Застосування ІК-технологій у контексті формування предметно-методичної компетентності майбутніх учителів початкових класів

Автор(и)

  • С. Паламар заступник директора з наукової роботи Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник https://orcid.org/0000-0001-6123-241X
  • Л. Нежива професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент https://orcid.org/0000-0001-9520-0694

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311–2409.2023.398

Анотація

У статті висвітлено проблему застосування інформаційно-комунікаційних технологій для фор-
мування предметно-методичної компетентності майбутніх учителів початкових класів.
На думку авторів, компетентний вчитель Нової української школи мусить оволодіти здат-
ностями пошуку в інформаційному просторі, застосування й створення електронних ресурсів
в освітньому процесі початкової школи. У студентів педагогічних спеціальностей необхідно
сформувати професійні уміння методичного моделювання засобами цифрових технологій.
Автори проаналізували застосування цифрових технологій на заняттях із фахових методик
та визначили найбільш ефективні програми для реалізації навчально-методичних завдань забез-
печення освітнього процесу в початковій школі. У статті представлена робота студентів
з інтелект-картами, коміксами, хмарами слів, інфографікою, віртуальними дошками, інтерак-
тивними завданнями та онлайн-тестами. Ці програми застосовані на фахових методиках як
засіб візуалізації й систематизації навчального матеріалу, а також для педагогічного моделю-
вання планів уроків.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС) «Про основні компетенції

для навчання протягом усього життя» від 18 грудня 2006 року URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/

show/994_975

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://

mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої

освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом

молодшого спеціаліста)». URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-

e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv

Гуревич Р., Коношевський Л., Опушко Н. Цифровізація освіти сучасного суспільства: про-

блеми, досвід, перспективи. Освітологічний дискурс. 2022, 3-4 (38-39), с. 22-46. DOI: https://doi.

org/10.28925/2312-5829.2022.342

Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи / Т. Васильєва та ін.

Суми: Сумський державний університет, 2022. 150 с.

Організація навчальної діяльності у комп’ютерно орієнтованому навчальному середовищі : по-

сібник / Ю. О. Жук, О. М. Соколюк, Н. П. Дементієвська, О. П. Пінчук. Київ : Пед. думка, 2012. —

С. 128.

Сущенко Л., Андрущенко О., Сущенко П. Цифрова трансформація закладів вищої освіти

в умовах діджиталізації суспільства: виклики і перспективи. Науковий вісник Ужгородського уні-

верситету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2022, 2 (51). DOI: https://doi.org/10.24144/2524-

2022.51.157-162

Ільченко О. В. Використання web-квестів у навчально-виховному процесі. Методика та техно-

логія. Освіта.ua. URL: https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/.

Кулімова Ю. Г. Використання веб-технологій у процесі психолого-педагогічної підготовки май-

бутніх учителів початкової школи. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету : елек-

трон. наукове фахове вид. 2020. № 8. С. 34–41. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2020.8.5

Потапова Н., Отрошко Т. Особливості використання коміксів на уроках у початковій школі.

Актуальні проблеми педагогічної освіти: новації, досвід та перспективи : збірник тез доповідей

І Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (10 квітня 2020 року,

м. Запоріжжя) / за ред. О. В. Пономаренко, Л. О. Сущенко. Запоріжжя : АА Тандем, 2020. С. 47-49.

Руденко Н., Широков Д. Застосування е-ресурсів у процесі створення коміксів на уроках мате-

матики в початковій школі. Інноваційна педагогіка, 2021. 41 (2). с. 138-143.

Nezhyva L.L., Palamar S.P., Marienko M.V. Clouds of words as a didactic tool in literary education

of primary school children. Proceedings of the 9th Workshop on Cloud Technologies in Education CEUR

Workshop Proceedings, 2022, 3085, pp. 381–393.

Recommendation 2006/962/EU of the European Parliament and the Council (EU) “On core competences

for lifelong learning” dated December 18, 2006 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975

New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform. URL: https://mon.gov.ua/

storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Professional standard for the vocations “Teacher of primary classes of a general secondary education

institution”, “Teacher of a general secondary education institution”, “Primary education teacher (with

junior specialist diploma)”. URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-

e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv

Gurevich R., Konoshevskyi L., Opushko N. Tsyfrovizatsiya osvity suchasnoho suspil’stva: problemy,

dosvid, perspektyvy [Digitization of education in modern society: problems, experience, prospects].

Educational discourse. 2022, 3-4 (38-39), p. 22-46. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2022.342

Tsyfrovi tekhnolohiyi v osviti: suchasnyy dosvid, problemy ta perspektyvy [Digital technologies

in education: modern experience, problems and prospects] / T. Vasylieva et al. Sumy: Sumy State University,

150 p.

Orhanizatsiya navchal’noyi diyal’nosti u kompyuterno oriyentovanomu navchal’nomu

seredovyshchi:posibnyk [Organization of educational activities in a computer-oriented educational

environment: manual] / Yu. O. Zhuk, O. M. Sokolyuk, N. P. Dementievska, O. P. Pinchuk. Kyiv: Ped.

Dumka, 2012. — P. 128.

Sushchenko L., Andrushchenko O., Sushchenko P. Tsyfrova transformatsiya zakladiv vyshchoyi osvity

v umovakh didzhytalizatsiyi suspil’stva: vyklyky i perspektyvy [Digital transformation of institutions

of higher education in conditions of digitalization of society: challenges and prospects]. Scientific Bulletin

of Uzhhorod University. Series “Pedagogy. Social work”. 2022, 2 (51). DOI: https://doi.org/10.24144/2524-

2022.51.157-162

Ilchenko O.V. Vykorystannya web-kvestiv u navchalno-vykhovnomu protsesi [The use of web-quests

in the educational process]. Methodology and technology. Osvita.ua- URL:

https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30113/.

Kulimova Yu. G. Vykorystannya veb-tekhnolohiy u protsesi psykholoho-pedahohichnoyi pidhotovky

maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly [The use of web technologies in the process of psychological and

pedagogical training of future primary school teachers]. Open educational e-environment of a modern

university: electronic. scientific professional type. 2020. No. 8. P. 34–41. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-

2020.8.5

Potapova N., Otroshko T. Osoblyvosti vykorystannya komiksiv na urokakh u pochatkoviy shkoli

[Peculiarities of using comics in lessons in primary school]. Actual problems of pedagogical education:

innovations, experience and prospects: a collection of theses of reports of the 1st All-Ukrainian scientific

and practical conference with international participation (April 10, 2020, Zaporizhzhia) / edited

by O. V. Ponomarenko, L. O. Sushchenko. Zaporizhzhia: AA Tandem, 2020. P. 47-49.

Rudenko N., Shirokov D. Zastosuvannya e-resursiv u protsesi stvorennya komiksiv na urokakh matematyky

v pochatkoviy shkoli [Application of e-resources in the process of creating comics in mathematics lessons

in elementary school]. Innovative pedagogy, 2021. 41 (2). with. 138-143.

Nezhyva L.L., Palamar S.P., Marienko M.V. Clouds of words as a didactic tool in literary education

of primary school children. Proceedings of the 9th Workshop on Cloud Technologies in Education CEUR

Workshop Proceedings, 2022, 3085, pp. 381–393.

Downloads


Переглядів анотації: 66

Опубліковано

2023-05-20

Як цитувати

Паламар, С., & Нежива, Л. (2023). Застосування ІК-технологій у контексті формування предметно-методичної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (39 (1), 51–58. https://doi.org/10.28925/2311–2409.2023.398

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ НАУКИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають