СИСТЕМНО-ЦІЛЬОВИЙ АСПЕКТ ХОЛІСТИЧНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ
Keywords:
еталонна освітня система, міждисциплінарні дослідження, освітня парадигма, універсальна парадигма розвитку, формування фахівця, патріота та особистості, холістична парадигма освітиAbstract
Еталонною освітньою системою є така система, яка інтегрально-комплексним чином реалізує триєдину мету: формування компетентного фахівця, патріота-громадянина та гармонійної особистості. Таким чином, найбільш повною й довершеною педагогічною моделлю має бути така холістична парадигма, котра забезпечить реалізацію (на теоретико-методологічному та практико-технологічному рівнях) вищезазначених цілей. Це можливо завдяки формуванню в учнівської молоді здатності до творчої діяльності (активності). Отже, творчість постає наріжною інтегральною метою освіти як системи та суспільного інституту.Downloads
References
Bogoiavlenskaia D.B. Intellektualnaia aktivnost kak problema tvorchestva [Intellectual Activities as the Problem of Creativity] / D.B. Bogoiavlenskaia. — Rostov-na-Donu : Izd-vo RGU, 1983. — 173 s. (Russian).
Vozniuk O.V. Pedahohichna synerhetyka: heneza, teoriia i praktyka : monohrafiia [Pedagogical Synergetics: Genesis, Theory and Practice] / O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2012. —
s. (Ukrainian).
Vozniuk A.V. Kak vozmozhen sintez znanii [How can We RealizeSynthesis of Knowledge] : monografiia / A.V. Vozniuk. — Zhitomir : Izd-vo ZhGU im. I. Franko, 2016. — 774 s. (Russian).
Vozniuk A.V. Integralnaia konceptsiia somaticheskogo i dukhovnogo zdorovia lichnosti [Integral Concept of Somatic and Spiritual Health of Personality] : monografiia / A.V. Vozniuk. — Zhitomir : Izd-vo ZhGU im. I. Franko, 2013. — 716 s. (Russian).
Vozniuk A.V. Pedagogicheskaia sinergetika [Pedagogical Synergetics] : monografiia / A.V. Vozniuk. — Zhitomir : Izd-vo ZhGU im. I. Franko, 2012. — 812 s. (Russian).
Vozniuk A.V. Filosofskiie osnovaniia pedagogicheskoi aksiomatiki [Philosophical Fundamentals of Pedagogical Axiomatics] : monografiia / A.V. Vozniuk, A.A. Dubaseniuk. — Zhitomir : Izd. ZhGU im. I. Franko, 2011. — 564 s. (Russian).
Vozniuk O.V. Kontseptsiia tsilisnosti yak osnova filosofskoho syntezu znan [Concept of Integrity as Basis for Philosophical Synthesis of Knowledge] / O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Ruta-Volyn, 2005. — 388 s. (Ukrainian).
Vozniuk O.V. Tsiliovi oriientyry rozvytku osobystosti u systemi osvity: intehratyvnyi pidkhid [Aim Orientation of Personality Development in Education System: Integrative Approach] : monohrafiia / O.V. Vozniuk, O.A. Dubaseniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2009. — 684 s. (Ukrainian).
Vozniuk O.V. Nova paradyhma modeliuvannia ta rozvytku istoryko-pedahohichnoho protsesu [New Paradigm of Modeling and Development of Historical and Pedagogical Process] : monohrafiia /
O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2014. — 550 s. (Ukrainian).
Vozniuk O.V. Rozvytok osobystosti pedahoha v umovakh tsyvilizatsiinykh zmin: teoriia i praktyka [Development of Pedagogue’s Personality under Conditions of Civilization Changes: Theory and Practice] : monohrafiia / O.V. Vozniuk. — Zhytomyr : Vyd-vo ZhDU im. I. Franka, 2013. — 608 s. (Ukrainian).
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [The Law of Ukraine on Education] — K. : Heneza, 1996. — 36 s. (Ukrainian).
Natsionalna doktryna rozvytku osvity Ukrainy u XXI stolitti. Proekt [National Doctrine of Ukrainian Education Development in XXI century]. — K. : Shkilnyi svit, 2001. — 16 s. (Ukrainian).
Kudriavtsev V.T. Vybor i nadsituativnost v tvorcheskom protsesse: opyt logiko-psikhologicheskogo analiza problemy [Choice and over-situation in the Creative Process: Experience of Logical andPsychological Analysis of the Problem] / V.T. Kudriavtsev // Psikhologicheskii Zhurnal. — 1997. —
T. 18. — № 1. — S. 16–30 (Russian).
Lutai V.S. Filosofiia suchasnoi osvity : navchalnyi posibnyk [Philosophy of Contemporary Education] / V.S. Lutai. — K. : Tsentr “Mahistr-S” Tvorchoi spilky vchyteliv Ukrainy. — 1996. — 256 s. (Ukrainian).
Petrovskii V.A. Lichnost v psihologii: paradigma subiektnosti [Personality in Psychology: Paradigm of Subjectivity] / V.A. Petrovskii. — Rostov-na-Donu : Feniks, 1996. — 512 s. (Russian).
Petrovskii V.A. Psihologiia neadaptivnoi aktivnosti [Psychology of Non-adaptive Activities] /
V.A. Petrovskii. — M., 1992. — 223 s. (Russian).
Sbruieva A.A. Porivnialna pedahohika [Comparative Pedagogics] / A.A. Sbruieva. — Sumy : Universytetska knyha, 2005. — 320 s. (Ukrainian).
Urmantsev Yu.A. Nachala obshсhei teorii sistem [Fundementals of General Theory of Systems] /
Yu.A. Urmantsev // Sistemnyi analiz i nauchnoie znaniie. — M. : Nauka, 1978. — S. 5–33 (Russian).
Khekkhauzen Kh. Motivatsiia i deiatelnost [Motivation and Actitivies] / Kh. Khekkhauzen. —
-е izd. — SPb. : Piter; M. : Smysl, 2003. — 860 s. (Russian).