Застосування ІК-технологій у контексті формування предметно-методичної компетентності майбутніх учителів початкових класів
DOI:
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2023.398Анотація
У статті висвітлено проблему застосування інформаційно-комунікаційних технологій для фор-
мування предметно-методичної компетентності майбутніх учителів початкових класів.
На думку авторів, компетентний вчитель Нової української школи мусить оволодіти здат-
ностями пошуку в інформаційному просторі, застосування й створення електронних ресурсів
в освітньому процесі початкової школи. У студентів педагогічних спеціальностей необхідно
сформувати професійні уміння методичного моделювання засобами цифрових технологій.
Автори проаналізували застосування цифрових технологій на заняттях із фахових методик
та визначили найбільш ефективні програми для реалізації навчально-методичних завдань забез-
печення освітнього процесу в початковій школі. У статті представлена робота студентів
з інтелект-картами, коміксами, хмарами слів, інфографікою, віртуальними дошками, інтерак-
тивними завданнями та онлайн-тестами. Ці програми застосовані на фахових методиках як
засіб візуалізації й систематизації навчального матеріалу, а також для педагогічного моделю-
вання планів уроків.
Завантаження
Посилання
Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС) «Про основні компетенції
для навчання протягом усього життя» від 18 грудня 2006 року URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/
show/994_975
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://
mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої
освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом
молодшого спеціаліста)». URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-
e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv
Гуревич Р., Коношевський Л., Опушко Н. Цифровізація освіти сучасного суспільства: про-
блеми, досвід, перспективи. Освітологічний дискурс. 2022, 3-4 (38-39), с. 22-46. DOI: https://doi.
org/10.28925/2312-5829.2022.342
Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи / Т. Васильєва та ін.
Суми: Сумський державний університет, 2022. 150 с.
Організація навчальної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі : по-
сібник / Ю. О. Жук, О. М. Соколюк, Н. П. Дементієвська, О. П. Пінчук. Київ : Пед. думка, 2012. —
С. 128.
Сущенко Л., Андрущенко О., Сущенко П. Цифрова трансформація закладів вищої освіти
в умовах діджиталізації суспільства: виклики і перспективи. Науковий вісник Ужгородського уні-
верситету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2022, 2 (51). DOI: https://doi.org/10.24144/2524-
2022.51.157-162
Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі. Методика та техно-
логія. Освіта.ua. URL: https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/.
Кулімова Ю. Г. Використання веб-технологій у процесі психолого-педагогічної підготовки май-
бутніх учителів початкової школи. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету : елек-
трон. наукове фахове вид. 2020. № 8. С. 34–41. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.5
Потапова Н., Отрошко Т. Особливості використання коміксів на уроках у початковій школі.
Актуальні проблеми педагогічної освіти: новації, досвід та перспективи : збірник тез доповідей
І Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (10 квітня 2020 року,
м. Запоріжжя) / за ред. О. В. Пономаренко, Л. О. Сущенко. Запоріжжя : АА Тандем, 2020. С. 47-49.
Руденко Н., Широков Д. Застосування е-ресурсів у процесі створення коміксів на уроках мате-
матики в початковій школі. Інноваційна педагогіка, 2021. 41 (2). с. 138-143.
Nezhyva L.L., Palamar S.P., Marienko M.V. Clouds of words as a didactic tool in literary education
of primary school children. Proceedings of the 9th Workshop on Cloud Technologies in Education CEUR
Workshop Proceedings, 2022, 3085, pp. 381–393.
Recommendation 2006/962/EU of the European Parliament and the Council (EU) “On core competences
for lifelong learning” dated December 18, 2006 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975
New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform. URL: https://mon.gov.ua/
storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf
Professional standard for the vocations “Teacher of primary classes of a general secondary education
institution”, “Teacher of a general secondary education institution”, “Primary education teacher (with
junior specialist diploma)”. URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-
e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv
Gurevich R., Konoshevskyi L., Opushko N. Tsyfrovizatsiya osvity suchasnoho suspil’stva: problemy,
dosvid, perspektyvy [Digitization of education in modern society: problems, experience, prospects].
Educational discourse. 2022, 3-4 (38-39), p. 22-46. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.342
Tsyfrovi tekhnolohiyi v osviti: suchasnyy dosvid, problemy ta perspektyvy [Digital technologies
in education: modern experience, problems and prospects] / T. Vasylieva et al. Sumy: Sumy State University,
150 p.
Orhanizatsiya navchal’noyi diyal’nosti u kompyuterno oriyentovanomu navchal’nomu
seredovyshchi:posibnyk [Organization of educational activities in a computer-oriented educational
environment: manual] / Yu. O. Zhuk, O. M. Sokolyuk, N. P. Dementievska, O. P. Pinchuk. Kyiv: Ped.
Dumka, 2012. — P. 128.
Sushchenko L., Andrushchenko O., Sushchenko P. Tsyfrova transformatsiya zakladiv vyshchoyi osvity
v umovakh didzhytalizatsiyi suspil’stva: vyklyky i perspektyvy [Digital transformation of institutions
of higher education in conditions of digitalization of society: challenges and prospects]. Scientific Bulletin
of Uzhhorod University. Series “Pedagogy. Social work”. 2022, 2 (51). DOI: https://doi.org/10.24144/2524-
2022.51.157-162
Ilchenko O.V. Vykorystannya web-kvestiv u navchalno-vykhovnomu protsesi [The use of web-quests
in the educational process]. Methodology and technology. Osvita.ua- URL:
https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/.
Kulimova Yu. G. Vykorystannya veb-tekhnolohiy u protsesi psykholoho-pedahohichnoyi pidhotovky
maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly [The use of web technologies in the process of psychological and
pedagogical training of future primary school teachers]. Open educational e-environment of a modern
university: electronic. scientific professional type. 2020. No. 8. P. 34–41. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-
2020.8.5
Potapova N., Otroshko T. Osoblyvosti vykorystannya komiksiv na urokakh u pochatkoviy shkoli
[Peculiarities of using comics in lessons in primary school]. Actual problems of pedagogical education:
innovations, experience and prospects: a collection of theses of reports of the 1st All-Ukrainian scientific
and practical conference with international participation (April 10, 2020, Zaporizhzhia) / edited
by O. V. Ponomarenko, L. O. Sushchenko. Zaporizhzhia: AA Tandem, 2020. P. 47-49.
Rudenko N., Shirokov D. Zastosuvannya e-resursiv u protsesi stvorennya komiksiv na urokakh matematyky
v pochatkoviy shkoli [Application of e-resources in the process of creating comics in mathematics lessons
in elementary school]. Innovative pedagogy, 2021. 41 (2). with. 138-143.
Nezhyva L.L., Palamar S.P., Marienko M.V. Clouds of words as a didactic tool in literary education
of primary school children. Proceedings of the 9th Workshop on Cloud Technologies in Education CEUR
Workshop Proceedings, 2022, 3085, pp. 381–393.