СИСТЕМНО-ЦІЛЬОВИЙ АСПЕКТ ХОЛІСТИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олександр Васильович Вознюк Житомирський державний університет імені Івана Франка, КАФЕДРА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ

Ключові слова:

еталонна освітня система, міждисциплінарні дослідження, освітня парадигма, універсальна парадигма розвитку, формування фахівця, патріота та особистості, холістична парадигма освіти

Анотація

Еталонною освітньою системою є така система, яка інтегрально-комплексним чином реалізує триєдину мету: формування компетентного фахівця, патріота-громадянина та гармонійної особистості. Таким чином, найбільш повною й довершеною педагогічною моделлю має бути така холістична парадигма, котра забезпечить реалізацію (на теоретико-методологічному та практико-технологічному рівнях) вищезазначених цілей. Це можливо завдяки формуванню в учнівської молоді здатності до творчої діяльності (активності). Отже, творчість постає наріжною інтегральною метою освіти як системи та суспільного інституту.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олександр Васильович Вознюк, Житомирський державний університет імені Івана Франка, КАФЕДРА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА ПЕДАГОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ

Доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Bogoiavlenskaia D.B. Intellektualnaia aktivnost kak problema tvorchestva [Intellectual Activities as the Problem of Creativity] / D.B. Bogoiavlenskaia. — Rostov-na-Donu : Izd-vo RGU, 1983. — 173 s. (Russian).

Vozniuk O.V. Pedahohichna synerhetyka: heneza, teoriia i praktyka : monohrafiia [Pedagogical Synergetics: Genesis, Theory and Practice] / O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2012. —

s. (Ukrainian).

Vozniuk A.V. Kak vozmozhen sintez znanii [How can We RealizeSynthesis of Knowledge] : monografiia / A.V. Vozniuk. — Zhitomir : Izd-vo ZhGU im. I. Franko, 2016. — 774 s. (Russian).

Vozniuk A.V. Integralnaia konceptsiia somaticheskogo i dukhovnogo zdorovia lichnosti [Integral Concept of Somatic and Spiritual Health of Personality] : monografiia / A.V. Vozniuk. — Zhitomir : Izd-vo ZhGU im. I. Franko, 2013. — 716 s. (Russian).

Vozniuk A.V. Pedagogicheskaia sinergetika [Pedagogical Synergetics] : monografiia / A.V. Vozniuk. — Zhitomir : Izd-vo ZhGU im. I. Franko, 2012. — 812 s. (Russian).

Vozniuk A.V. Filosofskiie osnovaniia pedagogicheskoi aksiomatiki [Philosophical Fundamentals of Pedagogical Axiomatics] : monografiia / A.V. Vozniuk, A.A. Dubaseniuk. — Zhitomir : Izd. ZhGU im. I. Franko, 2011. — 564 s. (Russian).

Vozniuk O.V. Kontseptsiia tsilisnosti yak osnova filosofskoho syntezu znan [Concept of Integrity as Basis for Philosophical Synthesis of Knowledge] / O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Ruta-Volyn, 2005. — 388 s. (Ukrainian).

Vozniuk O.V. Tsiliovi oriientyry rozvytku osobystosti u systemi osvity: intehratyvnyi pidkhid [Aim Orientation of Personality Development in Education System: Integrative Approach] : monohrafiia / O.V. Vozniuk, O.A. Dubaseniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2009. — 684 s. (Ukrainian).

Vozniuk O.V. Nova paradyhma modeliuvannia ta rozvytku istoryko-pedahohichnoho protsesu [New Paradigm of Modeling and Development of Historical and Pedagogical Process] : monohrafiia /

O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2014. — 550 s. (Ukrainian).

Vozniuk O.V. Rozvytok osobystosti pedahoha v umovakh tsyvilizatsiinykh zmin: teoriia i praktyka [Development of Pedagogue’s Personality under Conditions of Civilization Changes: Theory and Practice] : monohrafiia / O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2013. — 608 s. (Ukrainian).

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [The Law of Ukraine on Education] — K. : Heneza, 1996. — 36 s. (Ukrainian).

Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti. Proekt [National Doctrine of Ukrainian Education Development in XXI century]. — K. : Shkilnyi svit, 2001. — 16 s. (Ukrainian).

Kudriavtsev V.T. Vybor i nadsituativnost v tvorcheskom protsesse: opyt logiko-psikhologicheskogo analiza problemy [Choice and over-situation in the Creative Process: Experience of Logical andPsychological Analysis of the Problem] / V.T. Kudriavtsev // Psikhologicheskii Zhurnal. — 1997. —

T. 18. — № 1. — S. 16–30 (Russian).

Lutai V.S. Filosofiia suchasnoi osvity : navchalnyi posibnyk [Philosophy of Contemporary Education] / V.S. Lutai. — K. : Tsentr “Mahistr-S” Tvorchoi spilky vchyteliv Ukrainy. — 1996. — 256 s. (Ukrainian).

Petrovskii V.A. Lichnost v psihologii: paradigma subiektnosti [Personality in Psychology: Paradigm of Subjectivity] / V.A. Petrovskii. — Rostov-na-Donu : Feniks, 1996. — 512 s. (Russian).

Petrovskii V.A. Psihologiia neadaptivnoi aktivnosti [Psychology of Non-adaptive Activities] /

V.A. Petrovskii. — M., 1992. — 223 s. (Russian).

Sbruieva A.A. Porivnialna pedahohika [Comparative Pedagogics] / A.A. Sbruieva. — Sumy : Universytetska knyha, 2005. — 320 s. (Ukrainian).

Urmantsev Yu.A. Nachala obshсhei teorii sistem [Fundementals of General Theory of Systems] /

Yu.A. Urmantsev // Sistemnyi analiz i nauchnoie znaniie. — M. : Nauka, 1978. — S. 5–33 (Russian).

Khekkhauzen Kh. Motivatsiia i deiatelnost [Motivation and Actitivies] / Kh. Khekkhauzen. —

-е izd. — SPb. : Piter; M. : Smysl, 2003. — 860 s. (Russian).

Downloads


Переглядів анотації: 212

Як цитувати

Вознюк, О. В. (2017). СИСТЕМНО-ЦІЛЬОВИЙ АСПЕКТ ХОЛІСТИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (25). вилучено із https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/92