LDT, 2021. 58 s. [in Ukrainian]
Vasylieva S. A. Yak polipshyty rukhovu aktyvnist ditei rannoho viku [How to improve the motor activity of young children]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu, 2020. № 12. S. 4–8. [in Ukrainian]
Havrysh N. V., Rahozina V. V., Vasylieva S. A. U fokusi uvahy - osvitnii protses u hrupakh rannoho viku [Focus on the educational process in early childhood groups]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu. 2020. № 10. S. 20-26. [in Ukrainian]
Harashchenko L.V., Litichenko O.D., Shynkar T.Y. Orhanizatsiia osvitnoi vzaiemodii z ditmy rannoho viku: aktualni problemy praktyky [Organization of educational interaction with young children: current problems of practice]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 2022. № 38(2). S. 24-30. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.384 [in Ukrainian]
Mashovets M., Palamar S., Savchenko Yu. Orhanizatsiino-pedahohichni aspekty rozvytku hromadskoho zdorovia u studentskii spilnoti humanitarnykh ZVO [Organizational and pedagogical aspects of the development of public health in the student community of humanitarian higher education institutions]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 2021. № 35(1). S. 57-63. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.384 [in Ukrainian]
Zdanevych L.V. Model profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv DNZ do roboty z dezadaptovanymy doshkilnykamy. Teoriia i praktyka profesiinoi maisternosti v umovakh tsilezhyttievoho navchannia [Model of professional training of future preschool teachers to work with maladjusted preschoolers. Theory and practice of professional skills in the context of lifelong learning]: monohrafiia / za red. O.A. Dubaseniuk. Zhytomyr: Ruta, 2016. S. 136-154. [in Ukrainian]
Sysoieva S.O., Reipolska O.D. Kontseptsiia osvity ditei rannoho ta doshkilnoho viku: novyi pohliad [The concept of early childhood and preschool education: a new look]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 2020. № 2(1). S. 1-10. [in Ukrainian]
Harashchenko L.V., Kondratiuk S.G., Palamar S.P., Vaskivska H.O., Nezhyva L.L. Value attitude to health as the basis of an active life position of an individual. Wiad Lek. 2021;74(3 cz 2). Pp. 690-696. [in Ukrainian]